Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 08:37
Hallo,

Ik ben opzoek naar een ultrabook met touchscreen (om beetje op de toekomst voorbereid zijn).
Nu en ik enkele opties tegen gekomen:

- Lenovo Yoga 13 (de i7 variant) (voordeel is dat je het scherm helemaal om kan klappen)
- Asus zenbook prime touch (ux31A)
- Sony vaio T13

Het budget ligt dus ong op €1.500,- maar minder is natuurlijk nooit erg.

Van de vaio lees ik dat hij erg veel lawaai maakt en heet wordt.

Daarnaast kan ik van de eerste twee exemplaren niet vinden wanneer ze te koop zijn.

Heeft iemand tips welke het best aangeschaft kan worden, of welke ultrabook met touchscreen ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Lenovo Yoga is een gaaf ding, grote teleurstelling is wel dat het touchscherm schijnbaar niet zo responsief werkt. Ook is de prijs relatief hoog in verhouding met de XPS12, die tevens ook nog eens een stuk steviger afgewerkt is en een hogere resolutie scherm aanbied.

De Vaio T is vooral interessant omdat deze relatief goedkoop te krijgen is. De koelingsproblemen en de hitte problemen zijn opgelost sinds de touch generatie waar ook een hoop andere zaken verbeterd zijn aan deze laptop. (onder load is deze nog koeler dan de gemiddelde ultrabook die idle staat te pruttelen!), ook een groot voordeel van deze is dat hij een 2de lege hdd caddy heeft en samen met de xps12 de enigste ultrabooks zijn met een daadwerkelijke zeer goede bouwkwaliteit. De minpunt van de laptop is het scherm, TN is gewoon relatief slecht, resolutie laag en de helderheid is laag dat hij buiten met tegenlicht bijna onbruikbaar is. Voor mij een reden om de XPS bijvoorbeeld voor de Vaio te kiezen.

Een andere keuze kan ook de XPS12 zijn. De schermconstructie is ook slim uitgedacht door Dell. Tevens heeft deze in tegenstelling tot de Yoga wel een uitstekende bouwkwaliteit waar die beide de Yoga een stuk minder is uitgewerkt. Een groot voordeel van de Dell is dat deze geleverd word met een 1920x1080 resolutie en een flink lagere prijs heeft ten opzichte van de lenovo. Jammer genoeg heeft deze laptop problemen met throttling en een scherm met een lage kleurenweergave. Alsnog is het scherm een IPS met een hoge helderheid en kijkhoeken. (Dus alsnog een flink stuk beter dan de Vaio T).

Als ik jou was zou ik tussen deze 2 laptop kijken. De Dell (doen vanwege de convertible mode en het betere scherm) en de Vaio T (doen vanwege de prijs, uitbreidbaarheid en bouwkwaliteit). De accuduur zijn van allebei de laptops ook flink boven gemiddeld.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessedercks
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-05-2019
Op de site van windows staan alle laptops (met touchscreen). Misschien een idee om daar ff te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:30
Binnenkort moeten ook de Asus Transformer Books op de markt komen (link). Informatie online is nog wat beperkt voor deze modellen, maar de specs lijken interessant te worden. Dat het scherm ook als een tablet gebruikt kan worden, is voor mij een pluspunt. Ik hoop dat er snel reviews voor beschikbaar komen...

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik heb hier op werk zo een samsung slate serie 7..
i5 cpu tablet met windows 8 pro.

met keyboard en het dock, is het net zoiets. wel leuk, maar een ultrabook is toch iets anders in mijn beleving

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonr
Ik ben inderdaad echt op zoek naar een ultrabook met touchscreen, dat hij convertible is is mooi meegenomen, maar daar heb ik ook nog mijn acer iconia voor.

Daarom ben ik vooral opzoek naar een notebook met resolutie van ongeveer 13.3" of 14.1" , aangezien 12" dan wel weer heel klein is om even een keer gewoon op te werken.

Dus dan blijft alleen vaio T, als ik het zo hoor.

