Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

tot mijn verbazing was mijn telefoon ineens geblokkeerd (lees: mijn abbo afgesloten). er staat een rekening open van maar liefst €250,- ......WAATT????

wij bellen met Tele2, blijkt dat er voor >2GB gedownload is via mijn mobiele internet.
op zondag tussen 07:30 en 14:30(?) is er elk half uur in blokken van exact 97.6563MB (€14,90) aan data gedownload van het ip adres: 84.241.224.32.

ik heb zelf niks gedownload en ben dus op onderzoek gegaan. via whois kon ik niets vinden, een ip locator komt uit bij (ongeveer) een caravan stalling in dronten. ik ben die straat gaan googlen en op dat adres blijkt ook een IT bedrijf te zitten. genaamd: Huijbregts Automatisering. Toevallig???

maar en nu....zeg maar....kan iemand mijn gegevens verifieren? of op andere manier verder helpen?

mijn doel is natuurlijk kijken waarom er van dat adres is gedownload, en hoe? en hoe kan ik die rekening verhalen? alle hulp is welkom!!!!

_/-\o_

Extra info naar aanleiding van vragen:

- Android versie: 4.2.1 (onlangs, vorige week geupdate)
- Apps updaten alleen via wifi (geen idee of android zélf dat ook doet)
- telefoon: een Samsung Galaxy Nexus.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/316uw6h.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 21:27 . Reden: extra info ]

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 14:28
Vervelende kwestie, december is al duur genoeg :/

Als je Android hebt kan je in ieder geval zien welke app dat gedaan zou hebben.
Kwam met wat googlen ook nog uit op deze website waarin zelfs een 06 nummer vermeld staat (maar weet niet van wie/wat dat is).

Verwijderd

Topicstarter
Sypher schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:40:
Vervelende kwestie, december is al duur genoeg :/

Als je Android hebt kan je in ieder geval zien welke app dat gedaan zou hebben.
Kwam met wat googlen ook nog uit op deze website waarin zelfs een 06 nummer vermeld staat (maar weet niet van wie/wat dat is).
Hoi, allereerst bedankt voor je snelle reactie. ik snap niet helemaal wat er in het document staat, maar het lijkt er op dat iemand vanaf een t-mobile telefoon ook al een keer een trace heeft proberen te doen naar hetzelfde ip adres. misschien toch niet zo toevallig?!

ik heb trouwens een foto toegevoegd, en het datagebruik 'lijkt' door het besturingssysteem te komen. updates? of toch een goede hack?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat IP-adres is van T-Mobile.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-10 12:24
Om even CyBeR zijn claim te onderbouwen:

http://www.ip-address.org/tracer/ip-whois.php + 84.241.224.32 geeft:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
% This is the RIPE Database query service.
% The objects are in RPSL format.
%
% The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
% See http://www.ripe.net/db/support/db-terms-conditions.pdf

% Note: this output has been filtered.
%       To receive output for a database update, use the "-B" flag.

% Information related to '84.241.224.0 - 84.241.224.255'

inetnum:        84.241.224.0 - 84.241.224.255
netname:        TMONL-NET
descr:          T-mobile NL GRX infrastructure
country:        NL
admin-c:        MAGE2-RIPE
admin-c:        ravi1-RIPE
tech-c:         MAGE2-RIPE
tech-c:         ravi1-RIPE
status:         ASSIGNED PA
mnt-by:         MNT-TMONL
mnt-lower:      MNT-TMONL
source:         RIPE # Filtered

person:         Maarten Geerts
address:        Waldorpstraat 60
address:        2521CC Den Haag
phone:          +31624096608
mnt-by:         mnt-tmonl
nic-hdl:        mage2-RIPE

person:         Ravi Mangroe
address:        Waldorpstraat 60
phone:          +31 09002367766
mnt-by:         mnt-tmonl
nic-hdl:        ravi1-RIPE

% Information related to '84.241.224.0/19AS31615'

route:          84.241.224.0/19
descr:          T-mobile Netherlands
origin:         AS31615
mnt-by:         MNT-TMONL

% This query was served by the RIPE Database Query Service version 1.42 (WHOIS1)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:36

Perkouw

Moderator General Chat
+1
Lol @hierboven, plaatste op exact hetzelfde tijdstip exact dezelfde who.is. gegevens op exact dezelfde manier. How's that for coincidence. :)

Ontopic:
Ik zou even kijken welke app zoveel data gebruikt heeft, grote kans dat dit gewoon 'je eigen fout' is geweest.

