Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

(hulp nodig) maken klassendiagram registratiesysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 992 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Voor een opdracht moet ik een klassendiagram maken voor een registratiesysteem.
Wellicht heeft iemand nog tips voor het bepalen van objecten want hier loop ik redelijk vast. }:O

Het klassendiagram moet gemaakt worden volgens de systeemanalyse fase. Hieronder volgt een beknopte beschrijving van de case.

Voor het huidige CRM pakket moet een uitbreiding worden gerealiseerd. De uitbreiding moet de vorm krijgen van een registratiesysteem waarin contact momenten (van leden) worden ingevoerd door de medewerkers van afdeling X. De leden hebben een werkrelatie met hun organisatie en staan in het CRM.

Een organisatie heeft maximaal 3 contact personen.
De vragen van de leden worden gesteld per mail of telefoon.
Een contact persoon mag 1 op veel contact momenten hebben.

De onderstaande objecten heb ik toe nu toe bepaald.

<boundary>inloggen (scherm)
<boundary>aanmaken nieuw contact moment (scherm)
<control>autorisatie gebruiker/ wachtwoord
<view>organisatie
<view>contact persoon
<entity>contact moment

Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.

Groet,

Sylvester

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Volgens mij is GOT niet uitgevonden om je huiswerk te doen.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Huiswerk is geen probleem op GoT, als het maar een zinnige vraag is.
@tweakrix wat is precies je probleem? Waar kom je niet uit?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad, huiswerkt topics zijn gewoon toegestaan mits ze voldoen aan een aantal voorwaarden. Zie: Huiswerktopics zijn niet per definitie fout!

Ik is hier alleen een beetje informatie over waar je precies tegen aan loopt. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat je zo je opdracht neerzet, en verwacht dat wij hem voor jou gaan maken. Geef dus even aan wat je probleem is, en welke oplossingen je zelf al bedacht had.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het beste de objecten bepalen voor het klassendiagram i.c.m. de beschreven case?
Het gaat om een uitbreiding en niet een nieuw ontwerp, in principe staan de objecten personen en organisaties al in het CRM alleen zou er een uitbreiding moeten komen voor het registreren van contact momenten.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:48
Ik zou allereerst voor jezelf opschrijven wat er allemaal nodig is om een dergelijke registratiefunctionaliteit te kunnen implementeren. Wellicht dat bijvoorbeeld een Persoon-object iets van een 'availability'-property moet krijgen die terugslaat op een 'schedule'-class?

Wanneer je deze eigenschappen op papier hebt, kun je kijken wat er ontbreekt in het huidige ontwerp. Wat daar uitkomt, is wat er nodig is voor je registratiemodule.

Daarbij, is het een schoolopdracht? Dan zou ik het op bovenstaande manier proberen en je docent om feedback vragen als je twijfelt.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:01:
Hoe kan ik het beste de objecten bepalen voor het klassendiagram i.c.m. de beschreven case?
Als je dat op dit stadium van je opleiding niet weet kan je toch echt het beste even met je docent gaan praten. Dat wij je hier een compleet diagram voorkauwen schiet je niks mee op.

https://niels.nu

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht kan iemand mij een bron aanbevelen waar ik duidelijke voorbeelden kan vinden voor het maken van klassendiagrammen? In het boek staan te beknopte voorbeelden en de docent heeft al een aantal dagen niet gereageerd.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:50
Ga je even langs zijn kantoor? Je betaald er voor en die leerkrachten zijn er om leerlingen te helpen niet om 40 uur per dag te documenteren aan de onderwijsinspectie. Misschien kan de leerkracht aansluitend op het onderwijs wat boeken adviseren.

Je verplaatst nu het onderwijssysteem naar Tweakers. Wij gebruikte trouwens dit boek: http://www.bol.com/nl/p/p...uml-2-0/1001004001751193/

En Uml; het definiëren van een entiteit is echt les 1 van bijna elk UML boek die je kan vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door xzaz op 10-12-2012 11:20 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:06:
Wellicht kan iemand mij een bron aanbevelen waar ik duidelijke voorbeelden kan vinden voor het maken van klassendiagrammen? In het boek staan te beknopte voorbeelden en de docent heeft al een aantal dagen niet gereageerd.
Op deze manier past het topic in ieder geval niet binnen PRG, zeker met huiswerk topics verwachten we meer input van de topic starter. In eerste instantie zal je de stof via je opleiding of via andere bronnen moeten bemachtigen. Als je daarna nog tegen problemen aan loopt kun je hier best een topic openen, maar daarbij willen we wel zien dat je duidelijk aangeeft wat je zelf al bedacht hebt, en wat er verder niet wil lukken. Als wij hier jouw huiswerk gaan maken schiet niemand daar wat mee op. Ik neem ook aan dat het doel van het huiswerk dat je nu hebt is om de stof die je in de les gehad hebt in de praktijk te brengen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.