Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Hallo medetweakers,

Ik ben op zoek naar wat advies omtrent uit huis gaan.

Ik ben ingeschreven bij Woonbron Haaglanden, maar daar is de wachttijd zo ontzettend lang dat dat geen zin heeft.

Ik zal even wat over mijzelf vertellen, ik ben 20 jaar en heb een vaste baan als front end developer. Ik dacht dat dit wel in mijn voordeel zou werken, maar dat valt vies tegen. Ik heb mij onder andere ingeschreven op Kamernet maar die willen eigenlijk alleen maar studenten en geen werkenden.

Toen ben ik maar bij particuliere verhuurders gaan kijken, maar deze vragen over het algemeen een maand huur + 21 procent en dan moet je daarnaast nog aan een borg voldoen.

Dit is gewoonweg onbetaalbaar voor mij.

Tot nu toe ziet het er naar uit dat ik het best een vrouw kan bezwangeren, dan krijg je zo een huis in je schoot geworpen, en misschien zou ik dan ook nog kunnen stoppen met werken. Maar daar heb ik weinig zin in dus ben ik benieuwd naar welke wegen andere hebben bewandeld.

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Het is bekend dat je in de randstad gemiddeld 8 tot 10 jaar moet wachten op een woning. Er zijn gewoon teveel mensen hier blijkbaar en zo kan je de huur kunstmatig hoog houden. Je kan dus of naar de vrije sector gaan, kopen is een mogelijkheid of samen met een ander in onderhuur gaan hoor ik ook veel maar dat is meestal illegaal en word je flink opgelicht. De mogelijkheden zijn dus schaars maar je bent niet alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:53

Rmg

Bij kopen heb je iets aan je vaste baan, maar als je 2 maanden huur niet kan ophoesten.. tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wachtlijsten zijn idd erg lang, enige optie is dus particulier huren(kijk eens op MP) of kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:35

TheDane

1.618

Wat is je budget voor kale huur?
Kijk eens bij Vidomes of Van 't Hof Rijnland. Die verhuren niet de grootste / duurste woningen en appartementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Blijf nog een tijdje bij je ouders wonen (neem ik aan tenminste) en spaar alles wat je kunt sparen.

Met een beetje redelijk salaris en als je ouders er niet al te krap bij zitten heb je dan zo 20k gespaard en dan kun je opeens een stuk meer.

[ Voor 40% gewijzigd door CyBeR op 10-12-2012 14:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:29

Standeman

Prutser 1e klasse

In Den Haag zie ik meer dan voldoende appartementen voor ~500 euro staan. Misschien niet in de beste buurten, maar imo prima te doen..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had ongeveer het zelfde probleem als jij, alleen was ik toen 30. Uiteindelijk particulier gaan huren, eerst via Actys en dat is toen over gegaan naar het reeds genoemde Van 't Hof Rijnland.

Wat voor huur had je in gedachten? Ik weet namelijk dat er bij mij in het pand het e.e.a. vrijkomt - maar particuliere huur is zoals je weet niet goedkoop ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Bedankt voor de vele reacties. Situatie is als volgt, ik woon nu nog thuis, maar daar moet ik weg. In verband met toeslagen etc.

Hier kan je dus ook uit op maken dat we het bij mij thuis niet zo breed hebben, sterker nog, ik moet weg om financiele redenen.

Bij een particulier betaal je zoals ik al zei, 1 maand + 21% en dan ook nog eens borg, dat loopt al snel op naar de 2000 euro of meer, dat is een stuk meer dan ik in 1 maand verdien. Daarnaast moet ik de thuis situatie financieel ondersteunen, anders is er geen eten, dit houd ook in de sparen moeilijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Lodo schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:56:
Bedankt voor de vele reacties. Situatie is als volgt, ik woon nu nog thuis, maar daar moet ik weg. In verband met toeslagen etc.

Hier kan je dus ook uit op maken dat we het bij mij thuis niet zo breed hebben, sterker nog, ik moet weg om financiele redenen.

Bij een particulier betaal je zoals ik al zei, 1 maand + 21% en dan ook nog eens borg, dat loopt al snel op naar de 2000 euro of meer, dat is een stuk meer dan ik in 1 maand verdien. Daarnaast moet ik de thuis situatie financieel ondersteunen, anders is er geen eten, dit houd ook in de sparen moeilijker gaat.
Maar wat is je budget dan? Zoals ik zeg, ik zie op funda genoeg 2-3 kamer appartementen onder de 500 euro staan in Den Haag.

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 10-12-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Dat is rond de 450, maar dan moet het wel inc G/W/L zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je nu zegt amper te kunnen sparen, dan zal dat met een eigen huisje al helemaal niet meer kunnen.

Huur + gas/water/licht, internet abo+ TV + je eten zal gewoon duurder zijn dan dat je nu betaalt aan je ouders voor kostgeld. Want dat zal niet snel tegen de 7 a 800 euro zijn lijkt me.

Edit: 450 all-in als budget? Dat betaal je hier ongeveer voor een kamer van 16m2, geen huisje voor dat budget.

[ Voor 16% gewijzigd door RaZ op 10-12-2012 15:04 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49
Dus jij wilt voor 450 incl. gas, wat en licht. Dan moet je toch echt opzoek naar een studentenkamer. Misschien nog beter om samen met een vriend iets te huren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

hmmm, appartementen zijn voornamelijk ex gwl. Dan ben je op 'studentenkamers' aangewezen en heb je meestal geen eigen douche/toilet/keuken, maar moet je die delen met andere. Ik persoonlijk gruwel daar altijd van, maar veel mensen vinden dat geen probleem :)
Overigens is dit de goedkoopste die ik kon vinden..

Ik denk ook dat je even heel goed moet gaan kijken naar de toeslagen die gaan veranderen, want ik heb sterk het idee dat een eigen huisje niet goedkoper zal zijn. Ik denk zelfs duurder als je alle bijkomende kosten meerekent (inboedel, verzekeringen, etc).

[ Voor 22% gewijzigd door Standeman op 10-12-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Lodo schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:34:
Tot nu toe ziet het er naar uit dat ik het best een vrouw kan bezwangeren, dan krijg je zo een huis in je schoot geworpen, en misschien zou ik dan ook nog kunnen stoppen met werken. Maar daar heb ik weinig zin in dus ben ik benieuwd naar welke wegen andere hebben bewandeld.
Afgezien van iemand bezwangeren of gewoon de werkweigeraar te gaan uithangen zijn er inderdaad weinig opties voor mensen die het huis uit willen zonder al te veel of zelfs maar enige financiële steun.

