advies voor ht set met netwerkaansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491812

Topicstarter
hallo iedereen,

na een paar dagen opzoekwerk over wat te kopen ben ik hier op dit forum beland.
julie blijken toch met grote kennis van zaken te spreken dus alvorens af te gaan op een mislukte aankoop aan de hand van revieuws allerhande .... even hier advies vragen.
nu mijn zaak. ik luister graag muziek (allerhande maar ook techno old school enz) en ik heb mijn vrouw haar mini keten stuk gespeeld . via pc naar mini en vol open denk ik...
nu ik nog geen home cinema heb en er wel 1 wil kopen in de toekomst (maar die moet ook kunnen dienen om in onze woonkamer stevig muziek te spelen ) kwam ik bij samsung met buizenversterker. SAMSUNG HT-E6750W. ik dacht dit gaat super zijn voor de familie en voor mij.... vooral door de browser daar ik lekker gemakkelijk muziek en films afspeel van internet.
nu de revieuws die ik daarover lees zijn nogal tegenstrijdig.. (ik ga ervan uit dat de meeste een vorm van reclame zijn of zo...) en degenen waar ik belang aan hecht waren de volgende . amerikaan in kelder met cinemazaaltje en ook muziek draaien... zeer slecht bij muziek draaien (niet genoeg bas en dat systeem om de audio aan te passen aan de ruimte werkt niet goed - snel overbelast) bovendien trage browser....

na wat opzoekwerk kwam ik uit bij bose... een collega had daarover zo veel lof uitgesproken dat ik er interesse in kreeg ondanks de hogere prijs. kleine boxen die echt puch hebben en u omver blazen volgens hem...

toen kwam ik uit op forums als deze en ik moet nu wel echt geloven dat er beter is voor minder geld.... alleen weet ik niet wat.
ik had gedacht aan een budget van rond de 1000€ maar wil dan wel meer klank dan bij de samsung en eerlijk is eerlijk dvd's afspelen ...pf waarom wij downloaden film en dan afpelen maar. en mijn muziek zit in mijn lap top en nu gaat dat gewoon door een hoofdtelefoonkabel naar cd in bij mijn oude pioneer versterker van een installatie die ooit surround had en dubbele cd en dubbel cassettedeck voor ik de speakers ook stuk gespeeld heb.... nu hangt daar een wharfedale 100w 2weg aan.... en een phillips 100w 3weg. bij muziek spelen valt dit nogal mee qua bass en gezien ik niet in een open bebouwing woon ( en dus moet wachten tot de buurman eens weg is om tot meer volume te kunne gaan ) .

desondanks zou ik graag een systeem kopen waarbij ik en muziek kan spelen van mijn laptop af en of andere bronnen. en surround kan gaan bij kijken van gedownloade film...
nu las ik dat een goed uitgangspunt is : een goede av receiver bv onkyo denon pioneer harman of zo iets.. en dan hetvolgende ; ofwel een speakerset voor home cinema ofwel apparte luidsprekerset met 2 goede front luidspr en een centrale (dus geen sub nodig) en dan nog 2 rear...

enig advies hierover is welkom.

en neem ik dan 4 volwaardige voor in de hoek zoals de 2 front maar dan 4 of gewoon van die kleine ? gaat dat mijn muziek beinvloeden of is surround daar niet zo belangrijk (bij bv trance en spacy muziek? rammstein kan ook hoor ook een paar goede nummers maar dat is ieder zijn smaak net zoals rock en soft pop enz voor mijn vrouw...)
als je 4 dezelfde plaatst heb je dan beter discotheek-gevoel??? indien dat eens nodig is ?

alvast bedoankt voor de tips...er is zoveel keuze dat je het bos door de bomen niet ziet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 23:20
Wat heb je zelf al gezocht/gevonden?

Edit: overigens, probeer iets meer structuur, interpunctie en hoofdlettergebruik in je post door te voeren. Het geheel is nogal lastig leesbaar nu.

[ Voor 67% gewijzigd door Florinsz op 10-12-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even in 3 regels:

Budget
Gebruik
Eisen

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491812

Topicstarter
Budget : rond de 1000€ maximum

Eisen : films kunnen horen met beter geluid dan uit de tv komt , Indien mogelijk surround , maar dat kan een probleem worden hier omdat de rear speakers niet ver genoeg achter ons kunnen staan. Tweede vereiste is deftig muziek te kunnen spelen. Gewoon deftige kwaliteit die wat vomlume aankan en niet te veel plaats gaat nemen.

Gebruik ; Eventueel ook streamen en in de toekomst nog meer dingen eraan aansluiten ... bv naar 5.1 of 7.1 gaan indien de ruimte vrijkomt.

Ik hoop nu een beetje duidelijker te zijn geweest.