[ Voor 39% gewijzigd door leonr op 10-12-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou zelf liever een hogere resolutie scherm hebben dan een lagere resolutie scherm met touchscreen. Ik denk dat je je meer gaat irriteren aan en (te) lage resolutie, dan aan het gebrek aan een touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-05 22:30
Een Vaio T moet je zeerzeker niet nemen, het beeldscherm ervan gaat helemaal op en neer als je iets probeert aan te raken.. Ik zou voor de Acer Aspire S7 gaan, bij deze laptop hebben ze dat goed aangepakt door de scharnieren steviger te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonr
acer aspire S7 klinkt erg interresant, ik vind alleen een accu duur van 3 uur dan weer erg jammer. Mijn huidige acer heeft nu een accu blok er onder aan hangen en daar wil ik juist vanaf.

Verder is de prijs voor dan weer een i5 ipv i7 ook jammer, aangezien de yoga/vaio net zo duur zijn.

Het is inderdaad wel een goed punt dat het scherm stil moet blijven staan bij het aanraken, als dat bij de vaio niet het geval is valt die snel af.

Er is nu dus nog niet 1 goed model naar voren gekomen. Erg jammer. De zenbook prime heb ik verder nog niet zo veel over gehoord?

[ Voor 5% gewijzigd door leonr op 11-12-2012 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480174

Ik persoonlijk ben niet zo kapot van het merk Acer.
Dan heb ik het over de kwaliteit van.
Heb er persoonlijk slechte ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleas
  • Laatst online: 23-01 10:44
Wat is er precies tegen de yoga 13 in te brengen? Ik ben zelf ook opzoek naar een ultrabook met touchscreen en heb dus aardig wat reviews doorgestruind. Alleen ik kom eigenlijk nergens serieuze negatieve opmerkingen tegen. Hier lees ik dan toch opmerkingen over een mindere bouwkwaliteit, maar dat blijkt juist één van zijn sterke punten te zijn? De prijs is overigens ook nog eens gelijk aan de dell xps 12 (van beide instap modellen). Over wat mindere scherm responsiveness heb ik wel gelezen, maar dat wordt veelal afgedaan als niet storend, want negen van de tien keer reageert het scherm goed.

Mij lijkt de yoga dan toch een mooie ultrabook. Het blijft een 1600x900 scherm, maar het is wel een 13" scherm dus de ppi is vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De Lenovo Yoga 13 is een prachtig apparaat, waarschijnlijk heeft de versie die ik gebruik nieuwe drivers want het scherm is super responsive en touch werkt uitstekend.

Overigens is de Yoga in mijn ogen een ultrabook met touch screen terwijl bijvoorbeeld de Surface een tablet met (los) toetsenbord is. Ik gebruik de Yoga dan ook vooral als laptop omdat ik het toetsenbord veel gebruik, terwijl ik in het start scherm en in de Metro apps meestal het touch screen gebruik en dat vind ik heel handig.

De enige punten van kritiek zijn dat het scherm iets wiebelt als je het met je vingers aanraakt (let wel, de bouwkwaliteit is uitstekend, maar het scherm is toch iets flexibel) en het tweede punt is dat de fans wel erg vaak aan gaan maar ik geloof dat daar een bios update voor zal komen.

Portugese Wijn

Anoniem: 492406

Spocky,

Mag ik vragen waar je de lenovo yoga 13 inch gekocht hebt?

Ik wil hem ook heel graag aanschaffen maar geen enkele winkel heeft hem op voorraad.

• leonr
Hove,

dat heb ik het zelfde, ik dacht ga even kijken hoe hij in de hand voelt. Maar ik zie dat ze hem nergens hebben. En zeker nog niet de i7 variant. ( op lenovo.com staat ook nog comming soon)

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 21:09
Hou bij de XPS 12 maar vast een levertijd van 60+ dagen aan, dan kun je dat even meenemen in je overwegingen....

Ik heb vandaag de 11 inch versie in mijn handen gehad. Voelde heel goed aan.

Ik heb nu door gebrek aan beschikbaarheid de acer S7 besteld. Maar mocht ik nog ergens de lenovo kunnen bestellen dan stuur ik deze morgen direct terug.

De acer beviel me wel super trouwens maar voor tablet use is de lenovo wel fijn.

Heeft iemand anders een betrouwbare engelse website voor laptops. dan kijk ik daar even

Zojuist medewerker bij otto.nl gesproken. Ze schijnen daar op voorraad te zijn!!

