Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung 'leent' feature Nokia Lumia 920 voor Galaxy S III

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
nieuws: Samsung 'leent' feature Nokia Lumia 920 voor Galaxy S III

Ten eerste vind ik de titel een beetje stemmingmakend en dat is mijns inziens nergens voor nodig. Ten tweede: deze feature zit (als je even googlet) al in de Note II (en heet bij Samsung "Best faces" (Youtube link)) die voor de Lumia 920 werd aangekondigd en gelanceerd. Dus Samsung 'leent' helemaal niks van Nokia, Nokia 'leent' hier een feature van Samsung. (Ik neem aan dat er niet gedoeld werd op het verlengen van de sluitertijd om in mindere lichtomstandigheden een foto te maken, want wie dat ooit uitgevonden heeft weet ik niet, maar toen bestond Nokia nog niet :+).

Je ziet in de reacties ook al meteen het inhakken op Samsung en hun kopieergedrag, wat in dit geval toch echt onterecht is. Dat werkt zo'n kop nogal in de hand.

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 10-12-2012 10:58 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Helemaal gelijk, wat een onzinnige titel. Bovendien belachelijk dat iets generieks als "een foto maken met een lange sluitertijd" aan Nokia word toegeschreven en dat Samsung dit zogenaamd 'leent'. |:(

Een hoop negatieve stemming zetterij voor een doodnormale functie die al jarenlang in mobieltjes terug te vinden is.

Pentaxiaan

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Nokia zet in zijn marketing zwaar in op het maken van low-light-foto's door middel van het verlengen van de sluitertijd; als Samsung dezelfde functie via een update aanbiedt op zijn toestel - binnen drie maanden na de aankondiging van die functie - dan is dat mijns inziens wel een insteek waard.

Had het gemoeten? Nee, veel sites brengen het niet met die kop en insteek. Maar soms gebeurt het dat de industrie vanwege een bepaalde aankondiging een bepaalde richting op beweegt: het biedt context. Uiteraard gebeurde het al eerder, maar in telefoons ben ik die functie nog niet eerder tegengekomen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24
arnoudwokke schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:12:
Nokia zet in zijn marketing zwaar in op het maken van low-light-foto's door middel van het verlengen van de sluitertijd; als Samsung dezelfde functie via een update aanbiedt op zijn toestel - binnen drie maanden na de aankondiging van die functie - dan is dat mijns inziens wel een insteek waard.

Had het gemoeten? Nee, veel sites brengen het niet met die kop en insteek. Maar soms gebeurt het dat de industrie vanwege een bepaalde aankondiging een bepaalde richting op beweegt: het biedt context. Uiteraard gebeurde het al eerder, maar in telefoons ben ik die functie nog niet eerder tegengekomen.
Ik snap je uitleg arnoud, maar hij komt toch anders over.

Het mag geen geheim zijn dat Tweakers zijn bezoekers nodig heeft voor zijn inkomsten. Het mag ook geen geheim zijn dat zodra er Android of (vooral) Apple in een titel van een nieuwsartikel staat dit garant staat voor 200 a 300+ reacties (vol met moddergegooi).

Ik deel daarom de mening met vele andere in de reacties van het topic dat de topic titel "leent" gebruikt wordt om extra reacties (dus meer traffic) uit te lokken.

Ik kreeg namelijk exact hetzelfde gevoel namelijk ongeveer 1.5 maand eerder in een nieuwsartikel dat je schreef:

Hierin staat in de koptekst:
[quote]
"...zoals het van Apple afgekeken idee voor een 'blokkeringsmodus'."
[/quote/

Of jij/Tweakers nu wel of niet doelbewust hiermee bezig is laat ik in het midden (Dat wordt toch een welles nietes spelletje). Je mag wel met mij eens zijn (gezien de reacties) dat veel mensen zich irriteren aan zulke koppen en het mensen irriteert.

Dus hopelijk denken jullie de volgende keer bij de keuze van een dergelijke titel of deze wel door al het publiek op de juiste manier begrepen wordt :)

CISSP! Drop your encryption keys!