Hallo mensen,
Ik ben bezig met een applicatie en er moet een functie zijn om emails te kunnen sturen via die applicatie, dus heb ik met visual studio een form gemaakt om e-mails te kunnen sturen, er word via een substring gekeken of ik email via hotmail/live of via gmail.
Via hotmail werkt het gewoon goed, maar via gmail krijg ik een smtp exception: operation timed out.
Ik heb al meerdere verschillende ports gebruikt zoals: 25, 465 en 587, maar geen een van deze ports werkt.
Dit is de code die ik gebruik om te emailen:
Hopelijk kan iemand mij vertellen, waarom het sturen van emails via gmail niet werkt.
Als iemand vragen heeft over mijn code, of over het probleem, reageer maar op dit topic, dan probeer ik z.s.m. antwoord te geven.
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met een applicatie en er moet een functie zijn om emails te kunnen sturen via die applicatie, dus heb ik met visual studio een form gemaakt om e-mails te kunnen sturen, er word via een substring gekeken of ik email via hotmail/live of via gmail.
Via hotmail werkt het gewoon goed, maar via gmail krijg ik een smtp exception: operation timed out.
Ik heb al meerdere verschillende ports gebruikt zoals: 25, 465 en 587, maar geen een van deze ports werkt.
Dit is de code die ik gebruik om te emailen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| //nieuw bericht aanmaken MailMessage msg = new MailMessage(); msg.To.Add(txtAan.Text); msg.From = new MailAddress(txtGebruikersnaam.Text); msg.Subject = txtOnderwerp.Text; msg.Body = txtBericht.Text; smtpcheck = txtGebruikersnaam.Text; smtpcheck = smtpcheck.Substring(Math.Max(0, smtpcheck.Length - 10)); SmtpClient smtp = new SmtpClient(); smtp.EnableSsl = true; //check of er gebruik word gemaakt van gmail, of van hotmail/live if (smtpcheck.ToLower() == "@gmail.com") { smtp.Host = "smtp.gmail.com"; smtp.Port = 465; } else if(smtpcheck.ToLower() != "@gmail.com") { smtp.Host = "smtp.live.com"; smtp.Port = 587; } smtp.Credentials = new NetworkCredential(txtGebruikersnaam.Text, txtWachtwoord.Text); smtp.Send(msg); |
Hopelijk kan iemand mij vertellen, waarom het sturen van emails via gmail niet werkt.
Als iemand vragen heeft over mijn code, of over het probleem, reageer maar op dit topic, dan probeer ik z.s.m. antwoord te geven.
Alvast bedankt!
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber