Advies voor welke programeertaal ik het beste kan gebruiken.

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiefmaster
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-06 12:27
Beste Tweakers.

Vanuit mijn werk bestaat er de wens om de aanvraag/uitbreiding van nieuwe servers(VM’s) gestructureerd te gaan maken.
Dit wil ik oppakken samen met mijn afstudeeropdracht voor mijn hbo informatica.

Ikzelf zit te denken om een website/programma te gaan ontwikkelen die de aanvraag/registratie van nieuwe servers registreert in een database en na de juiste procedure (goedkeuring/software etc) de server dan uitrolt.
Voor de uitrol heb ik al een aantal scripts dus op dat gebied maak ik me geen zorgen.

Waar ik wel tegen aan loop is als volgt, zodra ik op de website/programma aangeef dat een server klaar is om uitgerold te worden wil ik dat die gelijk een aantal scripts gaat uitvoeren en de server uitrolt.
(Let op output van het script hoeft niet weergeven te worden aan de gebruiker)
De wens bestaat ook om in een later stadium de website/programma te gaan vervangen door SharePoint .

Mijn vraag is in welke taal kan ik dit het beste gaan doen ikzelf zat aan jsp/java te denken gezien ik daar al een beetje ervaring in heb maar dan weet ik niet zeker of bovenstaande mogelijk is.
Of is het beter om naar een andere taal te kijken gezien het feit dat er de wens bestaat om het later in sharepoint te migreren/verbouwen.
Ik wil best wel een nieuwe taal gaan leren dus dat is het probleem niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Als een nieuwe taal leren helemaal geen probleem is en de bedoeling is dat het later omgezet wordt naar SharePoint, waarom begin je dan niet gewoon zelf met SharePoint (en dus ook C#)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiefmaster
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-06 12:27
Anoniem: 296939 schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:59:
Als een nieuwe taal leren helemaal geen probleem is en de bedoeling is dat het later omgezet wordt naar SharePoint, waarom begin je dan niet gewoon zelf met SharePoint (en dus ook C#)?
Bedankt voor je reactie dat word dus denkt gewoon sharepoint met wat C#.
Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit soort topics staan we in PRG niet toe, omdat ze bijna altijd uitlopen op een lijstje van favoriete programmeer talen van de posters. Zie ook Welke taal moet ik leren?

Maar buiten dat is het natuurlijk duidelijk dat je een taal neemt waarmee je ook voor sharepoint kunt ontwikkelen als je daar later in wil integreren, en dus kom je in dit geval inderdaad op een .NET taal uit.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.