De laatste winkel waar ik het had verwacht. Ik heb nu besteld en wacht het af. Ze staan niet bekend als heel betrouwbaar dus eerst zien en dan geloven. (ps. heb er wel een keer een eettafel besteld en die was netjes afgeleverd, vandaar dat ik het nu gewoon gegokt heb)

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 492406 op 13-12-2012 17:33 ]

• leonr
Zou je je ervaringen kunnen geven zodra je hem hebt ontvangen?

Ga ik zeker doen, ik verwacht hem uiterlijk dinsdag te ontvangen.

Zal dan direct het forum opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 492406 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:12:
Ga ik zeker doen, ik verwacht hem uiterlijk dinsdag te ontvangen.

Zal dan direct het forum opzoeken.
Is dat niet een beetje kort om gelijk een goede ervaring te kunnen geven?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien ik tot nu toe een samsung series 9 15inch heb gehad en een acer S7 (welke ik vanwege wifiproblemen teruggestuurd heb) denk ik wel dat ik met 1 a 2 dagen tijd met de lenovo wel een aardige goede eerste indruk kan geven.

Het annuleren van de Acer was te laat en deze is alsnog verzonden en moet ik terug sturen nu. Ik zeg wel heel eerlijk dat ik wel nog heel erg twijfel tussen de yoga en de acer. In het echt is de S7 namelijk wel een absolute schoonheid om te zien en het backlit toetsenbord werkt ook geweldig. Verder is het scherm beter en is de acer in normale laptopmode goed te gebruiken. (het scherm wiebelt helemaal niet als je iets aantikt) Verder is de acer dun en licht.

Ik twijfel nu een beetje hoevaak ik de tablet mode van de yoga ga gebruiken. De laptops zijn namelijk zo klein dat wanneer je deze op je knieen hebt dat het aanraken van het scherm gewoon heel goed gaat en de tablet optie misschien wel een beetje overbodig is. Had niet verwacht dat ik zoveel zou twijfelen met de yoga, heeft de kleine s7 me toch goed kunnen overtuigen de 3 dagen dat ik hem had. Misschien maar heel netjes uitpakken de lenovo en als hij toch tegenvalt maar terugsturen en de acer nogmaals bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:58
@Hove, check het volgende topic: Aspire S7 - 391 Wifi probleem

Waarschijnlijk heb jij hetzelfde gedaan als Ralfz evenals ikzelf .... ik had een update geinstalleerd en zo nu en dan viel wifi uit. Ik ben weer terug gegaan naar de vorige driver en hoppa! probleem opgelost ;-)

Nu weer ontopic. Ik ben ook in het bezit van deze Acer S7 (13.3") en het is echt een toppertje. Het is totaal niet hetgeen wat je verwacht van een Acer maar ze lijken het nu toch echt waar te kunnen maken(zie ook tweakers review). Hij is super licht, slank en erg rap! Enige nadeel .. accu duur is bij gemiddeld gebruik zo'n 5 uur. Voor mij is dit geen dealbreaker.

Ik had aanvankelijk ook een shortlist:

- Samsung ATIV smart pc pro 700t: Vergelijkbaar met de Acer qua specs en heeft als voordeel dat het daadwerkelijk een tablet is. Nadelen zijn er genoeg: zwaar, spen problemen, connectie problemen met het dock, absoluut geen premium uitrstraling
- Dell XPS 12: lijkt mij nog steeds een mooie oplossing, echter als tablet is ie echt te zwaar.
- Lenovo YOGA: idem als dell
- Sony Vaio duo 11: tja mooi ding om te zien, echter het slider mechanisme en het ontbreken van een goed toestsenbord en touchpad was een no go ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik kwam daar iets te laat achter. Toen was hij al terug.

Wel twijfel ik nu erg over de lenovo. Hetgeen wat mij het meest irriteert (afgaande op youtube videos) is het feit dat het scherm heel erg beweegt wanneer ze het aanraken om iets te selecteren. Daar heeft de acer helemaal geen last van en ook ben ik bang dat ik het full hd scherm ga missen.

Ik was vandaag niet thuis toen de acer geleverd werd dus die wordt morgen opnieuw aangeboden. Ik ga nu even naar de saturn en de 11 inch yoga bekijken. Als dat apparaat me een goed gevoel geeft over bouwkwaliteit en als ik hem mooi vindt dan wacht ik op de yoga.

Mocht het allemaal tegenvallen en mocht het scherm echt teveel bewegen dan neem ik morgen de acer aan en annuleer ik de lenovo.

