Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
Hallo,

Ik wil graag beginnen met cable sleeven, maar ik heb een nieuwe (2/3 maand) oude voeding (geen problemen mee). Nu is de vraag:

Moet ik zelf mijn cables sleeven?
Of moet ik verlengkabels kopen waarbij ik de zwarte braided kabels van de voeding door een wegwerk gat trek? (dure oplossing)

~Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gewoon zelf gaan sleeven, dan heb je ook het probleem niet dat je niet weet waar je de kabel moet gaan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Maar... dan gaat de garantie van de voeding af.. (of heb ik dat mis?) OCZ ModXtream 600w (tnx voor de snelle reply trouwens)

Zou het erg zijn dat de voeding geen garantie meer heeft?

En aan wat voor maten moet ik denken?

Ik heb een 24pins, 2x pci, 1x sata en 1x molex. ook de sata data kabels wil ik sleeven, owja, ik heb ook 5 fan kabels...

[ Voor 30% gewijzigd door JustMitchie op 10-12-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, garantie verlies je natuurlijk wel, maar dat ligt natuurlijk aan jezelf of je dat erg vindt.
De voeding zal niet ineens stoppen met werken omdat de garantie eraf is natuurlijk. Wil je modden dan moet je dit soort dingen af en toe afwegen. Ik ben van mening dat als je iets doet je het goed meot doen, dus wil je sleeven, dan kost je dat je garantie maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
eens, sleeven it is... :) maar daar ben ik helemaal nieuw in :(
weet je (of iemand anders) misschien een sleeven 101 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:54

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Yay! ben begonnen met sleeven, shrinkless, sortoff... Ben gelijk de kabels aan het verlengen, nu is de krimpkous op, welke ik gebruikte voor het verlengen van de kabels...

De vraag nu: kan je ongestraft de huls als isolator gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 16:13
Zou ik niet doen.
De sleevs zijn geen massief dicht hulsen het zijn allemaal dunne draadjes in elkaar geweven.
een stukje metaal kan er zo doorheen prikken.

Je kun in sommige bouwmarkten ook krimpkous krijgen.
En anders kun het altijd nog op HighFlow krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Wij hebben er ook een.... Maar die is kneiterduur... ook heb ik nog wel tape liggen, dus is het alsnog redelijk geïsoleerd.
De meeste dorpen en steden hebben nog steeds echte elektronicawinkels, waar krimpkous gewoon lekker aan de meter te koop is.

[ Voor 35% gewijzigd door JustMitchie op 27-12-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Damn! ik heb de sleeving koorts echt te pakken, gister weer 30 meter op maat geknipt, wat in totaal 40 meter maakt. Deze 40 meter is exclusief de kabels van de power buttons en ledjes. Ook is het maar de vraag of ik genoeg heb voor de sata-power kabels... Hoeveel gebruiken jullie meestal ongeveer? Want ik vind 40+ meter wel een beetje veul.

Daarbij moet ik wel toegeven dat de voeding onderin de kast zit en dat de aansluiten vrijwel allemaal bovenin zitten. Ook zijn het vrijwel allemaal 65cm kabels (24pins, 8pins en 2x 6 pins tikt lekker aan) maar in mijn berekeningen kom ik op een meter of 35 max...

Rare stuff...
Pagina: 1