Je opties zijn om thuis of op kamers te blijven wonen tot:

- je genoeg gespaard hebt
- de jackpot valt
- je een goed betaalde baan hebt
- je iets ziet dat binnen je budget valt

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Je bent nog maar 20. Zoek gewoon een soort studentenhuis waar werkende jongeren met zijn drieën of vieren samenwonen, dan heb je het over zo'n 400 euro inclusief GWL voor een heel aardige kamer/studio (met gedeelde voorzieningen). Heb ik in Rotterdam gedaan, in Den Haag zal het vast ook wel kunnen. Gewoon kamernet, marktplaats etc. afzoeken. Laat je niet naaien door particuliere verhuurders die twee maanden borg, twee maanden bemiddelingskosten en een halve maand sleutelgeld vragen. Dan ben je een zak cash verder en je hebt nog niks. Ik zou me focussen op kleinschalige panden die bijv. eigendom zijn van particulieren, ouders die het ooit voor hun studerende kinderen hebben gekocht, dat soort dingen. Die zijn er genoeg, en het voordeel is dat die vaak liever werkende jongeren hebben, want die zorgen voor minder gezeik dan 'echte' studenten.

Maar een 'eigen huisje' zou ik zeker uit mijn hoofd zetten. Met jouw situatie en budget is een soort studentenkamer-de-luxe het beste waar je op kunt hopen.

[ Voor 30% gewijzigd door nare man op 10-12-2012 15:11 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Maar het punt is dus dat thuis blijven wonen geen optie is, aangezien ik daar weg MOET. Een studentenkamer is voor mij ook geen probleem, alleen zoals de naam al zegt, is een studentenkamer voor studenten, dus daar heb je ook weinig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jongetje schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:05:
Dus jij wilt voor 450 incl. gas, wat en licht. Dan moet je toch echt opzoek naar een studentenkamer. Misschien nog beter om samen met een vriend iets te huren?
^^^ Met stom. Dat ga je nooit redden. ter indicatie: voor 93m2 3kamer app betaal ik nu ca 720 inclusief water, ex gas en licht. Als je voor het eerst op jezelf gaat wonen rekent Eneco en iedere andere energiemaatschappij je standaard 100 euro in de maand als voorschot voor gas en electra, simpelweg omdat dat het gemiddelde is. Kun je vziw pas na een jaar vanaf. Dan hou je nog 350 euro over. Not gonna happen.

Wat je nog wel zou kunnen doen is bij Vestia (al dan niet Vestia Jong) kijken of je iets kunt vinden. Die zijn vaak wat goedkoper en kleiner. Maar dan nog kom je echt niet onder de 450 euro.
Mijn vorige appartement was 35m2, 2kamers in het oude HTO gebouw aan de Rijswijkeweg. Dat was 4 jaar geleden al bijna 400 ex GWL. En vergeet ook je inboedelverzkeringen etc niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je zou je kunnen inschrijven bij een HBO school en dat dan gebruiken om een kamer te huren. Als je die eenmaal hebt schrijf je je bij de school weer uit.
Vaak kan je dan gewoon nog in die kamer blijven wonen.

Je kan ook anti-kraak gaan wonen, vaak leuke woningen waar je toch zo een jaar of meer kan wonen. Deze woningen zijn vaak ook erg goedkoop.
Aangezien je budget erg laag is en je waarschijnlijk nog niet een hele inboedel mee te slepen hebt lijkt dit mij een erg goede optie voor jou.

[ Voor 42% gewijzigd door Ernemmer op 10-12-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wellicht is anti-kraak nog een optie. Dat wordt wel verhuurt op basis van de leegstandwet dacht ik, en kan je er uitgeknikkerd worden natuurlijk. De verhuurder kan dus zeggen dat je er over 3 maanden uit moet.

Al ken ik een pand wat al meer dan 10 jaar op basis van de leegstandwet verhuurt wordt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Lodo schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:10:
Een studentenkamer is voor mij ook geen probleem, alleen zoals de naam al zegt, is een studentenkamer voor studenten, dus daar heb je ook weinig aan
Dat valt dus wel mee. Er zijn zoals nare man uitlegt diverse aanbieders van zulke kamers, en inderdaad, particulieren zien veel liever werkenden dan studenten in hun huis.

Voor mij werkt het ook prima (het incidentele incident daargelaten), ik huur gewoon net als een aantal andere fulltime werkenden een kamer in een groot huis voor een paar honderd euro all-in per maand. Totdat mijn spaarrekening dermate dik is dat ik een fors deel van een huis zelf kan betalen blijf ik hier lekker zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 10-12-2012 15:16 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je bent 20 jaar en je hebt een vaste baan als developer.

En toch heb je maar een budget van €450,- voor een huisje inclusief gas/water/licht?

Dan doe je toch echt iets verkeerd volgens mij wat betreft je budgettering. Of je werkt part-time of je wordt onderbetaald. Maar met een fulltime baan moet je echt wel meer geld over kunnen houden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Lodo schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:10:
Maar het punt is dus dat thuis blijven wonen geen optie is, aangezien ik daar weg MOET. Een studentenkamer is voor mij ook geen probleem, alleen zoals de naam al zegt, is een studentenkamer voor studenten, dus daar heb je ook weinig aan
Waarom is een studentenkamer voor studenten? Omdat het zo heet betekend niet dat er een soort van wetgeving is dat dit forceert. Als je op marktplaats of kamernet zoekt zie ik genoeg kamers incl gwl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Als ik op Marktplaats zoek krijg ik kamers die doorlinken naar Particuliere aanbieders die extreme kosten in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Lodo schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:19:
Als ik op Marktplaats zoek krijg ik kamers die doorlinken naar Particuliere aanbieders die extreme kosten in rekening brengen.
Ik heb geen idee wat kamernet voor kosten in rekening brengt? Wat je zou kunnen doen is langs het adres gaan en daar even aanbellen (of uitvinden wie daar woont en even opbellen), zodat je het onderling regelt met de verhuurder. Dan is het vaak al een stuk goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Kamernet vraagt een maandelijks betaling van 21 euro. Maar dat zijn alleen maar studenten huizen of kamers, 10 reacties met dat ze op zoek zijn naar medestudenten en geen werkende personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan ook bij een particulier een kamer huren, staan er ook zat van op marktplaats. Maar je kan op marktplaats ook zelf een advertentie zetten dat je een kamer zoekt. Zo kwam die maat van mij aan z'n huurders. Die ging op marktplaats kijken of er nog mensen waren die een kamer zochten.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49
Hoeveel toeslagen lopen je ouders mis als je niet uit huis gaat? Als dit meevalt kun je ook overwegen dat aan je ouders te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Lodo schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:22:
Kamernet vraagt een maandelijks betaling van 21 euro. Maar dat zijn alleen maar studenten huizen of kamers, 10 reacties met dat ze op zoek zijn naar medestudenten en geen werkende personen.
Je kan bij kamernet er op filteren, alleen werkt dat een beetje brak zie ik. Voorbeeld is deze kamer. Als ik filter op alleen "werkend" ben ik 'm kwijt, terwijl het er toch echt bijstaat.
Status: student, werkende student, werkend, werkzoekend

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 10-12-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
jongetje schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:27:
Hoeveel toeslagen lopen je ouders mis als je niet uit huis gaat? Als dit meevalt kun je ook overwegen dat aan je ouders te betalen...
Ja dat gaat om ongeveer 400 euro. Ze zit onder het bestaansminimum. Ik word namelijk gezien als vreemde die inwoont.