Ik zal jullie wel op de hoogte houden als ik terug ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben terug uit de saturn en heb besloten om de acer te houden.

De postbode had zijn telefoonnummer op het tntbriefje achtergelaten!! (wereldgozer! en heb nu alsnog mijn acer s7, ik type dit op de s7)

De lenovo ziet er in het echt uit als een normale laptop van 600 euro. Hij is redelijk dun maar verder oogt hij gewoon als een normale mooie dunne laptop. Het enige trucje dat de Yoga kan is op papier en filmpjes heel leuk maar in het echt is er niks mee te doen. Ik hield de 11 inch versie vast en zelfs deze voelt te zwaar aan. De 13 inch versie is te groot en te zwaar om als tablet te gebruiken. Verder irriteer ik me heel erg aan het bewegen van het scherm wanneer je op een link tikt.

Ik heb er voor gekozen om 200 euro meer uit te geven en voor de s7 te gaan. De laptop ziet er niet alleen ongelooflijk mooi uit maar heeft ook nog eens betere specs. Een scherm wat echt stevig is, backlit toetsenbord, 1080p scherm en ongelooflijk dun en licht.

Ik heb alleen wel een vervelende lichte rand in het beeldscherm langs de randen. Dit zie je wanneer je een donker plaatje bekijkt, langs de randen zie je dan een klein kleurverschil. Ik kijk nog even of het wegtrekt en anders ga ik ermee terug. Het is niet heel storend maar mijn vorige s7 had het niet. (De lichte rand is helemaal weggetrokken dus dat ik helemaal okee nu :D, alleen jammer dat mijn trackpad wel een beetje los zit.)

Mijn conclusie is dus dat wanneer je een touch ultrabook wilt dat je dan voor de s7 moet gaan en niet voor de lenovo yoga.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 492406 op 14-12-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonr
Bedankt voor de uitgebreide informatie!
Mijn enige twijfelpunt nog is accu duur van de S7. Dit moet toch wel minstens 4 a 5 uur zijn. (of een kleine oplader ipv zo'n gigantische doos)

Hij ziet er wel heel strak uit verder, Ik ga toch eens kijken of ik de acer aspire ergens hier in de buurt kan vasthouden / bekijken.

ps. hebben jullie voor de i5 of de i7 variant gekozen? en waarom?

[ Voor 9% gewijzigd door leonr op 14-12-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de i5 gekozen want vond de i7 niet 300 euro extra waard.

Ik baal wel want heb een loszittend trackpad (muis)!!

Ik ga de laptop morgen omruilen :( echt jammer....

Maar ben wel weer helemaal verliefd op de acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-05 12:36
Ook voor de aspire s7 gegaan met core i5.
Meer dan voldoende power voor alledaagse dingen, enige aantrekkelijke van de i7 uitvoering vind ik de grotere SSD, maar heb gelukkig toch alles in de cloud staan.
Touchscreen is van super kwaliteit, enige nadeel zijn vingerafdrukken. Zat me vroeger al te ergeren aan een stofje op het scherm, nu steeds vaker aan het poetsen.
Voor de rest echt een fantastische laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Oke... de aanhangers van de aspire s7 komen op gang ... iemand in voor een apart topic?? :P

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleas
  • Laatst online: 23-01 10:44
Ik kan mijzelf toch echt niet vinden in de s7 aanhangers. Ik heb hem laatst bij de mediamarkt even in handen gehad en toegegeven hij is mooi, maar duur voor wat je terugkrijgt. Mijn grootste punten van kritiek zijn toch wel de accuduur, het toetsenbord, de ssd, het ram geheugen en de prijs voor het alles. Zowel de ssd en het ram geheugen zijn niet te upgraden. Dit is weliswaar bij veel ultrabooks zo (bij de yoga 13 overigens niet, daar is zelfs ruimte voor een tweede ssd) maar acer plaatst slechts 128 GB aan ssd ruimte en 4 GB aan ram voor 1300 euro. De 128 GB aan ruimte is voor mij als student dan toch echt te weinig waar verwacht wordt dat je je laptop dual boot met linux en daarbij nog een flink aantal pakketten installeert. Dan komt daar nog bij dat het toetsenbord heel weinig travel heeft en de accu maar zo'n 200 min meegaat, beide omdat de s7 nou eenmaal zo dun is.
Vanwaar dan toch alle aanhangers?