[ Voor 98% gewijzigd door Perkouw op 10-12-2012 20:00 ]

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
een ip locator komt uit bij (ongeveer) een caravan stalling in dronten
Dat betekent helemaal niks. Ik heb 5 verschillende geprobeerd met mijn ip, en ik zou in 5 verschillende plaatsen zitten (allemnaal fout). Dus, ja, dat er een it-bedrijf in de buurt zit van een adres is inderdaad toeval (of niet, er zit vast wel een it-bedrijf in de buurt van elk willekeurig adres).

[ Voor 5% gewijzigd door tinzarian op 10-12-2012 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Perkouw schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:58:
[...]

+1
Lol @hierboven, plaatste op exact hetzelfde tijdstip exact dezelfde who.is. gegevens op exact dezelfde manier. How's that for coincidence. :)

Ontopic:
Ik zou even kijken welke app zoveel data gebruikt heeft, grote kans dat dit gewoon 'je eigen fout' is geweest.
De "app" die android aangeeft is het besturingsstysteem zelf (zie foto). Dus daar schiet ik ook niet veel mee op toch? daarnaast heb ik die zondag mijn telefoon helemaal niet gebruikt en is raar genoeg was mijn accu al heel snel leeg toen ik 's middags ging kijken boven.... :|

lijkt me sterk dat dit mijn eigen schuld is geweest...

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Wel even belangrijk of het ingaand of uitgaand verkeer is geweest... Ingaand verkeer is eerder je eigen schuld geweest dan uitgaand..

@Hieronder, ik heb nog nooit een update gezien van 2GB (Android that is)

[ Voor 22% gewijzigd door Brummetje op 10-12-2012 20:18 ]

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je niet toevallig een update van je Android besturingssysteem over je data verbinding binnengehaald?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:12:
[...]

De "app" die android aangeeft is het besturingsstysteem zelf (zie foto). Dus daar schiet ik ook niet veel mee op toch? daarnaast heb ik die zondag mijn telefoon helemaal niet gebruikt en is raar genoeg was mijn accu al heel snel leeg toen ik 's middags ging kijken boven.... :|

lijkt me sterk dat dit mijn eigen schuld is geweest...
True, daar had ik even overheen gekeken. My bad.
Razr schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:17:
Heb je niet toevallig een update van je Android besturingssysteem over je data verbinding binnengehaald?
Update van 2.4GB lijkt me wat groot, als ik het zo lees heeft de TS naar eigen zeggen zelf niets verbruikt.

[ Voor 44% gewijzigd door Perkouw op 10-12-2012 20:24 ]

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@hierboven, dunno gebruik zelf geen Android. Maar als ik ga Googlen zou het niet de eerste keer zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=499405. Nu is dat wel een oude TS, maar het was maar iets om het e.e.a. even te kunnen uitsluiten :).

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Razr schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:25:
@hierboven, dunno gebruik zelf geen Android. Maar als ik ga Googlen zou het niet de eerste keer zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=499405. Nu is dat wel een oude TS, maar het was maar iets om het e.e.a. even te kunnen uitsluiten :).
Een update meerdere malen binnenhalen dat kan dan weer wel inderdaad. Maar een update file van 2.4GB groot is uitgesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 10-12-2012 20:28 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad, je bent me net voor :P
elk half uur in blokken van exact 97.6563MB
Is dat dan niet vele keren proberen eenzelfde update van 100MB te downloaden, die mislukt omdat bijv. het bestand op de server corrupt is? Dat zou T-Mobile je dan weer kunnen vertellen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
F_J_K schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:29:
[...]

Is dat dan niet vele keren proberen eenzelfde update van 100MB te downloaden, die mislukt omdat bijv. het bestand op de server corrupt is? Dat zou T-Mobile je dan weer kunnen vertellen.
Ik denk dat het sowieso handig is als de TS nu gaat aangeven welke telefoon hij heeft en op welke versie deze draait. :) Wellicht dat deze net zo'n logje kan brouwen als de TS bij XDA.

Mocht dit nu het geval zijn verwacht ik eerlijk gezegd niet dat ze dit gaan kwijtschelden bij T-Mobile. Want deze updates kan je ook gewoon uitzetten als in ''wifi only'' i.p.v. ook gebruik te maken van je 3G. In ieder geval zo ver ik weet.

[ Voor 29% gewijzigd door Perkouw op 10-12-2012 20:33 ]

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

[...]

Dat zou wel weer goed kunnen...

