Homenetwork verbeteren, is nodig!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-07 16:09
Allen,

sinds kort het aantal ethernetondersteunde apparaten uitgebreid en internetsnelheid opgekrikt.
Aangezien het interne netwerk deze snelheid ook eigenlijk niet meer aankan, ben ik op zoek naar een nieuwere, betere manier om mijn netwerk in te richten.

Het is zowieso al noodzakelijk, mijn ping in stabiel tussen 220/250 ms en de snelheid wordt allang niet meer gehaald. De utp vanaf modem ondersteunt ook geen gigabit, aansluitingen zijn er meerdere keren afgegaan en aangemaakt en de de data loopt er dus ook niet soepeltjes meer doorheen. Ook kan ik met mijn LCD-tv films van de NAS niet goed afspelen omdat de snelheid tussen de 2 Netgear homeplugs te laag is...

De situatie nu:

In de woonkamer komt kabel binnen, coaxkabeltje van 10 cm met DOCSIS 3.0 modem.
Vanaf de modem loopt er een erg lange utp (cat 4?) door heel het huis heen (ik schat zo'n 35-40 meter) naar de achterste kamer. In de achterste kamer: Eerste Sitecom gigabit router met 4 aansluitingen waaraan 1 pc, 1 laptop óf Speedtouch-modem (afhankelijk tijd en situatie), 1 netwerkprinter en 1 Buffalo Cloudstation NAS. Allen zijn verbonden met cat 5e/6 utpkabels. Vanaf de Sitecom óf Speedtouch loopt een utp-kabel naar een Netgear 85 mbps homeplug, de andere homeplug zit weer in de woonkamer waar mijn LCD-tv staat. Ik was ook van plan om met 14mbps homeplugs een aansluiting in een bijgebouw te maken maar omdat dit al slecht is, heb ik het nog niet gedaan.

DUS:

Wat kan ik doen om deze situatie te verbeteren?

Alvast bedankt!

PS ik heb dit verhaal ook ergens anders geplaatst. Mocht dat tegen de regels zijn, mijn excuses daarvoor!

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Kort: CAT6 kabel, iets anders dan Sitecom of Speedtouch meuk en de Homeplugs de deur uit.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Jep maar:

1. Welke routers dan? Heb nog Asus/Netgear spul en een oude 10mbps hub maar daar kan ik weinig mee...

2. Ben bang dat ik kabel niet vervangen kan ivm de vele gaten, hoeken, overgangen, plinten waardoor hij gemaakt is... Gaten boren is geen optie :(

Ik mag er helaas maar 50,00 aan besteden, nadeel van thuiswonen ;-)

Edit: herinner me net dat ik een nieuwe D-Link heb gewonnen bij een leuke actie van mijn provider. Zou die goed genoeg zijn of is dat ook maar troep?

[ Voor 19% gewijzigd door timmie1 op 10-12-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je wilt dus voor (bijna) een dubbeltje op de eerste rij zitten zonder dat je zelf werk gaat doen (kabel vervangen, gaten boren) om het te realizeren...

Gaat niet lukken :o

Met jouw budget en beperkingen zou ik focussen op één deel van het geheel. Zwakste schakel lijkt mij die powerline dingen. In het beste geval kun je daar films over streamen, maar het klinkt alsof het bij jou niet zo is.

Eerste zet: probeer die dingen in andere stopcontacten en/of verander de volgorde van adapters op verlengsnoeren/stopcontacten in de buurt. Mogelijk kun je daar een paar Mb/s mee winnen.

Mbt die D-Link: hangt totaal ervan af exact welke D-Link :z
Ik betwijfel of het veel zoden aan de dijk zet omdat de problemen die je beschrijft waarschijnlijk in de fysieke kabels (en die powerline-zooi) zitten. Een andere router of switch doet daar weinig aan.

