Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

SVS - BK of Velodyne = Welke subwoofer?

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:54
Ik ben al enige tijd op zoek naar een degelijke sub die vooral zeer muziekaal is (2.1 setup) en meer dan voldoende laag heeft voor mijn filmbeleving in een 5.1 setup.

Uit mijn luistertesten en opzoekwerk ben bij de volgende sub-woofers terecht gekomen.

Het verlanglijstje v/d nog niet beluisterde en betaalbare subs:
• BK XXLS400
• SVS SB12-NSD
Het verlanglijstje v/d beluisterde en duurdere subs:
• Velodyne SPL 1000 Ultra
• Velodyne SPL 1200 Ultra

Ik heb enige tijd geleden een demomodel “Velodyne SPL 1000 Ultra” in huis gehad en was hier zwaar van onder de indruk . Helaas ook van de prijs, want die was echt wel aan de zeer hoge kant en zeker voor de “Velodyne SPL 1200 Ultra” die hier van afmetingen wel mooi in de huiskamer zou staan.

Nu weet ik dat de BK XXLS400 en de SVS SB12-NSD niet in dezelfde prijscategorie behoort als de Velodyne SPL 1200 Ultra. Helaas heb ik de XXLS400 en deSB12-NSD nog nergens kunnen beluisteren en vraag me af, of de Velodyne voor meer dan het dubbele van de prijs.
Hierbij enkel in het nadeel is of is het verschil in geluidsprestatie en finesse tussen beiden net zo groot als de prijs??

Helaas kan ik de afweging en vergelijking niet maken, omdat ik de BK XXLS400 en de SVS SB12-NSD nog niet heb gehoord of gezien.

Zijn er hier luisterraars die deze subs. onderling al hebben vergeleken en me kunnen overtuigen om voor SVS of BK te gaan :?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Audio en HiFi > Consumentenelektronica Aankoopadvies

Aangezien het om een aankoopadvies gaat :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Moris
Omdat ik reeds een luistertest heb gehad met de “Velodyne SPL 1200Ultra” blijft dus enkel “BK” en “SVS” over.

BK is enkel te beluisteren bij een dealer in Nederland en ligt helaas, veel te ver van mijn deur. Het enige alternatief is, om thuis bij een gebruiker een luistertest te vragen.
Vandaag naar SVS een email gestuurd en inmiddels reeds antwoord gehad, het reageren ging dus best snel. Omdat ik vroeg of er ergens een mogelijkheid of dealer is, waar ik een luistertest kan hebben, kreeg ik het volgende antwoord van SVS.

We hebben een 45 dagen Buy & Try aanbod die uw tevredenheid kan garanderen :P
Mag ik hieronder verstaan, dat ik na een tegenvallende luistertest de Subwoofer gewoon mag terugsturen :?

Zijn er hier mensen die met de “Buy & Try “ van SVS ervaring hebben en hoe de aftersales serviceafhandeling verder verloopt :?

De keuze blijft zonder luistertest toch moeilijk :(

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Van welke dealer heb je die mail van SVS gehad? Ik weet dat SVS eerst alleen via LSound (Noorwegen) leverde (wat toen aanzienlijk in de prijs scheelde), maar dat ze nu een dealer in Nederland hebben zitten. Als je bij LSound wat bestelt kan dat ook niet meer aangezien ze je meteen doorverwijzen naar de Nederlandse verkopende partij. Dus ik weet niet of de actie van SVS ook dan geldt.

Edit:
En volgens je profiel kom je dus uit België waardoor bovenstaande wellicht niet opgaat :P
Maar Buy & Try is identiek aan wat Teufel doet: je koopt wat, krijgt het geleverd, luistert en als je het niet leuk vind dat stuur je het gewoon terug.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Moris
Ik woon inderdaad in België :)
De mail van SVS komt van (sales@lsound.no), dus niet vanuit Nederland.
Moet nog even nakijken of de prijzen tussen beiden veel verschillen.

Mocht het geld geen probleem zijn, dan kocht ik onmiddelijk de Velodyne SPL1200 Ultra omdat ik deze reeds heb beluisterd. Echter zijn SVS en BK voor me ook de moeite waard en prijsvriendelijker om te overwegen, alleen blijft het wel moeilijk zonder luistertest, hé.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

In specs liggen de XXLS400 en SB12 heel dicht bij elkaar. Vrijwel zelfde woofer, afmetingen en vermogen. Ik was erg onder de indruk van de SB12 maar ook de XXLS400 heeft goede recensies. Meerdere houtafwerking mogelijkheden kan ook een voordeel zijn in plaats van zwart of zwarter.
Stuur RA Subs (BK importeur) eens een bericht voor de mogelijkheden, mailtje kan geen kwaad.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Moris
Heb met RA Subs contact gehad, een luistertest bij hem ter plaatsen behoort tot de mogelijkheden.
Alleen jammer, dat het weer heel ver rijden is en dus enkel een luistertest bij een BK gebruiker die dichter bij huis woont als enige alternatief overblijft. Een niet tevreden garantie of demo thuis, bestaat er echter bij BK niet.

Het is voor mij van belang of de mooiste situatie, dat je een sub-woofer het beste bij je thuis in je eigen bekende akoestische ruimte kan proberen, wat dus bij BK niet mogelijk is en bij SVS moet ik hiervoor nog wat verder navragen.

Zijn er hier mensen die een van deze bovenstaande subs (SVS - BK of Velodyne) heeft kunnen vergelijken :?

Iemand die me hier een deftige betaalbare dB-meter kan aanbevelen :?

• Moris
Blijkbaar weinig vergelijkende gebruikers van het merk SVS - BK hier?

• Moris
Na enig zoekwerk en luistertesten ben ik bij de volgende subs terecht gekomen en valt de keuze enkel nog tussen de SVS SB-13-Ultra en de Velodyne SPL 1200 Ultra.

Nu zou ik de Velodyne aan dezelfde prijs kunnen krijgen als de SVS SB13-Ultra, echter heb ik de SVS nog nergens kunnen beluisteren en heb ik geen idee of de SVS beter is dan de Velodyne.

De sub moet echter zeer goed zijn in stereo en wordt verder voor 50% film en muziek ingezet.

Iemand hier met enige ervaring :?
Pagina: 1