Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[c#] Shockwave en showDialog conflict

Pagina: 1
Acties:

• RobinvdA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-03-2021
Voor een project voor school heb ik een shockwave object nodig, en moet ik door mappen kunnen bladeren. Het shockwave object werkt naar behoren, bijvoorbeeld om filmpjes af te spelen.
Om door mappen heen te bladeren wil ik een FolderBrowserDialog gebruiken, maar daar gaat het mis:
C#:
1
2
FolderBrowserDialog fbd = new FolderBrowserDialog();
fbd.ShowDialog();

De applicatie wordt afgesloten zonder foutmelding oid.

Na wat zoeken blijkt het probleem in het gebruik van STAThread te zitten. Maar zonder STAThread kan het shockwave object niet aangemaakt worden. Deze foutmelding krijg ik als ik er MTAThread van maak:
ActiveX control 'd27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000' cannot be instantiated because the current thread is not in a single-threaded apartment.
Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat is er op tegen om [STAThread] te gebruiken? ( Dat betekend overigens echt niet dat je in je applicatie maar 1 thread mag hebben ).

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RobinvdA
Als ik STAThread gebruik crasht de applicatie als ik een dialog open.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als de applicatie crasht zal er gewoon ergens een exception moeten komen, dus dan is het handig als je daar de informatie even van nakijkt, en hier post.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RobinvdA
Ja dat dacht ik ook maar er komt helemaal geen exception of iets. Dat is dus het rare...

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 12:23

edeboeck

mie noow noooothing ...

Heb je al eens geprobeerd om een testprojectje te maken (zonder Shockwave-object) met daarin een FolderBrowserDialog? Werkt dat dan correct?
En wat geeft het als je er nadien je Shockwave-object aan toevoegt?
Als we geen exception krijgen, moeten we het probleem op een andere manier proberen te localiseren.

• RobinvdA
Na een paar dagen heb ik het nu eindelijk op kunnen lossen.
Bij een klasgenoot werkte het testproject dat we gemaakt hadden wel, bij mij niet. het was dus een probleem op mijn pc. Ik gebruikte .net 4.0 en het blijkt dat deze corrupt is oid. Ik gebruik nu 2.0 en dat werkt wel goed. Dus dan doe ik het voorlopig maar even zo.

Toch bedankt voor jullie hulp :)
Pagina: 1