Ik lees dat je twee routers achter elkaar hebt. Tweede router ertussenuit slopen of instellen als switch/AP. NAT-achter-NAT is iig niet om vrolijk van te worden.
PS ik heb dit verhaal ook ergens anders geplaatst. Mocht dat tegen de regels zijn, mijn excuses daarvoor!
Ja. Check Het algemeen beleid :
Plaats je vraag in één topic in één forum.
Zogenaamd "crossposten" is niet gewenst. Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.
Maak aub een topicreport aan bij het andere topic, dan kan dat gesloten worden en/of de posts hiermee gemerged.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
dion_b schreef op maandag 10 december 2012 @ 01:43:
Je wilt dus voor (bijna) een dubbeltje op de eerste rij zitten zonder dat je zelf werk gaat doen (kabel vervangen, gaten boren) om het te realizeren...
Ik sluit me aan bij Dion, met 50 euro haal je het niet.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
En hoeveel zou een redelijk thuisnetwerk dan moeten kosten?

Ik heb gisteren de powerlineplugs in een andere kamer geplaatst (de stopcontacten in de vorige kamer zijn een aaneenschakeling van verlengsnoeren wat de snelheid niet ten goede komt...) en het werkt al een stuk beter. Een SD-film streamen ging al zonder stoppen, HD niet. Ik wil dit echter niet zo langer doen want ik moest een utpkabel onder deuren naar dat andere stopcontact doen waarmee de kabel vanzelfsprekend beschadigd.

Zou ik niet nieuwere (gigabit) powerlines kunnen kopen en daarmee werken?

Wat betreft de D-Link: ik weet niet wat voor type het is, want ik moet hem nog binnenkrijgen. :P

En nee, ik zou wel graag die kabels vervangen en daarbij gaten boren om dat mogelijk te maken, alleen is me dat niet toegestaan. Ik ben *****ziek van dat netwerk want ik ben zelf aan de studie en de huidige haalbare snelheid = 4mbit up en down. Dat moeten we dan ook nog met min. 3 mensen delen. Zie dan maar je opdrachten in te leveren en te skypen met je docent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

timmie1 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:56:
En hoeveel zou een redelijk thuisnetwerk dan moeten kosten?

Ik heb gisteren de powerlineplugs in een andere kamer geplaatst (de stopcontacten in de vorige kamer zijn een aaneenschakeling van verlengsnoeren wat de snelheid niet ten goede komt...) en het werkt al een stuk beter. Een SD-film streamen ging al zonder stoppen, HD niet. Ik wil dit echter niet zo langer doen want ik moest een utpkabel onder deuren naar dat andere stopcontact doen waarmee de kabel vanzelfsprekend beschadigd.

Zou ik niet nieuwere (gigabit) powerlines kunnen kopen en daarmee werken?
Nee.

Powerline is net zoals WiFi en ADSL een techniek dat helemaal tegen de grenzen van het medium aanhikt. Als je perfect verbinding hebt, kan het meerwaarde hebben om nieuwere apparaten te kopen die sneller zijn. Maar als je nu al beroerde verbinding hebt, zal dat met nieuwere apparaten ook zo zijn (vgl ADSL vs VDSL2+, op 50m van de centrale haal je wel het tienvoudige met VDSL2+, maar op 3km haal je exact hetzelfde). Kortom, kans op structurele verbetering is erg klein. Dit is geld over balk gooien, en met jouw budget kun je je dat niet permitteren.
Wat betreft de D-Link: ik weet niet wat voor type het is, want ik moet hem nog binnenkrijgen. :P

En nee, ik zou wel graag die kabels vervangen en daarbij gaten boren om dat mogelijk te maken, alleen is me dat niet toegestaan.
Wees dan creatief. Als je niet mag boren kun je vaak wel kabels langs plinten leggen, onder traptreden, of door kruipruimtes of loze ruimtes boven plafonds. Als je nauwelijks geld hebt en niet volledige vrijheid van handelen hebt moet je out-of-the-box denken.
Ik ben *****ziek van dat netwerk want ik ben zelf aan de studie en de huidige haalbare snelheid = 4mbit up en down. Dat moeten we dan ook nog met min. 3 mensen delen. Zie dan maar je opdrachten in te leveren en te skypen met je docent...
Ga eens met die docent praten over eenheden en hoofldetters :o

4mbit is een hoeveelheid, niet een snelheid, en 4mbit is bovendien iets heel anders dan 4Mbit...
(milli, Mega...)

Waarschijnlijk bedoel je 4Mb/s

Sowieso heeft Skype erg weinig bandbreedte nodig. Als dat niet goed gaat ligt het niet aan de 4Mb/s, maar aan de latency. Powerline is funest voor latency, twee NAT routers achter elkaar ook. Pak die twee dus aan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1