Overigens ook de yoga 11 in handen gehad (aangezien de yoga 13 nog steeds niet lekker leverbaar is) en inderdaad het scherm 'wiebelt' bij het aanraken. Zeker meer dan de s7 dat doet, maar echt storend is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonr
Ik heb zelf de S7 genomen en tot nu toe bevalt hij erg goed.. En ik vond zelf de yoga erg wiebelen inderdaad, maar ook niet prettig vasthouden als je hem dicht klapt.

Het toetsenbord typt best goed, was 1 dag wennen. De accu duur vind ik persoon ook een min punt, maar ik kan heir tot nu toe goed mee leven. De acer bevalt mij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332681

Misschien is de Lenovo X1 Carbon Touch-ultrabook wat? Ik ben in iedergeval benieuwd naar wat de reviews erover zeggen en of de prijs in Nederland nog wat omlaag gaat :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb hem nu een weekje en ben erg tevreden, ik kan nog niks zeggen over de degelijkheid van het product op lange termijn. Ik weet dat Acer niet een naam heeft hoog te houden over kwaliteit en duurzaamheid maar dit lijken ze met de S7 nu prima op orde te hebben (zie ook de vele reviews). Aan de andere kant mag dat ook wel gezien de prijs.

Wat betreft die SSD, voor mij is dit geen probleem aangezien het een ultrabook is. Grote bestanden (lees media) staan bij mij op de NAS welke ook beschikbaar zijn in de cloud. Daarnaast kan je relatief eenvoudig een SD kaartje erbij prikken, 64GB kost je nog geen €50.

Wat betreft het toestsenbord, ik zal waarschijnlijk een van de weinigen zijn ... maar ik vind het super prettig tikken helemaal icm het backlit. Als het gaat om het interne geheugen, tja daar kan ik simpel in zijn 4GB is meer dan toereikend voor Windows 8 voor normaal gebruik. Ga je hele zware applicaties / spellen draaien dan kan ik me voorstellen dat je daar soms wat van zou kunnen merken. Echter moet je jezelf dan wel de vraag stellen of je dan voor een ultrabook moet gaan? Tot slot accuduur ... tja die is beperkt, ik heb gemerkt dat het na 4 a 5 uurtjes einde oefening is. Voor mij is dat geen probleem, voor mensen die veel mobiel zijn zonder oplaad mogelijkheid kan dat wellicht wel een probleem zijn. Acer levert overigens wel een optionele extended battery die je aan de S7 kan klikken ...

Nog een plaatje gevonden van de extended battery, niet de mooiste oplossing maar wel effectief als je weet dat je lang mobiel moet kunnen werken.
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/169405/16/acer_aspire_s739173514g25aws_be.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door renzo4000 op 18-12-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 22:53
Ik was begonnen met naar de zenbook (ux31a) te kijken, todat ik er achter kwam dat de USB2RJ45 connector (het Lan dongeltje dus) maar tot 100Mbit ging.

Ik kan bij de Acer s7 daar niets over vinden; hoe snel is de LAN verbinding?

[ Voor 0% gewijzigd door Frost_Azimov op 18-12-2012 13:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het is een gigabit aansluiting aangezien het een Mobile Intel HM77 Express chipset betreft, middels een een USB naar RJ45 connector (bijgeleverd). Dit moet ook wel aangezien hij té dun is daarvoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 22:53
Bedankt voor de confirmatie Renzo.

Goed te weten dat Acer wel gewoon 1Gbit haalt.

Over dat te dun gesproken; ik heb bij de Asus Zenbook U500VZ en een Samsung ( ik meen de series 5) wel een leuk oplossing daarvoor gezien; ze maken er een soort 'uitklapbaar' connectortje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:51

FaceDown

Storende factor.