Het probleem is dat ik dat nu deels betaal, maar dat zorgt ervoor dat ik dus weinig tot niet kan sparen. Ik zit dus gevangen dus kosten thuis, of kosten om uit huis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Lodo schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:22:
Langer en beter zoeken. Ik heb in het begin van mijn werkzame leven ook een tijdje op een kamer gewoond met gedeelde voorzieningen en drie werkende huisgenoten, simpelweg omdat ik in het begin nog niet genoeg verdiende om een 'volledig' huis te huren en ik daar bovendien geen zin in had. Aan die kamer ben ik ook gewoon via kamernet gekomen, pand was eigendom van een man die op de begane grond een winkel exploiteerde en de bovenwoningen per kamer verhuurde. Overigens was dat wel een nette kerel: één maand borg, geen bemiddelingskosten. Gewoon zijn 06 gebeld en afgesproken.

Je moet gewoon goed zoeken, en je niet laten afschrikken door een paar reacties dat ze studenten zoeken. Voor mijn eerste kamer betaalde ik destijds 500 euro per maand voor 30m2 inclusief GWL, maar er waren ook kleinere kamers in dat huis waar mensen maar 350 of 400 voor betaalden. Het kan dus best, alleen het kost even tijd, en je zult ook nog wel een paar keer vergeefs naar een kijkavond gaan. Wat dat betreft is het wel een goede reality check: goed wonen voor weinig geld bestaat niet, en zeker als je jong bent en weinig verdient, moet je gewoon niet voor een 'eigen huisje' gaan. Dit uiteraard allemaal in de veronderstelling dat jij echt absoluut niet meer thuis kunt of wilt wonen; als jij dat aangeeft dan neem ik dat als uitgangspunt.

[ Voor 8% gewijzigd door nare man op 10-12-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Maar zoals ik in mijn eerste post al aangaf, waarom zou ik dan gaan werken en mijzelf gaan ontwikkelen? Ik kan net zo goed een of ander wijf grijpen, die bezwangeren en dan komen er opeens huizen als paddestoelen uit de grond.

Ik vind dit ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Lodo schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:36:
Maar zoals ik in mijn eerste post al aangaf, waarom zou ik dan gaan werken en mijzelf gaan ontwikkelen? Ik kan net zo goed een of ander wijf grijpen, die bezwangeren en dan komen er opeens huizen als paddestoelen uit de grond.

Ik vind dit ernstig.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik vind dit ernstig.
Nee, dan komen ze echt niet als paddenstoelen uit de grond. Je krijg echt geen voorrang omdat je toevallig een kind hebt. Dan kan je gewoon bij je ouders thuis dat kind opvoeden. Er moet echt flink wat aan de hand zijn om voorrang te krijgen bij de sociale woningbouw.

Verder heb je nu nog een toekomst perspectief. Als je je ontwikkeld betekend dat over het algemeen dat je ook meer gaat verdienen. Dat je over 10 jaar bijvoorbeeld 3500 bruto in de maand verdiend. Dat gaat je vanuit de bijstand nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik vind dit ernstig.
Maar dat komt wellicht omdat je totaal niet weet waar je over praat. Dat "wijf" woont ergens, en kan daar ook prima een kind krijgen. Net als jij ook prima gewoon kan blijven waar je nu zit. Je krijgt als inwonend kind wat een kind krijgt geen woning, die kan lekker haar kind op haar slaapkamer laten pitten.

Daarbij is het nogmaar de vraag of jij als vader uberhaupt na 9 maanden nog in beeld ben.

Maar dom lullen lukt je aardig, dat wel :P

Het voordeligste voor jou is denk ik: Gewoon die 400 aan je moeder lappen, daar krijg je voor terug wat je daar nu al hebt. Je eet mee, wellicht doe je ook nog even de vaat samen, ze doet je was, en wellicht ook alle huishoudelijke taken, ze werkt immers niet (of weinig).

Ga jij naar 450 euro all-in kamer, dan moet je ook nog zelf voor je eten zorgen, de was doen (of breng je die naar je moeder dan?).

Zeggen dat je niet kan sparen als je bij je moeder blijft, kom je standaard te kort als je op kamer gaat.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@TS: Wil je überhaupt geholpen worden (er staan nuttige en realistische tips in het topic tot dusver) of wil je gewoon klagen over hoe moeilijk het allemaal is? Elk idee wat tot nu toe geopperd is wordt namelijk afgeschoten/negatief op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:28

Fiber

Beaches are for storming.

Zit hier niks bij...?

http://www.kamertje.nl/kamers_in_den%20haag

En via Marktplaats is echt nog wel meer te vinden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Fiber schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:43:
Zit hier niks bij...?

http://www.kamertje.nl/kamers_in_den%20haag

En via Marktplaats is echt nog wel meer te vinden.
Ahh bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
RaZ schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:40:
[...]

Maar dat komt wellicht omdat je totaal niet weet waar je over praat. Dat "wijf" woont ergens, en kan daar ook prima een kind krijgen. Net als jij ook prima gewoon kan blijven waar je nu zit. Je krijgt als inwonend kind wat een kind krijgt geen woning, die kan lekker haar kind op haar slaapkamer laten pitten.

Daarbij is het nogmaar de vraag of jij als vader uberhaupt na 9 maanden nog in beeld ben.

Maar dom lullen lukt je aardig, dat wel :P

Het voordeligste voor jou is denk ik: Gewoon die 400 aan je moeder lappen, daar krijg je voor terug wat je daar nu al hebt. Je eet mee, wellicht doe je ook nog even de vaat samen, ze doet je was, en wellicht ook alle huishoudelijke taken, ze werkt immers niet (of weinig).

Ga jij naar 450 euro all-in kamer, dan moet je ook nog zelf voor je eten zorgen, de was doen (of breng je die naar je moeder dan?).

Zeggen dat je niet kan sparen als je bij je moeder blijft, kom je standaard te kort als je op kamer gaat.
Blijkbaar heb jij andere ervaringen dan mij op gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
MrAcid schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:43:
@TS: Wil je überhaupt geholpen worden (er staan nuttige en realistische tips in het topic tot dusver) of wil je gewoon klagen over hoe moeilijk het allemaal is? Elk idee wat tot nu toe geopperd is wordt namelijk afgeschoten/negatief op gereageerd.
Zeker wel, maar een ezel in het algemeen....

