ATI HD 5870 geen signaal uit HDMI poort.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loith
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 00:36
Hallo,

Ik heb nu ongeveer 2 maanden "last" dat de HDMI poort op me GFX kaart niet werkt.
Vandaag nam ik eindelijk tijd om er eens wat aan te doen, maar mijn pogingen mochten niet baten.
De poort werkt nog steeds niet en kon er eigenlijk niet al te veel over vinden.

Naar mijn weten is de poort stuk gegaan na een driverupdate (maar weet dat niet zeker).

Ik heb alle AMD software van me PC afgegooid, toen me PC opgestart zonder netwerk (zodat windows niet voor drivers gaat zoeken) en gecheckt of alle software er daadwerkelijk allemaal af is. Toen de kaart uit me PC gehaald, opgestart via me on board graphics, en de nieuwste drivers gedownload.
Vervolgens de GFX kaart er weer in gedaan en de drivers geinstalleerd (nog zonder netwerk), na een reboot weer de netwerkkabel erin gedaan. Nu werkt de poort nog steeds niet en weet eigenlijk niet wat ik moet doen.

De HDMI kabel werkt naar behoren, dit is ook getest.

Mijn systeem is als volgt:
CPU: i5 2500K
Moederboord: P8 Z68-v PRO
gfx kaart: ATI Radeon HD 5870
Memory:2 x 2gb DDR3 GEIL
PSU: XFX 600 Watt

Ik las iets over de BIOS batterij eruit te halen, maar persoon dacht ik dat dat niet zoveel uit zou maken.

Iemand enig idee wat te doen? of proberen garantie te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Heb je in je BIOS al gecontroleerd hoe eea daar uitgezonden wordt? Maw staat het niet gewoon zo ingesteld dat je video out nu via de onboard uitgang van je mobo gaat, ipv via de GPU?

Meestal wordt dit automatisch naar je GPU gezet als je die aansluit, maar gezien jouw zoektocht naar het probleem kan dat natuurlijk behoorlijk in de war gestuurd zijn.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:47
Heb je nog andere monitoren aan die kaart hangen? Op DVI toevallig? Volgens mij hadden de HD5xxx modellen vaak 2xDVI, waarvan 1xDVI het signaal deelt met de HDMI aansluiting. Als je beide tegelijk gebruikt zal er altijd maar 1 monitor werken... als dat het geval is, probeer de andere DVI aansluiting eens.