Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 13:14
Ik ben van plan een degelijk geluidssysteem aan te schaffen voor in de woonkamer. Doel is tv, films, radio en wat muziek. Hier voor zou ik willen starten met een compacte 2.1 opstelling met 2x Cambridge Min21 en een Cambridge X200 sub, om later eventueel te evalueren naar 3.1 of misschien zelfs 5.1 .

De grote vraag die mij nog bezighoudt is welke AV-receiver het best geschikt is voor mijn situatie.
Omdat de ruimte in m’n tv-meubel nogal wat beperkt is, zou ik gaan voor een slim-model, dus hierbij denk ik aan Pioneer VSX-S300/VSX-S500 of Marantz-NR1403/NR1603.
Aangezien ik een WDTV-live mediaspeler heb, die voorziet in alle netwerk-functies zoals het streamen van muziek en film, lijkt overbodig dat de receiver deze functies voorziet. Ook bezit ik geen apple-producten, zodat airplay zeker geen must is.

Blijven dus over: Pioneer VSX-S300/S500 of Marantz-NR1403.
Kwa prijs en features denk ik dat ze allemaal wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten, maar welke is beter? Ik heb de VSX-S500 en de Marantz-NR1403 naast mekaar zien staan, maar kon spijtig genoeg niet luisteren naar de verschillen in geluidskwaliteit (Mediamarkt), de verkoper was er echter rotsvast van overtuigd dat, alhoewel de Pioneer ook een goede receiver is, de Marantz toch nog een klasse apart was.

Wat zijn jullie ervaringen met deze modellen, en met welke receiver kan ik mijn vriendin overtuigen dat het toch nodig was om te investeren in zo'n geluidssysteem? ;) Graag wat advies.

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-11 14:19
Wat ik nog mis in je verhaal is je budget. Wat wil je er maximaal aan uitgeven ?

• tweak_master
kgb545 schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:06:
Wat ik nog mis in je verhaal is je budget. Wat wil je er maximaal aan uitgeven ?
De speakers en sub zullen rond de 700 liggen, receivers zoals de VSX-S500 en Marantz NR-1403 kosten tussen de 300 en 400. Dus had ik een budget voor ogen tussen de 1000 en 1200 euro.

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:46
@tweak_master heb zelf een Marantz SR7005 (welke inmiddels opgevolgd door een SR7007). Ik ben zeer te spreken over Marantz hun kwaliteit. Zowel prestaties als de build quality van de apparaten. Ook de regelmatige firmware updates vind ik erg prettig. Zo was in het begin de SR7005 AirPlay-loos en werd deze functionaliteit later gratis via firmware update toegevoegd.
Ik neem aan dat dat voor de NR-serie ook geldt wat betreft updates.

Wat betreft geluidskwaliteit kan ik niet oordelen over de NR-serie aangezien ik die niet bezit, maar wat de verkoper zegt is wel waar, Marantz heeft een goede naam als het gaat om geluidskwaliteit. De meeste receivers van dat merk kunnen via analoge bypass (direct) i.c.m. een goed cd loopwerk zeer goede geluidskwaliteit neerzetten.

De afstandsbedieningen zijn ook een klasse apart. Ik blijf Marantz ABs ondingen vinden maar eenmaal beetje aan gewend dan is het prima. Logitech Harmony ligt nog verpakt in de kast want dat is natuurlijk ook een optie...

[ Voor 16% gewijzigd door ptheborg op 10-12-2012 14:23 ]

• tweak_master
De Cambridge Minx luidsprekers zijn zeer compact en klonken toch zeer krachtig.. maar ga ik het verschil merken tussen de Pioneer en de Marantz met zo'n setje?
En wat met de verschillen tussen de VSX-S300 en VSX-S500, de enige meerwaarde van laatstgenoemde lijkt me in mijn geval de mogelijkheid om firmwareupdates te ontvangen via LAN. Gebeurt dit regelmatig met de Pioneer receivers? Op hun website vind ik weinig hiervan terug, zijn dit dan "stille" updates, en is het mogelijk dat er ook features toegevoegd gaan worden?