Het heeft weinig nut om dingen te gaan ondernemen op advies van andere terwijl je zelf al hebt ondervonden wat de resultaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:09

Sick Nick

Drop the top!

Standeman schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:07:
Overigens is dit de goedkoopste die ik kon vinden..
Inclusief extra gratis mecanno trap om je bed in te kruipen... Man man man, wat een uitgewoonde bende, dan zou ik toch echt kijken naar iets in een andere stad als die het beste is wat je voor je geld kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://cloud.funda.nl/valentina_media/032/154/929_grotere.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Sick Nick schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:01:
[...]

Inclusief extra gratis mecanno trap om je bed in te kruipen... Man man man, wat een uitgewoonde bende, dan zou ik toch echt kijken naar iets in een andere stad als die het beste is wat je voor je geld kan krijgen.

[afbeelding]
Totaal € 385,00 p/mnd. Huurcontract voor minimaal een jaar. Waarborgsom 2X maandhuur + servicekosten.

Volgens mij zijn die servicekosten voor de assemblage van de trap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:09

Sick Nick

Drop the top!

Die 2 maanden waardborg ga je toch niet onderuit komen, dat is vrij standaard. Als je zonder etra kosten een goedkope huurwoning in wilt zit er niks anders op dan te wachten (of geluk hebben in zo'n loting systeem als dat ook beschikbaar is). Zoals ik zei, waarom perse in Den Haag blijven? Randgemeente of zelfs totaal ergens anders heb je mogelijk veel meer kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Lodo schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:50:
[...]

Zeker wel, maar een ezel in het algemeen....

Het heeft weinig nut om dingen te gaan ondernemen op advies van andere terwijl je zelf al hebt ondervonden wat de resultaten zijn.
Met jouw budget kun je nu eenmaal geen villa verwachten, hooguit een kamer. Focus je op die markt, laat je niet misleiden door de vele studentenkamers die letterlijk enkel voor studenten zijn; er zijn legio kamers waar de verhuurder liever een werkend persoon in heeft dan een student.

Verder weet je neem ik aan dat je de borg terugkrijgt bij het vertrek uit de kamer?

Als je geen twee maanden huur kunt missen, kun je ook je huis niet inrichten en geen apparatuur vervangen als die stukgaat, zorg dus eerst voor een buffer.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 10-12-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Sick Nick schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:06:
Die 2 maanden waardborg ga je toch niet onderuit komen, dat is vrij standaard. Als je zonder etra kosten een goedkope huurwoning in wilt zit er niks anders op dan te wachten (of geluk hebben in zo'n loting systeem als dat ook beschikbaar is). Zoals ik zei, waarom perse in Den Haag blijven? Randgemeente of zelfs totaal ergens anders heb je mogelijk veel meer kans.
Ja daar ben ik me van bewust, en dat maakt het al meteen moeilijk.

Ik woon momenteel in Rotterdam, maar ik werk in Den Haag, en een groot deel van mij vrienden woont Delft.

Dus het liefst zou ik in Den haag of Delft terecht komen, Rotterdam is een beetje deprimerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 14:55

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik zou me eens gaan inschrijven voor anti-kraak.
alvast, ad-hoc, GMC beheer, Camelot, H.O.D enz :)
je betaald tussen de 100 en 200 euro per maand. en afhankelijk van de lokatie zit G/W/L erbij in.
Afgelopen jaar woonde ik in een kantoor (500m2) voor 165 incl. W/L :)
Daar zit vaak wel iets tussen. zorg dat je mensen kent die al antikraak wonen en wees flexible.
zorg dat je altijd binnen een maand weer terug kan naar je ouders, al is het maar een week tot je je volgende woning toegewezen hebt gekregen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:28
20 jaar? Lekker thuis blijven wonen en sparen, over een paar jaar kan je dan gewoon wat kopen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Smuggler schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:09:
Ik zou me eens gaan inschrijven voor anti-kraak.
alvast, ad-hoc, GMC beheer, Camelot, H.O.D enz :)
je betaald tussen de 100 en 200 euro per maand. en afhankelijk van de lokatie zit G/W/L erbij in.
Afgelopen jaar woonde ik in een kantoor (500m2) voor 165 incl. W/L :)
Daar zit vaak wel iets tussen. zorg dat je mensen kent die al antikraak wonen en wees flexible.
zorg dat je altijd binnen een maand weer terug kan naar je ouders, al is het maar een week tot je je volgende woning toegewezen hebt gekregen.
Bedankt voor het advies, maar bij antikraak is het toch zo dat je alleen via iemand die er al bij zit binnen kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
ph4ge schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:09:
20 jaar? Lekker thuis blijven wonen en sparen, over een paar jaar kan je dan gewoon wat kopen.
Lees het topic AUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Alvast en GMC kan je altijd naar binnen. (er zijn wel wachtlijsten dus een beetje geluk is handig).
Verder kan je het altijd proberen als je de situatie uitlegt. zorg ervoor dat je altijd overkomt als een goede huurder, en begin niet over dat je het niet kan betalen of dat je niet meer thuis wilt wonen. je moet immers als zij het vragen direct (2 weken tot 1 maand) kunnen vertrekken.
Begin je gewoon hierop te orienteren, ik woon ondertussen niet meer antikraak en weet niet hoe alle regels de laatste jaren zijn veranderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Smuggler op 10-12-2012 16:15 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Psst, flatje van 80k kopen in Rotterdam? ;)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Lodo schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:10:
[...]

Bedankt voor het advies, maar bij antikraak is het toch zo dat je alleen via iemand die er al bij zit binnen kan komen?
Vraag eens om je heen, het zou je verbazen hoe je via-via gewoon kan worden aangemeld. Hoe dan ook kan je sowieso even contact opnemen.

Maar wat al gezegd is:
- studenten woningen;
- particuliere huur (inclusief kosten)

Ik heb een paar maanden terug hetzelfde probleem gehad, moest mijn antikraak woning uit. Ik huur nu particulier, inclusief de maandhuur + 21% BTW voor bemiddeling. LET WEL: deze kosten zijn vaak niet rechtmatig verkregen (is nog op KASSA/RADAR geweest).

Maar hoe dan ook, ik snap hoe vervelend het is, maar probeer open te staan en voornamelijk eens te proberen, ondanks de grote kans een nee te krijgen. Ik moest een woning in 3 weken tijd regelen, dat betekende dus gewoon bellen naar 10 bedrijven die praktisch hetzelfde doen, en veel doorvragen.

edit: als je iets plaatst en nog iets wil toevoegen, pas je oude bericht dan aan. Je post nu wel heel veel dubbel.