Heb hier de Vaio Duo (i7, 8GB, 265GB SDD versie). Beste notebook/tablet ever! Scherm is echt top, snelheid is top, toetsenbord werkt prima, zelfs de optical tracker werkt goed (wel even wennen in het begin). Trackpad mis ik totaal niet. Het touchscreen vervangt dat volledig. Sterker nog, de ruimtebesparing is geweldig, moet er niet aan denken dat er nog zo'n plank voor m'n scherm ligt, zoals bij de standaard ultrabooks.
Verder werkt de stylus echt heel goed. Slider mechanisme is ook top, want je kan je scherm niet achterover duwen als je touch gebruikt. Zit verder erg degelijk in elkaar. IMO kan een Yoga of XPS echt niet op tegen de Vaio Duo.
Als tablet is hij ook prima te gebruiken. 2x zo zwaar als een ipad3 met hoes, maar ik heb m'n ipad en samsung galaxy niet meer aangeraakt (letterlijk) sinds ik de Vaio heb.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
FaceDown schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:01:
Heb hier de Vaio Duo (i7, 8GB, 265GB SDD versie). Beste notebook/tablet ever! Scherm is echt top, snelheid is top, toetsenbord werkt prima, zelfs de optical tracker werkt goed (wel even wennen in het begin). Trackpad mis ik totaal niet. Het touchscreen vervangt dat volledig. Sterker nog, de ruimtebesparing is geweldig, moet er niet aan denken dat er nog zo'n plank voor m'n scherm ligt, zoals bij de standaard ultrabooks.
Verder werkt de stylus echt heel goed. Slider mechanisme is ook top, want je kan je scherm niet achterover duwen als je touch gebruikt. Zit verder erg degelijk in elkaar. IMO kan een Yoga of XPS echt niet op tegen de Vaio Duo.
Als tablet is hij ook prima te gebruiken. 2x zo zwaar als een ipad3 met hoes, maar ik heb m'n ipad en samsung galaxy niet meer aangeraakt (letterlijk) sinds ik de Vaio heb.
Kun je misschien iets vertellen over de accuduur? En heb je ook de sheet battery voor de Vaio Duo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

renzo4000 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:36:
Nog een plaatje gevonden van de extended battery, niet de mooiste oplossing maar wel effectief als je weet dat je lang mobiel moet kunnen werken.
[afbeelding]
Tsja... als je toch al zo'n accupack gaat gebruiken. Koop dan gewoon geen ultrabook. Met zo'n pack eronder is de ultra er wel een beetje van af.
renzo4000 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:47:
Het is een gigabit aansluiting aangezien het een Mobile Intel HM77 Express chipset betreft, middels een een USB naar RJ45 connector (bijgeleverd). Dit moet ook wel aangezien hij té dun is daarvoor ;-)
Incorrecte redenering. Er bestaan laptops met een HM77 chipset en 100mb ethernet. Een usb->ethernet haalt per definitie geen gigabit snelheden: als de USB aansluiting 35MB/s (280mbit) doet dan mag je in je handen klappen. Dat is namelijk het hoogste wat ik ooit van een usb device heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Darkstone, wat een onnodige "vijandigheid" ... Volgens mij moet je wat doen aan je interpretatie vermogen. In de basis zal de accuduur meer dan toereikend zijn aangezien men over het algemeen niet zo gauw 5 uur zonder stroom zal zitten. Kom je nou vaker in een situatie waarin dit wel het geval is, dan is het gebruik van een dergelijke toevoeging m.i. best acceptabel. Wat beteft de ethernet aansluiting; waar zie je mij iets roepen over praktijk snelheden? Ik heb gewoon antwoord gegeven op de vraag of er een gigabit aansluiting op zit.

Daarnaast is het een USB3.0 aansluiting:

USB 2.0 = 480 Mb (Megabits/480 Mbps) = 60 MB (Megabytes/MBps) Gigabit ethernet = 1000 Mb (Megabits/1 Gbps) = 125 MB (Megabytes/MBps) USB 3.0 = 4800 Mb (Megabits/4.8 Gbps) = 600 MB (Megabytes/MBps) 

Dit zijn uiteraard theoretische snelheden, maar zelfs bij de helft vd snelheid zit je nog goed. Zelf heb ik er geen ervaring mee aangezien ik via wifi werk. Om maar eens volgens jouw redenatie te spreken: "waarom zou ik dan een ultrabook nemen? kan ik beter een workstation gebruiken"

Bedenk de volgende keer eerst even wat je wil bereiken met je post oké?

