Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort laat ik mijn blu-rays rippen door MakeMKV.
Nu zit ik met het probleem dat er ruis zichtbaar is tijdens het spelen van de film.
Waar kan dit aan liggen? Ik neem aan dat deze ruis niet in de blu-ray zit 'ingebakken'?

De instellingen van MakeMKV heb ik wat mee geprobeerd maar ik heb de ruis nog niet weggekregen.
Op dit moment staat het programma weer op de standaard instellingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 19:07 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-02 09:20
Je moet bij operaties letten of er zogenaamd ge-transcodeerd wordt; soms gebeurt dit automatisch. Het is iets dat grote invloed kan hebben op het resultaat, doordat transcoderen de video-data aanpakt (i.t.t. operaties waarin je enkel de data in een andere vorm/container giet): het kan goed en minder goed gaan.

Verwijderd

Topicstarter
ParkOverall schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:13:
Je moet bij operaties letten of er zogenaamd ge-transcodeerd wordt; soms gebeurt dit automatisch. Het is iets dat grote invloed kan hebben op het resultaat, doordat transcoderen de video-data aanpakt (i.t.t. operaties waarin je enkel de data in een andere vorm/container giet): het kan goed en minder goed gaan.
Ik heb ook al naar deze tutorial gekeken: http://www.pcworld.com/ar...ay_disc_with_makemkv.html

Het probleem is nu dus dat ik lossless wil rippen en volgens mij gebeurt dat nu dus niet.
Goede alternatieve programma's ben ik eerlijk gezegt niet tegen gekomen. (DVDFab, AnyDVD)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Puur ter controle (je weet nooit :) ) Zit de ruis ook in de originele opname? OUdere films bevatten nog wel eens wat ruis...die blijf je zien.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:36:
Puur ter controle (je weet nooit :) ) Zit de ruis ook in de originele opname? OUdere films bevatten nog wel eens wat ruis...die blijf je zien.
Ik heb het hier over films al Project X, Contraband, Safe House etc. Het zijn allemaal films van de afgelopen paar jaar. Ik neem aan dat ze hier dus geen ruis bij in bakken?

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:24:
[...]

Ik heb het hier over films al Project X, Contraband, Safe House etc. Het zijn allemaal films van de afgelopen paar jaar. Ik neem aan dat ze hier dus geen ruis bij in bakken?
nooit dingen aannemen: heb je het getest of niet? :D

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 11-12-2012 15:26 ]

Mixed Reality dev

Pagina: 1