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 10-12-2012 16:18 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Lethalis schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:15:
Dordtselaan of Pleinweg? ;)
LiquidT_NL schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:17:
[...]

Vraag eens om je heen, het zou je verbazen hoe je via-via gewoon kan worden aangemeld. Hoe dan ook kan je sowieso even contact opnemen.

Maar wat al gezegd is:
- studenten woningen;
- particuliere huur (inclusief kosten)

Ik heb een paar maanden terug hetzelfde probleem gehad, moest mijn antikraak woning uit. Ik huur nu particulier, inclusief de maandhuur + 21% BTW voor bemiddeling. LET WEL: deze kosten zijn vaak niet rechtmatig verkregen (is nog op KASSA/RADAR geweest).

Maar hoe dan ook, ik snap hoe vervelend het is, maar probeer open te staan en voornamelijk eens te proberen, ondanks de grote kans een nee te krijgen. Ik moest een woning in 3 weken tijd regelen, dat betekende dus gewoon bellen naar 10 bedrijven die praktisch hetzelfde doen, en veel doorvragen.

edit: als je iets plaatst en nog iets wil toevoegen, pas je oude bericht dan aan. Je post nu wel heel veel dubbel.
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te reageren, het is fijn (en ook kut natuurlijk) om te weten dat ik niet de enige ben.
Smuggler schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:14:
Alvast en GMC kan je altijd naar binnen. (er zijn wel wachtlijsten dus een beetje geluk is handig).
Verder kan je het altijd proberen als je de situatie uitlegt. zorg ervoor dat je altijd overkomt als een goede huurder, en begin niet over dat je het niet kan betalen of dat je niet meer thuis wilt wonen. je moet immers als zij het vragen direct (2 weken tot 1 maand) kunnen vertrekken.
Begin je gewoon hierop te orienteren, ik woon ondertussen niet meer antikraak en weet niet hoe alle regels de laatste jaren zijn veranderd.
Hartstikke bedankt voor de info, ga er meteen mee aan de slag!

Edit: Voor toevoegingen.

[ Voor 96% gewijzigd door Lodo op 10-12-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 16:28

Fiber

Beaches are for storming.

Lethalis schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:15:
Zet eens een linkje in je sig...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-07 21:51
Ik herken het probleem maar het probleem moet je echt pro-actief zijn. Ga erachteraan. Ga bellen. Als je niets doet gebeurt er niks en zál er ook niets gebeuren. Heb je 3 keer gebeld? Zet er maar een nulletje achter en dan begin je je best te doen. Succes want het is een markt die op spanning staat. Zeker met de komende kabinetsplannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Laatst online: 13-07 09:32
Als ik het topic zo lees zou ik thuis blijven wonen en de verhoogde kosten (die dit met zich meebrengt) betalen. Als de situatie verder ok is. Anders wordt het met jouw budget inderdaad vrij snel een kamer inderdaad.

Ik zou wel proberen flexibel te zijn en anti-kraak te proberen. Al weet ik van het anti-kraak niet of je je daar kunt inschrijven, want anders hou je nog steeds het probleem dat je thuis voor verhoogde kosten zorgt.

Wel vervelend al die extra kosten. Ik huur ook particulier (alsin sociaal tarief maar geen woningcorporatie, gewoon van grondbezitter) en wij moesten gewoon een maand borg inleveren en klaar. En ja, we hebben een klein beetje servicekosten maar niet veel. Ook geen wachtlijst. Maar goed, je moet dus wat geluk hebben met het aanbod, meeste gaat inderdaad via organisaties en wachtlijsten.

Ik weet niet hoeveel jij netto verdient, maar kan me voorstellen dat je budget toch wat hoger is. Wellicht is het wel mogelijk om een hypotheek af te sluiten, al is dat toch wel een lange termijn iets. Maar ik denk dat je een hypotheek voor een laag bedrag (zoiets als 80K inderdaad) wel zou moeten kunnen krijgen. En dan heb je wel wat meer mogelijkheden, al zal het aanbod niet fantastisch zijn.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Lodo schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:20:
[...]

Dordtselaan of Pleinweg? ;)
Als je daar nu woont kan ik me voorstellen dat je het deprimerend vindt. Maar realiseer je dat als je voor 400-450 euro een heel huis (of een appartement) zoekt, je ook op deprimerende plekken uit gaat komen, ook in Den Haag of Delft (man man, wat heeft Den Haag ook een kutwijken zeg...laten we eerlijk zijn, het heeft een mooier centrum dan Rotterdam, maar de 'bevolkingssamenstelling' (ahem) is verder precies hetzelfde). Zoek gewoon naar die losse kamer: daar hou je het best van je 20e tot je 22e of 23e uit. En voor wat betreft woongenot: beter 15m2 op een fijne locatie, dan 30m2 op een kutlocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:28:
[...]

Zet eens een linkje in je sig...
Zal ik doen, zodra de woning op Funda staat :)

En het is in Oud Mathenesse. Dus niet op Zuid..

[ Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 10-12-2012 16:54 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
!null schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:48:
Als ik het topic zo lees zou ik thuis blijven wonen en de verhoogde kosten (die dit met zich meebrengt) betalen. Als de situatie verder ok is. Anders wordt het met jouw budget inderdaad vrij snel een kamer inderdaad.

Ik zou wel proberen flexibel te zijn en anti-kraak te proberen. Al weet ik van het anti-kraak niet of je je daar kunt inschrijven, want anders hou je nog steeds het probleem dat je thuis voor verhoogde kosten zorgt.

Wel vervelend al die extra kosten. Ik huur ook particulier (alsin sociaal tarief maar geen woningcorporatie, gewoon van grondbezitter) en wij moesten gewoon een maand borg inleveren en klaar. En ja, we hebben een klein beetje servicekosten maar niet veel. Ook geen wachtlijst. Maar goed, je moet dus wat geluk hebben met het aanbod, meeste gaat inderdaad via organisaties en wachtlijsten.

Ik weet niet hoeveel jij netto verdient, maar kan me voorstellen dat je budget toch wat hoger is. Wellicht is het wel mogelijk om een hypotheek af te sluiten, al is dat toch wel een lange termijn iets. Maar ik denk dat je een hypotheek voor een laag bedrag (zoiets als 80K inderdaad) wel zou moeten kunnen krijgen. En dan heb je wel wat meer mogelijkheden, al zal het aanbod niet fantastisch zijn.
Ja dan moet ik mij daar maar bij neer leggen..
nare man schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:50:
[...]

