Toon posts:

Lagere 3dmark scores na OC-en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Snapt iemand waarom ik met m'n duron750@900 ineens lager uitkom dan toen ie nog 750 draaide? ;'(

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

omdat je cpu meer werk kan doen, en je vidCore nu minder hoeft te doen?

gokje
maar ja

http://mrfloris.com

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja, zo had ik het nog niet bekeken...dus minder kan wel beter zijn?

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Op vrijdag 01 juni 2001 18:07 schreef xiphoid het volgende:
omdat je cpu meer werk kan doen, en je vidCore nu minder hoeft te doen?

gokje
maar ja
Ehh.... dit lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Topicstarter
En....wat zou het dan kunnen zijn? Het scheelt in 3dmark2000 al gauw zo'n 100 punten.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

vreemd.... heb je verder NIKS veranderd ?

Geen inspiratie

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 22:50
onwaarschijnlijk, volgens mij gewoon onzin, bij elke overclock (behalve als je de busspeed verlaagt!) heb je prestatiewinst.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen nog de v-core verlaagt i.v.m temp. Vreemd he?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:39

FFF

Op vrijdag 01 juni 2001 18:12 schreef NINER het volgende:
En....wat zou het dan kunnen zijn? Het scheelt in 3dmark2000 al gauw zo'n 100 punten.
Je ondertitel ruled...............

Maar het kan gewoon een kleine afwijken zijn, want als je net je pc opstart, of hij al lnager aan staat dat maakt al verschiel, of het besturingssysteem verranderd ofzo, andere drivers, dat maakt allemaal uit.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Kan ook dat je ECC fouten krijgt doordat je overclocked, correctie neemt even tijd in beslag : score lager.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 18:45 schreef FreeRider het volgende:
Kan ook dat je ECC fouten krijgt doordat je overclocked, correctie neemt even tijd in beslag : score lager.
Dit is idd het enige goede andwoord, want doordat je je cpu te ver hebt overgeklokt gaat die fouten maken. De enigste oplossing kan zijn betere koelen en/of een hogere Vcore.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Ik heb ook zoiets..het scheelt niet veel en kan het ook alleen zien in SiSoft Sandra, ik bedoel dus het verschil tussen 1,6 Vcore en bijv 1,7 Vcore scheelt 50 punte ofzo

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Zou kunnen ja. Dat ie teveel fouten maakt. probeer het eens met een hogere vcore en je kast open.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 18:17 schreef FFF het volgende:

[..]

Je ondertitel ruled...............
Thnx... *D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 19:07 schreef martijn12345 het volgende:
Zou kunnen ja. Dat ie teveel fouten maakt. probeer het eens met een hogere vcore en je kast open.
'K zal 'ns kijken......later meer..

Verwijderd

Bij mij is dat niet zo, hoor . >:) .

Verwijderd

Had ik ook. Mijn Elsa had ik op 250/395 gezet en toen haalde ik minder punten dan 230/360 :? Mijn cpu is gewoon de bottleneck.

Greetz

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je bij het overklokken het FSB ook hoger zet, dan wordt de AGP busspeed ook hoger... Meer kansen op foutjes en dus een lagere score. Probeer in dit geval AGP 1x, 2x of 4x (zover je mammaplank het toelaat) en AGP/PCI speed op 1/1 of 2/3.

Als je alleen maar de multiplier had verhoogd (en FSB dus nog standaard is), dan is dit inderdaad een vreemde ontwikkeling... :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja he, denk je na flink krassen met een potloodje lekker wat performance te winnen, lever je gewoon in.

en ik heb inderdaad alleen de multiplier verhoogd, zodra ik aan de fsb begin wordt ie brak! :(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan is je Duron niet geheel ongevoelig... Probeer um eens op 850 te laten draaien en kijken hoe 3DMark2001 scoort.
Pagina: 1