[Macbook Pro] SSD & Geheugen Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik heb net een SSD en 8GB geheugen gekocht om mijn Macbook pro 13" (late 2009) te upgraden. Op internet vind ik enkele bronnen die elkaar tegenspreken. Dus dacht ik hier toch nog enkele vraagjes te stellen.

1. Installatie op SSD. Ik heb zelf al beslist dat ik een nieuwe installatie wil doen (dus geen copy van de vorige HD)? Redenen: te veel applicaties die ik anders toch manueel moest verwijderen / Geen nut meer voor refit, windows en linux partitie die er zich op bevonden.

Maar wat is nu de beste manier? Snow leopard vanaf de cd installeren en dan upgraden naar Mountain lion? Of van mijn huidige HDD een lion installer maken? Ik veronderstel dat het mogelijk is ook een USB installer te maken?

2. Geheugen: Sommige bronnen zeggen dat de installatie met 8GB niet zal lukken, andere bronnen zeggen dat de installer maar 4GB geheugen zal toewijzen. Moet ik hier rekening mee houden??

- Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een usb stick maken met lion install, scheelt je een dubbele installatie doen.
8gb moet werken volgens de berichten die ik lees op macrumours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De MBP Mid 2009 kan 8GB aan, aldus mactracker. En idd een USB installatie maken:
http://www.tuaw.com/2012/...on-installer-thumb-drive/

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:02

BombaAriba

Ondertitel

Met 8gb zal werken. Meer wordt alleen een probleem maar daar is hier dus geen sprake van.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En alvast goed nieuws. Als je van een default machine uit 2009 naar een SSD+8GB RAM gaat, schrik je je dood van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:12:
En alvast goed nieuws. Als je van een default machine uit 2009 naar een SSD+8GB RAM gaat, schrik je je dood van de snelheid.
QFT! _/-\o_

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Ik kan het ondertussen ook bevestigen :) (ik kwam wel van een 500GB schijfje met 4GB aan geheugen)

[ Voor 13% gewijzigd door ZodiacQ op 11-12-2012 14:47 ]

Pagina: 1