Als je daar nu woont kan ik me voorstellen dat je het deprimerend vindt. Maar realiseer je dat als je voor 400-450 euro een heel huis (of een appartement) zoekt, je ook op deprimerende plekken uit gaat komen, ook in Den Haag of Delft (man man, wat heeft Den Haag ook een kutwijken zeg...laten we eerlijk zijn, het heeft een mooier centrum dan Rotterdam, maar de 'bevolkingssamenstelling' (ahem) is verder precies hetzelfde). Zoek gewoon naar die losse kamer: daar hou je het best van je 20e tot je 22e of 23e uit. En voor wat betreft woongenot: beter 15m2 op een fijne locatie, dan 30m2 op een kutlocatie.
Eens, maar ik had dus al een aantal te horen gekregen op mijn reacties dat kamers over het algemeen voor studenten bedoeld zijn, en dat ze geen werkenden wouden. Maar na verschijdene reacties hier op het forum zijn er dus wel kamers voor werkenden, dus ik moet maar verder kijken en hopen dat er iets voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:18
Tsja, een forum is niet de hele waarheid.

Maak je je nu niet heel druk over wetgeving die niet door is gegaan? Er was spake van dat de toeslagen over het huishoudinkomen gingen, maar AFAIK is die wetgeving in het Kunduzakkoord gesneuveld.

Jouw probleem is heel anders dan het ASAP een huis vinden. Hoe komen je ouders onder het bestaansminimum? Waarom moet je hun eten betalen? Een gecombineerde bijstand + kwijtscheldingen e.d. kan opgekrikt worden tot bijna een modaal inkomen.

Ik weet niet of je HK-access hebt, maar daarin staat eenzelfde topic en die is in Rotterdam op zich wel redelijk terechtgekomen. Daar staan ook een hoop tips in.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@TS: je zegt dat 21% plus een maand huur niet te betalen is. Wel heb je zo te horen een vast contract. Als de nood hoog genoeg is kun je toch ook een persoonlijke lening afsluiten? Dat geeft je de mogelijkheid om een einde aan de ontstane situatie te maken. Kost wellicht wel ietsje meer, maar da's op de lange termijn.

Ik ben normaal gesproken geen voorstander van leningen, maar ik kan me voorstellen dat in dit geval het doel de middelen heiligt, aangezien jij + je ouders er allemaal beter van worden. Geld kost het toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Lodo schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:56:

Toeslagen die je ouders mislopen zijn hooguit € 250-300 Huurtoeslag (maar dan moet hun huur al minimaal € 600 zijn), en kwijtschelding voor gemeentelijke lasten max € 75 per maand (maar € 50 is reëler). Als ze 'n bijstandsuitkering hebben, kan het zijn dat ze € 125 per maand gekort wordt, maar eigenlijk mag dat niet, daar kunnen ze dus bezwaar tegen aantekenen (DM me als je wil weten op welke gronden).

Als jij dat, +kostgeld van 'n tientje per dag, dus aan je ouders betaald, heb jij geen reden om uit huis te gaan: zij hebben dan voldoende inkomen om rond te komen, en heb jij zeer goedkope woonruimte + verzorging.

Dat je dus vanwege het financiële aspect uit huis moet, is complete BS en eerder een teken van onbekend zijn met financiële regelingen of financieel mismanagment. Samen de kosten van een huis en huishouden delen is altijd goedkoper dan ieder een eigen huis hebben.

Overigens maakt een houding als "ik kan net zo goed 'n wijf grijpen en die bezwangeren" eigenlijk dat ik helemaal geen zin heb om je te helpen. Zo ontzettend denigrerend en jezelf afhankelijk opstellend, geen verantwoording willen nemen. Wie denk je wel dat je bent dat je op je 20e recht zou hebben op 'n complete woning voor 'n schijntje?
Je bent nog erg jong, je werkt en spaart er maar voor en een kamer is ook meer dan voldoende. En ik kan je vertellen dat in vrijwel alle gemeentes zwangerschap géén reden is om een urgentieverklaring te krijgen. Daarnaast kom je tot je 23e niet in aanmerking voor huurtoeslag op normale woningen, dus dat kan je ook op je buik schrijven.
Kortom, een excuus voor 'n dergelijke ondoordachte uiting zou best op z'n plaats zijn.

Waarom maken jij en je ouders niet 'n budgetplaatje? Gaan jullie samen vaststellen wat het scheelt aan toeslagen/inkomsten? Op www.toeslagen.nl kun je meerder proefberekeningen maken, waardoor je heel goed kan zien wat jij je ouders kost per maand. De jaarlijkse aanslagen wijzigen ook geen tientallen procenten dus het is erg goed exact vast te stellen. Heb je al 'n keer zoiets gecontroleerd, of was het een ongemotiveerd "jij kost me teveel geld, dus ik wil dat je weg gaat"?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-07 21:07

SaN

Als ik alles zo eens lees is antikraak je beste optie. Ik heb nu 4,5 jaar antikraak gewoond samen met mijn vriendin en we hebben net samen een huis gekocht. Het is ons verschrikkelijk goed bevallen. We hebben 2 jaar in een gloednieuwe splitlevel woning aan de maas gewoond, we studeerden toen nog allebei en we wonen nu sinds 2,5 jaar in een wat oudere 2 onder 1 kap woning op een prachtige locatie.

Toegegeven, je kan het slechter treffen en wij hebben veel geluk gehad (vooral met de tweede woning) maar jij woont zelfs nog alleen, wat je nog flexibeler maakt.

Het probleem wat je hebt is inderdaad wel dat je bij sommige organisaties officieel voorgedragen moet worden. Maar ik zou gewoon eens proberen te bellen. Ze houden heel erg van stabiele en verantwoordelijke huurders, dus stel je op die manier op. Geef aan dat je een vaste baan hebt en dat je flexibel bent.

Succes ermee!

Wij betalen trouwens 110 euro per persoon ex gwl bij adhoc

[ Voor 7% gewijzigd door SaN op 11-12-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:29

FreakNL

Well do ya punk?

Als ik het zo lees kun je beter ff blijven zitten waar je zit en je ouders compenseren voor misgelopen inkomsten. Zelfs al is dat 400 euro, op jezelf is toch altijd duurder..

Of je bezwangert iemand, dat kan ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:58

Kju

Kijk ff bij Homerun en A&N (Scheveningen). Daar nemen ze, voor zo ver ik weet, geen bemiddelingskosten, alleen wat administratiekosten. Er zijn wel meer kantoren die bemiddelingskosten aan de verhuurder rekenen, niet aan de huurder. Bij mij op kantoor halen de leuke (en vaak goedkope) objecten vaak de website niet eens omdat ze al verhuurd worden voordat ze leeg komen. Dat is bij alle kantoren ook zo. Het is een kwestie van regelmatig zulke kantoren bellen en vragen of er binnenkort wat leeg komt of net leeg is gekomen.
Voor de rest: € 450,- voor een zelfstandige woonruimte in de haagse particuliere verhuurmarkt is haast niet te doen. Dan krijg je meestal een grote kamer of een studio (halve etage) met eigen voorzieningen in Transvaal of Schilderswijk. Doe verder geen zaken met kantoren die inschrijfgeld en dat soort onzin in rekening brengen, daar hoor je nooit meer wat van terug.

