Windows 8 HDD naar SSD?

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

Topicstarter
Sinds kort ben ik eigenaar van een Sony Vaio SVS15112C5E (Windows 8 model)
Een model waar Windows 7 dus niet op werkt. (i.v.m. drivers)
Ik heb géén herstelmedia ontvangen bij de laptop.

Om kosten te besparen wilde ik er zelf een SSD inzetten en de HDD eruithalen. (Samsung 830, 256Gb).

Het probleem is: Hoe zet ik Windows 8 (over) op de SSD?
Bios is gelocked (voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou Window7 niet werken? Bagger he dat recover concept! Als het goed is staat de recovery op de HDD op een aparte partitie dus dat is al geregeld door Sony! Windows 8 versie downloaden en met je originele code instaleren?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:55
Image maken?
Easus Todo backup of clonezilla bijv.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Er is niet echt een manier om een operating system makkelijk te kopieren naar een ander volume, omdat je variable heeft zoals bijvoorbeeld %SYSTEMDRIVE% die vaak naar een bepaalde volume wijst. Het wellicht wel kunnen met Acronis True Image ofzo, maar dat zou je moeten testen, want dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. Heb je ook geen recovery partitie? De installatiemedia kun je meestal wel opvragen bij je fabrikant, of opvragen bij Microsoft, soms zit er ook een optie om zelf iets maken.

Ik heb zelf ook een SSD in mijn laptop gezet,en wat ik heb gedaan en wat ook het snelste is volgens mij
  • Backup maken van belangrijke data (Tegenwoordig kan dat best gemakkelijk naar bijvoorbeeld een SkyDrive).
  • Windows 8 op een USB stickje zetten,
  • HDD formatteren (data wordt dan gewist)
  • SSD ook formatteren en installatie starten van Windows 8 op de SSD.
De HDD heb ik erin laten zitten als extra opslag waar ik data op zet die niet de lees-/schrijfsnelheden nodig heeft die een SSD biedt.

[ Voor 36% gewijzigd door Turdie op 11-12-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03:01
Wat shadowman12 zegt. Windows 8 installeren is nog geen 10 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Eh, gewoon een clean ISO van Windows 8 van internet trekken (Tip: digital-download retailers), daarmee installeren je OEM license gebruiken?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 16:26
Maar kan iemand een directe link geven naar een Windows 8 64 bit OEM iso?
Ik heb op de een of andere manier de grootste moeite om die te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 22:38

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Je kan ook de HDD uit de laptop halen, en samen met de SSD in een andere PC hangen. Vervolgens met een Hiren's Boot CD start je de MiniXP op, en start je via de HB Tools de Seagate DiscWizard (Acronis TrueImage in een ander jasje). Hiermee kun je de HDD klonen en resizen.

Deze methode werkt goed, ik weet echter niet of dan ook automatisch de TRIM functionaliteit wel ingeschakeld wordt op de SSD...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 16:26
Hmm ja klopt, maar na de clone geeft win 8 een foutcode met starten en start het geheel niet op??
Met de originele recovery media van HP heb ik het probleem dat hij zegt dat de SSD kleiner is dan de 1 TB hdd die er oorspronkelijk in zat... Pff resultaat, setup stopt!

Daarom wil ik clean installeren, maar ik heb, behalve die hp media, geen installatie dvd van windows 8.

Het is echt slecht geregeld zeg... leuk OEM producten. Iemand een idee? Of download link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:12
nvm.. ze zijn oud..

Zoek gewoon een checksum op van een valide Windows 8 installatie en download die van internet.

[ Voor 83% gewijzigd door Caelorum op 21-12-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, als je blijft vragen om een download van W8, ipv even contact op te nemen met de fabrikant voor installatie media, heeft dit topic niet veel nut meer. Zie Het algemeen beleid mbt vragen naar warez of andere download links.

Dit topic gaat op slot.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.