In februari ga ik mijn eerste huis kopen. Voorlopig koopcontract is getekend en hypotheek is rond. Een deel van het aankoopbedrag wordt gefinancierd uit eigen vermogen waarvan de eerste aanbetaling is afgerond. Na de aanbetaling blijft er nog steeds vermogen over boven het belastingvrije gedeelte. Mijn idee was om nog een storting te doen bij de notaris zodat het mijn spaargeld onder de grens komt waarover belasting geheven wordt.
Als ik het goed zie dan is mijn vermogen op 1 jan 2013 geslonken en hoef ik in 2014 dus minder belasting te betalen of krijg ik meer terug. Klopt mijn redenatie of zie ik iets over het hoofd. Bijvoorbeeld een notaris die het door mij geplaatste vermogen gaat opgeven bij de belastingdienst.
Als ik het goed zie dan is mijn vermogen op 1 jan 2013 geslonken en hoef ik in 2014 dus minder belasting te betalen of krijg ik meer terug. Klopt mijn redenatie of zie ik iets over het hoofd. Bijvoorbeeld een notaris die het door mij geplaatste vermogen gaat opgeven bij de belastingdienst.