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Kju op 11-12-2012 09:53 . Reden: wel bemiddelingskosten ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Bedankt voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Ardana schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:08:
[...]
Overigens maakt een houding als "ik kan net zo goed 'n wijf grijpen en die bezwangeren" eigenlijk dat ik helemaal geen zin heb om je te helpen. Zo ontzettend denigrerend en jezelf afhankelijk opstellend, geen verantwoording willen nemen. Wie denk je wel dat je bent dat je op je 20e recht zou hebben op 'n complete woning voor 'n schijntje?
Je bent nog erg jong, je werkt en spaart er maar voor en een kamer is ook meer dan voldoende. En ik kan je vertellen dat in vrijwel alle gemeentes zwangerschap géén reden is om een urgentieverklaring te krijgen. Daarnaast kom je tot je 23e niet in aanmerking voor huurtoeslag op normale woningen, dus dat kan je ook op je buik schrijven.
Kortom, een excuus voor 'n dergelijke ondoordachte uiting zou best op z'n plaats zijn.

Waarom maken jij en je ouders niet 'n budgetplaatje? Gaan jullie samen vaststellen wat het scheelt aan toeslagen/inkomsten? Op www.toeslagen.nl kun je meerder proefberekeningen maken, waardoor je heel goed kan zien wat jij je ouders kost per maand. De jaarlijkse aanslagen wijzigen ook geen tientallen procenten dus het is erg goed exact vast te stellen. Heb je al 'n keer zoiets gecontroleerd, of was het een ongemotiveerd "jij kost me teveel geld, dus ik wil dat je weg gaat"?
Blijkbaar interpreteer jij het verkeerd, het punt wat ik dus probeer te maken is het volgende.
Zo ontzettend denigrerend en jezelf afhankelijk opstellend, geen verantwoording willen nemen.
Dat is dus wat ik juist niet wil. Ik wil juist wel verantwoording nemen, wat ik ook al heb gedaan. Ik ben niet een of andere pauper. Ik heb mezelf een vak aangeleerd, zonder school, en ik ga elke dag naar mijn werk en voer dat goed uit.

Maar ook al doe je dat, en investeer je in jezelf, en toon je initiatief, en ga je niet lopen klieren op straat dan schiet je nog steeds niet op ervaar ik nu.
Wie denk je wel dat je bent dat je op je 20e recht zou hebben op 'n complete woning voor 'n schijntje?
Ik vind dat iedereen hier recht op heeft, ongeacht of die 20 is of niet. Als jij daar niet zo over denkt dan stel je me teleur in de waarde die jij hecht aan jezelf en je medemens.

Dat van het budgetplaatje is een goed advies, maar dan moet je ouder wel meewerken. Dat is niet het geval.

Ik vind het allemaal erg moeilijk, aangezien ik geen support geniet van ouders. Ik waardeer de adviesen die hier worden gegeven dan ook enorm.
Heb je al 'n keer zoiets gecontroleerd, of was het een ongemotiveerd "jij kost me teveel geld, dus ik wil dat je weg gaat"?
Het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Als het idd het laatste is zou ik ook op zoek gaan naar een redelijke kamer en ze zelf hun boontjes laten doppen. Dus ook financieel niet ondersteunen. Als ze niet bereid zijn om naar een goede oplossing te zoeken, zou het voor mij ophouden. Maar goed, voor mij is het makkelijk praten omdat ik niet in een dergelijke situatie zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Standeman op 11-12-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:18
met ^

Waarom zou jij ze financieel gaan ondersteuen als ze vinden dat je te duur bent? Kostgeld als je een eigen baan hebt, vind ik niet meer dan redelijk, maar niet als stop-gap voor hun eigen sores.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Lodo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:03:
Ik vind dat iedereen hier recht op heeft, ongeacht of die 20 is of niet. Als jij daar niet zo over denkt dan stel je me teleur in de waarde die jij hecht aan jezelf en je medemens.
Pfff..

Ik gun iedereen ook een eigen huis, maar het is in Nederland niet realistisch om te verwachten dat je op de 20'e met een laag salaris een eigen huis kunt betalen.

Er is een groot verschil tussen 'willen' en de realiteit.

Ik zou mijn verwachtingen gewoon bijstellen. En als je al uit huis wilt, dan zou ik gewoon een kamer ergens huren. Dat is wel een realistische optie in jouw situatie en zodoende hou je hopelijk een paar centen over die je kunt sparen.

Ik zou verder wel proberen om een opleiding te volgen. Je zou zonder opleiding je wel eens op heel dun ijs kunnen begeven als front end developer: voor jou 10 anderen. Verder kan je vaak dmv een opleiding ook een hoger salaris krijgen en daarmee kun je in de toekomst misschien wel je eigen appartement/huisje huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 23:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

Betaal die €400 aan je ouders. Goedkoper ga je het echt niet krijgen. Nergens.
Zeker niet inclusief gas, licht, water en waarschijnlijk zelfs internet.

In je eentje ben je zo'n €120 kwijt aan GLW en dan nog zo'n €50 voor een goedkoop TV/internet abo.
Dan blijft er van je budget van €450 nog €280 over. In mijn regio (Utrecht) huur je daar nog geen onverwarmde schuur voor.

Ik begrijp dat je liever op jezelf woont dan je ouders dit te geven, maar de realiteit is echt anders.

Hoeveel uur werk je en waar gaat de rest van het geld heen dan?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:18
Ikzelf ben 25 en heb zojuist samen met mijn vriendin een huis gekocht. Zij heeft geen inkomen (zit nog op school) en ik zit nu 4,5 jaar met een vaste baan, en heb een hypotheek toegewezen gekregen.
24 december a.s. krijg ik de sleutels.

Heb een hypotheek van netto 350,- p/m.
En heb van tevoren al gespaard voor een nieuwe hoek keuken, en het hele huiskamer interieur.

Tegenwoordig moet je echt wel al enkele jaren in vast dienstverband zijn wil je een fatsoenlijke hypotheek kunnen krijgen. En huurders gaan steeds meer problemen krijgen de komende jaren met stijgende huurprijzen. Vandaar dat ik zelf over gegaan ben op kopen.

