SATA/PATA naar USB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-04 21:59
Ik heb 2 SATA schijven en 1 IDE schijf die ik graag als externe HDD wil gebruiken. Zo goedkoop mogelijk, maar 't moet wel werken natuurlijk. Is dit iets? Of hebben 3.5" HDD's aparte stroomtoevoer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Beetje karige topicstart, nietwaar? Lijkt me dat je zelf beter vooronderzoek had kunnen doen. Bovendien heb je waarschijnlijk deze over het hoofd gezien: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!).

Move OM->CAA

On-topic: 3,5" desktopschijven hebben inderdaad niet genoeg aan de stroom die een USB-poort kan leveren. Probeer de Tweakers.net pricewatch eens.

PS. SATA is ook IDE, je bedoelt 2 SATA schijven en één PATA schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Ziet er dus naar uit dat ik dan zo'n full-enclosure ding zou moeten hebben, want als ik het goed begrijp hebben die aparte stroomtoevoer, dat wordt me te duur.. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31

Quad

Doof

Tsjah wij weten niet wanneer iets te duur is. Wat is jouw budget in dit geval?

Je hebt ook van die dockings waar een sata en pata aansluiting in zitten, heb er een voor alleen sata maar het is wel ideaal spul voor een snelle backup. Zoek vraag en aanbod eens door.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Crankyslap schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:14:
Ziet er dus naar uit dat ik dan zo'n full-enclosure ding zou moeten hebben, want als ik het goed begrijp hebben die aparte stroomtoevoer, dat wordt me te duur.. jammer.
Daar hoef je niet per se een behuizing voor te hebben. Als je maar ergens stroom vandaan haalt is het goed. Een molexje kun je gewoon aftakken vanuit de voeding van je PC als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Beetje wat Quad al aangeeft; Die ~30 euro kostende sharkoon dockjes met SATA/PATA aansluitingen zijn uitstekend hiervoor. Alleen even goed opletten dat hij PATA pakt, sommige nieuwere types docks ondersteunen het helemaal niet meer (niet geheel onterecht gezien het toch wel flink oud is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 15:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gewoon zoiets kan ook, zit de voeding ook bij.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Scythe heeft hiervoor hele mooie apparaatjes. Voor 30 euro heb je er een die SATA en pata kan zowel 3.5 als 2.5" en ook nog eens externe voeding.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Quad schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:25:
Tsjah wij weten niet wanneer iets te duur is. Wat is jouw budget in dit geval?
Ong. 20 euro totaal (~7 per stuk) leek me wel haalbaar. Jammer dat die externe stroomtoevoer nodig is.
Foritain schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:48:
Beetje wat Quad al aangeeft; Die ~30 euro kostende sharkoon dockjes met SATA/PATA aansluitingen zijn uitstekend hiervoor. Alleen even goed opletten dat hij PATA pakt, sommige nieuwere types docks ondersteunen het helemaal niet meer (niet geheel onterecht gezien het toch wel flink oud is)
90 euro totaal is echt veel te veel. Die pata schijf die ik wil gebruiken is ook echt al zo'n 10 jaar oud.. wonderbaarlijk dat 'ie het nog doet. Wel handig als tweede backup schijf, mochten zowel m'n main schijf en de backup schijf tegelijkertijd het loodje leggen :P
Janoz schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:53:
Website laad op 't moment niet volledig.. straks nog eens proberen. Maar $10 bevalt me al heel wat meer dan 30 euro ;D En 't verschil is volgens mij wat plastic spul om de HDD in te doen ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 13:12

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Janoz schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:53:
Volgens mij is de voeding van dat ding wel twijfelachtig. Niet iets waar je harddisks met belangrijke data aan wil hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Deze bedoelde ik dus,

pricewatch: Scythe Kama Connect 3

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1320680341.jpeg

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Het verschil is inderdaad een plastic huisje waar je hem in klikt. Maar het idee bij zo'n docking station (of andere van de genoemde producnten hier) is niet dat je er 3 koopt, maar dat je gewoon in 2 tellen een andere schijf aan kan sluiten afhankelijk van welke je nodig hebt :P
Pagina: 1