Gezien de screenshot gebruikt hij sowieso Android 4.0+

[ Voor 7% gewijzigd door Brummetje op 10-12-2012 20:31 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

^^ Of omdat je schijf vol was (na download + installatie).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties jongens,

een (corrupte) update lijkt inderdaad waarschijnlijk, maar de volgende punten spreken dat helaas weer tegen:
1. ingesteld staat dat apps alleen via wifi updaten (geen idee of android dan evengoed wel update)
2. hij is reeds ge-update (waarom opeens wéér een update?)

tevens heb ik genoeg vrije ruimte (13GB)

(ps. extra info toegevoegd)

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:53:
Bedankt voor jullie reacties jongens,

een (corrupte) update lijkt inderdaad waarschijnlijk, maar de volgende punten spreken dat helaas weer tegen:
1. ingesteld staat dat apps alleen via wifi updaten (geen idee of android dan evengoed wel update)

(ps. extra info toegevoegd)
We weten nu nog, steeds, niet welke telefoon je precies hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Perkouw schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:10:
[...]

We weten nu nog, steeds, niet welke telefoon je precies hebt.
Excuses, mijn telefoon is een Samsung Galaxy Nexus.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:17
NickH schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:58:
code:
1
2
3
4
inetnum:        84.241.224.0 - 84.241.224.255
netname:        TMONL-NET
descr:          T-mobile NL GRX infrastructure
country:        NL
quote: Wikipedia
A GPRS roaming exchange (GRX) acts as a hub for GPRS connections from roaming users, removing the need for a dedicated link between each GPRS service provider. It was developed to facilitate a more efficient way for operators to interconnect networks, and played a large part in the transition to third-generation systems.
Tele2 heeft geen eigen netwerk, dus dan zullen ze wel van het T-Mobilenetwerk gebruikmaken. Hoe kom je aan dat IP? Van Tele2? Ben niet in detail bekend met GPRS, maar het zou me niet verbazen als ze je eigenlijk niet meer kunnen vertellen dan dat je traffic over de GPRS-gateway van T-Mobile is gegaan. :+

Bij gebrek aan het juiste destination IP sluit ik me aan bij hierboven, maak eens een paar logfiles (logcat, via adb of een app), mogelijk is 't daar nog uit te halen (als je telefoon niet rebooted is/logs lost).

Aangezien Android 't onder system services zet, misschien toch een stukke/overijverige OTA updater..?

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:02:

Tele2 heeft geen eigen netwerk, dus dan zullen ze wel van het T-Mobilenetwerk gebruikmaken. Hoe kom je aan dat IP? Van Tele2? Ben niet in detail bekend met GPRS, maar het zou me niet verbazen als ze je eigenlijk niet meer kunnen vertellen dan dat je traffic over de GPRS-gateway van T-Mobile is gegaan. :+

Bij gebrek aan het juiste destination IP sluit ik me aan bij hierboven, maak eens een paar logfiles (logcat, via adb of een app), mogelijk is 't daar nog uit te halen (als je telefoon niet rebooted is/logs lost).

Aangezien Android 't onder system services zet, misschien toch een stukke/overijverige OTA updater..?
Het IP adres heb ik inderdaad van Tele2 gekregen en het lijkt er inderdaad op dat het IP adres gewoon van een gateway is...helaas...

Als door een reboot de logs 'lost' zijn dan heb ik dikke pech. Door die extreme download was mijn accu binnen no time leeg... ik zal eens kijken of logcat nog iets opleverd...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Overigens BV -> AND nu een beveiligingsprobleem onwaarschijnlijker blijkt :)

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:32

pathfinder2k

is hier...

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:53:
...

...
1. Boeit niet, dat heeft met de market te maken niet met systeemupdates. Bij OTA systeemupdates wordt het specifiek gevraagd, een misspress zou dan voor dit soort troubles kunnen zorgen al vind ik het wel een aardige systeemfaal.
2. Misschien een kleine incremental die talloze keren fout is gegaan... duurt trouwens wel even voordat je dan aan 2.40GB komt.
3. Dat is dus het probleem niet.

Toch vervelend dat je met dit probleem zit...

Verwijderd

elk half uur in blokken van exact 97.6563MB (€14,90) aan data gedownload
Ik kan niet helpen met probleem van TS, maar kan het ook zijn dat er van nieuwsgroepen werd gedownload?
Grote bestanden (b.v. mkv) worden daar altijd gesplitst in RAR-bestanden van 50 of 100MB.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Toevallig back-up/herstellen van instellingen via Google aan staan? Die wil ook nogal wat gegevens erdoor duwen...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 07:43
Ik vermoed dat er iets gesynced werd..

Wel handig om een lijst te posten van geinstalleerde apps.

Wat ook kan:
Als je een nieuwe telefoon hebt (of je hebt hem gewiped) dan gaat hij je google account synchroniseren. Al je apps, mails en andere account gegevens worden dan gedownload..
Pagina: 1