Ik heb nu nog een goede hypotheek die vanaf 2013 niet meer aanwezig is, waardoor ik controle heb over mijn hypotheek kosten die niet gaan stijgen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb nog wel een appartement voor je in de verkoop.. € 120.000,-
in 2009 volledig gerenoveerd.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:29

FreakNL

Well do ya punk?

CRXDelSol schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:35:
Ikzelf ben 25 en heb zojuist samen met mijn vriendin een huis gekocht. Zij heeft geen inkomen (zit nog op school) en ik zit nu 4,5 jaar met een vaste baan, en heb een hypotheek toegewezen gekregen.
24 december a.s. krijg ik de sleutels.

Heb een hypotheek van netto 350,- p/m.
En heb van tevoren al gespaard voor een nieuwe hoek keuken, en het hele huiskamer interieur.

Tegenwoordig moet je echt wel al enkele jaren in vast dienstverband zijn wil je een fatsoenlijke hypotheek kunnen krijgen. En huurders gaan steeds meer problemen krijgen de komende jaren met stijgende huurprijzen. Vandaar dat ik zelf over gegaan ben op kopen.

Ik heb nu nog een goede hypotheek die vanaf 2013 niet meer aanwezig is, waardoor ik controle heb over mijn hypotheek kosten die niet gaan stijgen e.d.
En dit voegt wat toe aan het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
PromWarMachine schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:35:
Hoeveel uur werk je en waar gaat de rest van het geld heen dan?
Dat lijkt mij ook een goede. Als je vast werkt voor een redelijk aantal uur (32+) lijkt het mij dat een beetje knappe huur ophoesten niet te moeilijk is.

Hoe dan ook, om op mijn vorige post iets uit te breiden: je hebt eigenlijk 3 opties.
1. sociale huur
2. vrije sector / grote-mensen-huren
3. kamerwoningen
4. antikraak

1 is relatief goedkoop maar het moeilijks aan te komen. Als je al per direct was ingeschreven vanaf je 18e, dan zal het al moeilijk zijn om iets te krijgen. Hoe dan ook, schrijf je NU in bij degene die de sociale huurwoningen uitgeeft in jouw stad, het is een paar euro per jaar en ALTIJD aan te raden zodat je terug kan vallen.

2 is ook moeilijk. De huur is vaak hoog en daar komt dan nog g/w/l en andere kosten bij. En je moet nog soms even een bedrag ophoesten (dat je nog wel eens terug kan krijgen via de rechter). Alternatief hiervoor is wel als je het samen kan doen. Ik moest dus ook in 3 weken tijd een woning vinden, op deze manier heb ik het gedaan. Echter:
- zijn er vaak eisen aan het inkomen. Hierbij was het van mij uit een beetje bluffen om de voet tussen de deur te krijgen, en daarna een beetje problem solving om uiteindelijk akkoord te krijgen.
- doen ze vaak erg moeilijk over 2 "jonge gasten".

De key is echt gewoon zo pro-actief als de pest zijn.

3 is relatief makkelijk en het goedkoopst. Laat je niet gekmaken door de term "studentenwoning", iedereen mag er wonen en veel verhuurders hebben liever werkenden dan studenten. Ook hier gewoon pro-actief zijn en een beetje doorpushen.

4 is goed te doen. Bel eens naar die antikraak kantoren en vraag er naar, of vraag eens in de buurt. Het zal je verbazen hoeveel mensen antikraak hebben gewoond.
FreakNL schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:16:
[...]

En dit voegt wat toe aan het topic?
Precies :|

[ Voor 4% gewijzigd door LiquidT_NL op 11-12-2012 13:32 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het minimumloon voor een 20-jarige is op dit moment € 895,55 BRUTO per maand (full-time).

Daar kun je bij lange na nog geen normale woning van huren. (Voordeel is wel dat bij een dergelijk inkomen bruto bijna gelijk is aan netto). Dus tenzij hij VER boven het minimum zit, heeft hij gelijk en is er geen betaalbare woonruimte voor hem beschikbaar.

Dat is ook waarom de Nederlandse wet een (niet afdwingbare) onderhoudsplicht kent voor kinderen t/m 21 jaar...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ardana schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:44:
Het minimumloon voor een 20-jarige is op dit moment € 895,55 BRUTO per maand (full-time).

Daar kun je bij lange na nog geen normale woning van huren. (Voordeel is wel dat bij een dergelijk inkomen bruto bijna gelijk is aan netto). Dus tenzij hij VER boven het minimum zit, heeft hij gelijk en is er geen betaalbare woonruimte voor hem beschikbaar.

Dat is ook waarom de Nederlandse wet een (niet afdwingbare) onderhoudsplicht kent voor kinderen t/m 21 jaar...
Dat is absoluut niet waar.

Sociale huur valt onder de huurgrens van 664,nogwat, en daarvoor kan je subsidie krijgen. Hierdoor zakt je huur makkelijk naar 200~300 euro. Echter, je komt niet snel voor deze woningen in aanmerking in de randstad. Hoe dan ook blijven proberen, 2-kamer en 1-kamer is nog wel te doen.

Vrije sector wordt inderdaad wel moeilijk met dat inkomen, gezien de huur vaak boven de 664,nogwat ligt, dus je krijgt geen subsidie.

Maar goed, kamerwoningen zijn een paar honderd euro, antikraak ligt rond de 150 euro (exclusief g/w/l) en 210 (inclusief g/w/l) als ik mij de voorschriften herinner van het keurmerk. De meeste organisaties zitten ook bij dit keurmerk. Hoe dan ook, antikraak is wel een geval apart en moet wel wat voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

je maar je krijgt maar subsidie voor sociale huurwoningen tot 364 euro... is je huurwoning duurder en je bent jonger dan (23?) dan ontvang je geen huurtoeslag meer. vind maar eens iets onder de 364 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Laatst online: 13-07 09:32
Die huur is wel kaal he. In de grote steden kun je nog steeds niet veel meer dan een kamer of een mini-apartement voor krijgen.

Maar goed, de insteek van de huursubsidie met deze limieten voor jonge mensen is dat ze niet willen dat studentjes van bijvoorbeeld 18 jaar een groot appartement huren (van 600eu per maand bijv.) en vervolgens de helft betaalt van de huursubsidie. De staat wil dat niet sponseren. En dat kan ik wel begrijpen.

Nou kan ik ook wel begrijpen dat er genoeg jonge mensen zijn van vaak over de 20 die wel aan iets anders toe zijn dan een kamer. En het limiet van 23 jaar dan irritant is.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Smuggler schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:53:
je maar je krijgt maar subsidie voor sociale huurwoningen tot 364 euro... is je huurwoning duurder en je bent jonger dan (23?) dan ontvang je geen huurtoeslag meer. vind maar eens iets onder de 364 euro per maand.
Excuses, was niet op de hoogte van de limiet van 23 jaar.

Pagina: 1