[ Voor 44% gewijzigd door renzo4000 op 28-12-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

renzo4000 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:25:
@Darkstone, wat een onnodige "vijandigheid" ... Volgens mij moet je wat doen aan je interpretatie vermogen. In de basis zal de accuduur meer dan toereikend zijn aangezien men over het algemeen niet zo gauw 5 uur zonder stroom zal zitten. Kom je nou vaker in een situatie waarin dit wel het geval is, dan is het gebruik van een dergelijke toevoeging m.i. best acceptabel.
Volgens notebookcheck doet-ie 3.5 uur. Volgens tweakers doet hij 3 uur en 17 minuten.

Het is leuk dat je een accupack kan kopen. Maar met dat accupack eronder is er qua gewicht of dimensies weinig voordeel boven bijvoorbeeld een UX31 (5 uur en 50 min), een sony S13 met of zonder sheet batterij, of zelfs de X230 met 9-cel accu die zo'n 10 uur online zou moeten kunnen blijven.

Overigens doet mijn latitude al snel 8 tot 9 uur onder normaal gebruik, dus 5 uur vind ik op zijn zachtst gezegd weinig voor een ultramobiel device.
Wat beteft de ethernet aansluiting; waar zie je mij iets roepen over praktijk snelheden? Ik heb gewoon antwoord gegeven op de vraag of er een gigabit aansluiting op zit.
En dat ging niet helemaal goed. Volgens jou zit er een gigabit aansluiting op omdat er een HM77 chipset aanwezig is. Maar er zijn ook laptops met HM77 met een 100mbit aansluiting (en los daarvan, ik zie geen ethernet port op de plaatjes).
Daarnaast is het een USB3.0 aansluiting:
Is het een USB 3.0 port of een USB 3.0 adapter? Volgens notebookcheck krijg je namelijk een
ASIX AX88772B USB2.0 to Fast Ethernet (10/100MBit)
mee...
USB 2.0 = 480 Mb (Megabits/480 Mbps) = 60 MB (Megabytes/MBps) Gigabit ethernet = 1000 Mb (Megabits/1 Gbps) = 125 MB (Megabytes/MBps) USB 3.0 = 4800 Mb (Megabits/4.8 Gbps) = 600 MB (Megabytes/MBps) 

Dit zijn uiteraard theoretische snelheden, maar zelfs bij de helft vd snelheid zit je nog goed. Zelf heb ik er geen ervaring mee aangezien ik via wifi werk. Om maar eens volgens jouw redenatie te spreken: "waarom zou ik dan een ultrabook nemen? kan ik beter een workstation gebruiken"
De helft van de snelheid is dus wat je wel haalt met het gemiddelde USB device, en misschien een heel klein beetje meer. Het snelste USB 2.0 device wat ik ken is overigens de OCZ throttle, welke 33.3MB/s haalt.

Verder kan je je inderdaad de vraag of het slim is een ultrabook te kopen als je gigabit ethernet wilt. Tussen de klasse ultrabook en workstation bestaat ook nog de klasse thin & light. Bijvoorbeeld de vaio Z, met vaak een gigabit ethernet port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:51

FaceDown

Storende factor.

Vinand schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:24:
[...]

Kun je misschien iets vertellen over de accuduur? En heb je ook de sheet battery voor de Vaio Duo?
Nee heb ik niet. Accuduur is bij normaal gebruik tussen de 4 en 5 uur schat ik zo. Op zich genoeg voor mij, en de sheet battery voegt ook weer gewicht toe natuurlijk. Voordeel is wel dat je er ook de pen in kwijt kan. Misschien koop ik 'm nog erbij als deze in NL beschikbaar komt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
FaceDown schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:39:
[...]

Nee heb ik niet. Accuduur is bij normaal gebruik tussen de 4 en 5 uur schat ik zo. Op zich genoeg voor mij, en de sheet battery voegt ook weer gewicht toe natuurlijk. Voordeel is wel dat je er ook de pen in kwijt kan. Misschien koop ik 'm nog erbij als deze in NL beschikbaar komt.
Hier misschien?
http://www.sony.nl/product/vaio-batterijen/vgp-bpsc31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256185

Kijk hier eens, een overzicht van alle windows 8 touch tablets/convertibles
https://sites.google.com/...rojects/windows-8-tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Er zijn sinds de CES wat mij betreft weer twee mooie opties bijgekomen, namelijk de Samsung series 7 Ultra en de Thinkpad Helix! Ik ben benieuwd naar de ervaringen zodra deze verkrijgbaar zijn.
Pagina: 1