Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervangen autoradio Rover 114

Pagina: 1
Acties:

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 12:49
Ik heb een Rover 114, met daarin een hele oude autoradio. Ik heb een iets modernere radio liggen, en zou die er graag in stoppen, maar ik krijg de oude radio niet uit de auto.

Heeft er iemand tips om de radio er uit te krijgen? Gewoon aan de radio trekken lijkt niet te werken (dan trek ik de knopjes er uit). Bovenaan lijken 2 bevestigings-klik-dingen te zitten, maar met een mes of schroevendraaier krijg ik dat ook niet los.

Een foto:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/54251242/2012-12-09%2021.36.02-small.jpg

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

franssie

Save the albatross

wow die is oud, niet weggooien!
Ik haal soms resultaat met van die platte stalen sateh prikkers, maar misschien is deze wel dermate oud dat dat niet werkt. Kan je met een creditcard (gratis bonus card bij AH werkt ook) om de radio heen prielen om te voelen waar de haakjes zitten?

lijkt me boven dat die gaten wel met een platte sateh prikker, en die eronder zitter er ook vast, te openen moeten zijn, moet ca 13 cm naar binnen.

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 09-12-2012 22:13 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Full_hyperion
Oke, dus een sate prikker er tussen en dan naar voren eruit trekken? Ga ik dat eens proberen, bedankt alvast :)

• franssie

franssie

Save the albatross

ja van die platte, verkopen ze denk ik wel bij blokker, niet de ronde of gedraaide.
Dan per gat 1 prikker proberen de weerhaak te vinden, en dat dan 4 gaten lang.
Anders even bij een dealer langsrijden en je probleem uitleggen: als je bij de werkplaats aanklopt helpen ze meestal wel met dit soort tips.
je woont net iets te ver weg helaas.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niks prikkers en wrikken!

Knoppen er af halen (kun je gewoon trekken). Daarachter zit ws een achtkantige platte moer. Die schroef je los en dan komt er meestal een stuk makkelijker beweging in. je kunt dan als het goed is iig het zwarte front er af halen. En dan zie je ook meteen hoe de rest zit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• franssie

franssie

Save the albatross

oe - met dat oude spul zou je nog wel een gelijk kunnen hebben Eagle! dat is dan voor de DIN tijd

• Full_hyperion
Er zitten inderdaad moeren achter die twee draaiknoppen, ik ga ze eens losdraaien!

• franssie

franssie

Save the albatross

leyland!

• The Eagle

The Eagle

franssie schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:30:
oe - met dat oude spul zou je nog wel een gelijk kunnen hebben Eagle! dat is dan voor de DIN tijd
Het is wel DIN, maar ik durf te wedden dat het ding geen DIN stekker zal hebben, hooguit wat kroonsteentjes ;)

Overigens is het aan het front ook te zien dat het welhaast zo moet zitten. Kijk maar hoe het grote frontdeel om het afstemmingsgedeelte en de keuzeknoppen zit. Dat valt er precies omheen. Dus dat kan er sowieso af :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Full_hyperion
Het is gelukt om hem er af te halen :) Bedankt voor de hulp Franssie en The Eagle.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/54251242/2012-12-09%2022.50.33-small.jpg

Ik zal hem zo op vraag en aanbod.

Edit: Hij is hier te vinden: http://tweakers.net/aanbod/484314/oude-ford-autoradio.html

[ Voor 15% gewijzigd door Full_hyperion op 09-12-2012 23:47 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39
Toch wel DIN stekker dus, heb je geluk... waarschijnlijk eraan geknoopt toen die radio geplaatst is.

• The Eagle

The Eagle

Mja, als ik zie hoe die aansluitingen lopen is die DIN stekker er ook pas later opgezet. Tussen de radio en de DIN stekker zitten keurig kabelschoentjes. Is iig wel gedaan door iemand met verstand van autoradio's zo te zien :)

Verwijderd

al een foto van je nieuwe radio?
werkt alles naar behoren?

Verwijderd

Ik zie dat je in een Rover 114 rijdt? Ik rij zelf ook Rover maar ik hoop wel dat je je realiseerd dat het 's werelds meest onveilige auto is?
YouTube: Euro NCAP | Rover 100 | 1997 | Crash test

misschien kun je hem verkopen op mg-r.nl of mg-rover.org dat is een betere plek om advies te vragen voor je auto trouwens

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 13:06

NoFearCreations

3DPrint the world!

Lol, volgens mij is het nog een mono auto radio. Erg retro.

p.s.
*knip*

[ Voor 34% gewijzigd door Rukapul op 13-12-2012 22:13 ]

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1