Videokaart voor X-Split en BF3

Pagina: 1
Acties:

• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11-2025

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Mede-auteur:
  • kebuder
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-02 01:44

kebuder

Ik heb een 7850. Met deze kaart kan ik X-Split en BF3 tegelijk niet goed draaien, dus ik wou upgraden. Mijn budget is 300 euro inclusief 10% korting bij de mycom(moet dus ook bij je mycom te koop zijn). Op dit moment heb ik de 7950 op het oog, maar is die wel goed icm X-Split? of toch nvidia?

Alvast bedankt voor het advies!

(Oh ja, die 7850 staat te koop voor liefhebbers inc garantie en bon en doosjes :P)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:02
Ik kan mij niet voorstellen dat x-split zo gpu intensief is... ik zou eerder denken aan geheugen of cpu dan aan vervanging van je videokaart... alhoewel een upgrade naar een HD7950 altijd wel leuk is. Maar als de rest van het systeem moeilijk kan meekomen zal het je uiteindelijk voor je doel niet veel verandering brengen. Oftewel, wat zijn de rest van de specs van je systeem? Klopt het inventaris in je profiel nog? Zo ja, een q8200 is geen zware jongen en geheugen zie ik daar niet bij staan... dan zou ik het toch meer in die richting zoeken. Ook denk ik dat een SSD wel eens de nodige boost zou kunnen geven aangezien x-split mij vrij intensief lijkt met lezen en schrijven.

• Caidev

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
nee klopt niet. nu zit er in het systeem een i7 2600, 12 gig ram en een ssd

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Kon ik mn reactie meteen verwijderen :P

Zo'n i7 mag daar geen probleem mee hebben. Een grafische kaart upgrade naar 7950 zou normaliter je FPS redelijk wat hoger moeten houden, wat dan zorgt voor een soepeler spel, zonder dat je (of dat je minder) last hebt van je recording/stream.

Mocht het een 2600k zijn zou ik ook overwegen om hem wat op zn staart te gaan trappen, dit soort record/stream werk is zoals genoemd voornamelijk CPU intensief.

[ Voor 3% gewijzigd door Foritain op 10-12-2012 20:15 ]

• Caidev

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
het si helaas geen K. Ik kijk nu naar een 2 hands gtx 670. dat zou helemaal mooi zijn :P