Toon posts:

Geen beeld na upgrade naar MSI GTX660 TF OC 2G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

vanmorgen heb ik een MSI GTX660 TF OC 2G 2e hands gekocht. Na de kaart geïnstalleerd te hebben, heb ik het systeem opgestart. Ik krijg echter geen beeld, verder ook geen voeding op de USB want ik zie dat de lampjes op mijn muis uit blijven.

De koelers van zowel de kaart als de rest van het systeem draaien gewoon.

De kaart die ik gekocht heb, heb ik vanmorgen werkend gezien. Dus ik vermoed in eerste instantie niet dat de kaart het probleem is, maar meer de voeding (de vorige eigenaar had een 650W Voeding). Wanneer ik mijn oude kaart er in zit (een DDR2 kaartje), dan draait het systeem als vanouds. Wat denken jullie. Ik heb al geprobeerd alle hardeschijven zonde OS te ontkoppelen om te kijken of ik het systeem opgestart kreeg, maar helaas.

Mijn Config:
Zalman 500W voeding
MSI GTX660 TF OC 2G kaart
Gigabyte GA-Z77-D3H moederbord
16GB DDR3 Kingston geheugen
intel i5 2500k
3 harde schijven waaronder een WD Velociraptor
1x DVD speler en 1x DVD Brander

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-02 13:45
Een 500W voeding moet in principe meer dan genoeg zijn voor een GTX660 (zou zelfs op een degelijk 350W kunnen draaien). Wellicht dat jouw voeding niet genoeg ampère levert op de 12V lijn, dat zul je even aan de hand van de specs van de voeding en de GPU moeten nagaan.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:18

Thomg

Aww yiss

Het zou kunnen dat de voeding inderdaad zo oud is geworden dat het de videokaart niet meer aankan. Wel vergezocht, maar het is nog veel vager dat er niks gebeurd. Maak je gebruik van molexjes > PCI-E?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

mijn voeding is een Zalman ZM500-HP. Wat Molexjes zijn weet ik niet, dus ik denk niet dat ik ze gebruik :).. Betreffende het aantal ampere weet ik niet precies waar ik naar moet kijken, maar ik heb bijgesloten links opgezocht, wellicht dat jullie me kunnen helpen?
Voeding
pricewatch: Zalman ZM500-HP
Kaart
http://www.msi.com/produc...C.html#?div=Specification

Verder is het trouwens zo dat wanneer ik de kaart er in doe maar mijn DVI kabel op de aansluiting op het moederbord aansluit ik ook geen beeld krijg. Verder dus wat ik eerder aangaf dat de USB het niet doet wanneer ik de kaart erin plug.

Alvast bedankt

Edit: Gevonden wat een molex is :)... deze zit wel bij de kaart, maar ik gebruik hem niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 21:59 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Heb je je 2500K overclocked?

Verwijderd

Topicstarter
nee, niet overclocked

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Het zou kunnen dat de videokaart is overleden, probeer er is een andere videokaart in te douwen die ongeveer evenveel stroom vreet ( 7950 ).

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat niet :(... heb hem vanmorgen nog zien werken.. kaart is nog wel in garantie, dus ff bij computerland langs. ik heb verder geen kaart met dezelfde capaciteit benodigdheden

• WouterGOT
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-02 12:04
Mogelijk heb je hetzelfde probleem als ik had:

Zie WouterGOT in "7870 spontane reboots"

Oplossing voor mij was een nieuwe voeding (XFX 650) die al zijn vermogen op 1 lijn geeft. Sindsdien draait alles weer als een zonnetje.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
Omdat je hier geen informatie over geeft vraag ik het maar even: heb je de 2x 6-pins PCIe-stekkers in je videokaart gestoken?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Daaaaf,

De kaart heeft 1x 6 pins PCI-E stekker. Deze zit er gewoon in. Ik heb overigens de kaart even in de winkel laten testen en dat is ook niet het probleem want de kaart doet het. Verder heb ik mijn voeding vervangen van 500 W naar 700 W, helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Nogmaals wanneer ik de computer op start krijg ik geen beeld en komt de USB ook niet op. Wat ik nog niet vermeld heb is dat eerst lijkt of dat de monitor signaal heeft, maar daarna begin het lampje op de monitor te knipperen dat deze terug naar stand by gaat

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-02 17:21
Je zou nog kunnen proberen oude kaart er in.
dan ff drivesweeper( http://www.guru3d.com/fil...per_(no_installer),7.html )
videokaart driver verwijderen,
dan nieuwe kaart erin.
Pagina: 1