Beamer + appleTV + pioneer VSX-920 + Samsung D8000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87873

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb zelf een vraag welke beamer ik het beste kan gebruiken ind e volgende opstelling.

- KPN interactieve TV met HDMI naar Pioneer VSX-920
- DVD-speler via HDMI naar Pioneer VSX-920
- Apple TV naar Pioneer VSX-920 via HDMI
- Pioneer VSX-920 via HDMI naar Samsung D8000

Nu wil ik een beamer aan de andere kant van de kamer ophangen aan het plafond. Het liefste draadloos, anders moet ik wel hele lange HDMI kabel aanschaffen.

Daarnaast zou ik graag via de beamer:

- TV willen kijken
- DVD kijken
- Apple TV
- Via macbook/iphone/ ipad willen streamen

Ik zat zelf te denken aan een Wi-Fi beamer, maar wellicht hebben jullie tips?

groet,

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
De beste optie voor het aansluiten van de beamer is toch een HDMI-kabel. Daar heb je verreweg het meeste bandbreedte op beschikbaar.

Daarnaast geef je aan wat je allemaal wilt kunnen op de beamer. Hou er rekening mee dat TV kijken niet heel praktisch is in veel gevallen. Even snel het journaal kijken oid kun je beter op de TV doen, maar als het om bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd gaat is het prima geschikt.

Wat betreft welke beamer het meest geschikt is valt zo niet te beantwoorden. Dat is van teveel zaken afhankelijk, zoals afhstand, hoeveelheid licht, projectie-oppervlakte, budget en eisen zoals 3D, full HD etc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aankoopadvies mag in het doorvoor bestemde subforum. Ik verplaats je even :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87873

Topicstarter
kroegtijger schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:00:
De beste optie voor het aansluiten van de beamer is toch een HDMI-kabel. Daar heb je verreweg het meeste bandbreedte op beschikbaar.

Daarnaast geef je aan wat je allemaal wilt kunnen op de beamer. Hou er rekening mee dat TV kijken niet heel praktisch is in veel gevallen. Even snel het journaal kijken oid kun je beter op de TV doen, maar als het om bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd gaat is het prima geschikt.

Wat betreft welke beamer het meest geschikt is valt zo niet te beantwoorden. Dat is van teveel zaken afhankelijk, zoals afhstand, hoeveelheid licht, projectie-oppervlakte, budget en eisen zoals 3D, full HD etc.
klopt het gaat alleen om voetbalwedstrijden of films die gezien worden. De HDMI kabel moet dan wel 20 meter lang worden en is dus ook niet echt praktisch, want dan moet ik alle kabels weer zien weg te werken...

De afstand is ongeveer 5,5 meter. 3d hoeft van ons niet, maar een beetje scherp is natuurlijk wel fijn..

iemand nog andere suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87873 op 11-12-2012 11:02 ]