Toon posts:

Cheap maar goed waterblokje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag toevallig van die aluminium die-cast doosjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.cpu.com.tw/kh/elec/box4/g-100.jpg
Kleinste is 5 bij 5 cm. Conrad verkoopt dit soort doosjes al vanaf 11 piek. Je hebt ze ook van 9 bij 4 cm voor 12 piek (= slot1 formaat).
Slangnippels aansluiten en klaar is kees? Eventueel wat extra schotjes aan de binnenkant zetten?
Wie heeft dit al eens geprobeerd?
En hoe waren de resultaten?

Een koperen labyrintblok zal natuurlijk beter zijn, maar kost 75 tot 200 piek.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Volgens mij werkt zoiets maar t/m P2 300mhz ofzo.Lijkt me echt ultiem brak

Geen inspiratie

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hmmm is wel erg cheap blokje als dat lukt... maareh, ik denk dat de onderkant van die doosjes te dun is, dus dat je er een coldplate onder moet gooien...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

hmzzzzz, wat zou je er van denken, om dat klepje wel te laten, en daarvoor in de plaats een koperen te nemen, paar schotjes erop lassen, en dan gewoon erop schoeven als het standaard deksel, cheap en dan werkt het misschien nog goed, en waterdicht, want die aansluitingen etc zitten er al goed op.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 01 juni 2001 18:24 schreef FFF het volgende:
hmzzzzz, wat zou je er van denken, om dat klepje wel te laten, en daarvoor in de plaats een koperen te nemen, paar schotjes erop lassen, en dan gewoon erop schoeven als het standaard deksel, cheap en dan werkt het misschien nog goed, en waterdicht, want die aansluitingen etc zitten er al goed op.
Jah, deksel vervangen door koperen coldplate is een idee :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ja! Werkt prima! Mits je de gegoten kastjes neemt, en 'm naderhand even lapt.

Zo'n ding had ik dus ook gemaakt, alleen natuurlijk ff niet gekeken of-ie wel op m'n proc paste. Nee dus.

Ik had er wel een stuk of 3 aluminium schotjes ingelijmd om een zigzag-flow te krijgen, en ter versteviging.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:44

aKra

Intentionally left blank.

Onderkant er van af zagen, daar wat koper van maken, lekker dicht kitten, en voila...

Lijkt mij een koelblok.

Intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook zo'n alubox liggen. Deksel is +/- 1 mm dik (dun). Er zitten ribbels op de wanden.
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/128.jpg
Volgens mij werkt dit goed genoeg voor niet al te zware toepassingen: videokaart, chipset, hdd, niet-oc'ed processor, e.d.

Er zou eigenlijk een vergelijking moeten komen tussen zo'n el-cheapo en een hele dure koperMAZE. Hoeveel scheelt het???

Verwijderd

Het doosje dat ik gebruikte was ook zoiets. 10x5x3 centimeter.

Hoeveel het scheelt? Zonder peltier maar verdomd weinig...

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

is het geen idee om er ipv ribbels in te prutsen dat doosje gewoon opvullen met (stukken) heatsink? wel goed lappen natuurlijk.
en wat zou dan beter zijn, ze bevestigen dmv solderen of mbv koelprut en lijm?

Quoten is geweldig... - boer Krelis

Pagina: 1