Kleureninstellingen verschillen sterk met Windows?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Hallo,

Ik heb recent een Mac Mini gekocht maar erger mij nog steeds over de kleurverschillen met Windows.
Ik ontwerp websites en het is dus belangrijk dat alles er uit ziet zoals bij de meeste andere beeldschermen.
Heb al meerdere malen gekalibreerd en de instellingen op mijn monitor gewijzigd maar ik kom er maar niet uit.
De meeste kleuren zijn net iets te donker, en er is moeilijk onderscheidt te maken tussen lichte tinten wit...

Ik gebruik een 25" HP 2510i

Adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Ligt dit niet aan je monitor ipv aan je Mac mini? Dan zou er vanuit osx weinig te regelen zijn. En dan is dit het foute deel van het forum denk ik. Elders kunnen ze je beter helpen.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als je websites ontwerpt weet je waarschijnlijk ook dat 99% van je 'publiek' geen flauw benul heeft van kleurprofielen of color management in zijn geheel. Om het geheel dan nog enigszins consistent te laten ogen heb je sRGB ter beschikking.

Voor de verschillen tussen Windows en Mac: heb je rekening gehouden met het standaard verschil in gamma tussen PC en Mac? Heb je beide schermen met dezelfde instellingen gekalibreerd. Zijn je browsers color managed?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Kleurverschillen tussen verschillende platforms zijn heel normaal. Het zelfde geld voor beeldschermen. Terwijl het ene model lekker fel is, is een ander scherm juist weer erg donker, en vervolgens hebben verschillende gebruikers ook nog de neiging om het contrast of de helderheid bij te draaien.

Voor webdesign gebruik ik zelf een kleurenecht scherm, en test ontwerpen even snel op een budget laptop. De budget laptop gebruik ik omdat het vaak hardware is wat 80% van de bevolking heeft. Soms ziet een effect wat op een duur IPS scherm goed oogt er gewoonweg niet uit op een el-cheapo TN, maar dat is doorgaans erg zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een TN paneel lijkt me sowieso niet geschikt voor ontwerpen. Een IPS paneel is beter geschikt daarvoor....