Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 12:13
Ik heb een vreemd probleem. Tot voor kort zag ik met mijn AC Ryan HD Mini altijd mijn NAS netjes, nu ineens niet meer.

Firmware POHD: PV73200_v7.4.x.r8755 bèta
NAS: Iomega Network Home Hard Drive

Mijn Win7 PC ziet de NAS wel keurig netjes. En de Mediaspeler ziet mijn Win7 PC ook. Dus het lijkt niet aan het netwerk te liggen. Is plotseling ontstaan van de één op andere dag. Geen enkele setting aangepast (niet in de NAS en niet in de POHD). Hoe ik altijd mijn NAS benaderde via de POHD:

Bestandsbeheer --> Network --> Workgroup --> NAS

Waarom die Workgroup er tussen zat geen idee. Iemand een oplossing? Kan nergens iets vinden. Ook al geprobeerd in het grote AC Ryan topic, geen response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 16:33
Ik heb dat ook gehad, bij mij was had het te maken met het feit dat de netwerk share was weggelopen van zijn ipadres. Heb de NAS nu een vast IPadres gegeven.

Vervolgens in de POHD in network een shortcut ingesteld met dit vast IPadres.

Volgens mij hoeft hij dan niet via een samba workgroup de share te vinden.

Het kan trouwens ook zijn dat je de workgroup van naam hebt veranderd, dit kan ook dingen breken.

[ Voor 13% gewijzigd door ptheborg op 10-12-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Ah goed idee om dat IP adres eens vast te zetten. Ga ik vanavond direct proberen. Dank voor het meedenken. Ik meld vanavond of het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 16:33
En was dat het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Ja dat heeft het opgelost. Heel erg bedankt. Ik kon het pas net uit proberen, vandaar de vertraging. Maar het is gefixt dus :)