SSL beveiliging email MijnDomein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353137

Topicstarter
Mijn vader heeft een domein bij MijnDomein en ( uiteraard ) ook email-accounts hiervoor ingesteld.
Alleen ik verbaas me erover dat er geen SSL beveiliging beschikbaar is, als ik het goed heb gezien en goed heb gelezen op het internet.
Klopt dit of bestaat er wel degelijk een webserver met SSL bij MijnDomein?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 353137 op 09-12-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vanaf Webhosting plus staat SSL op de lijst (http://www.mijndomein.nl/webhosting). Dus pakket upgraden of naar een andere host overstappen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gizz schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:04:
Vanaf Webhosting plus staat SSL op de lijst (http://www.mijndomein.nl/webhosting). Dus pakket upgraden of naar een andere host overstappen.
Damn dat kost gewoon 50 euro per maand dan..
Zal mijn vader blij mee zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er zijn ook andere mail-aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
begintmeta schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:10:
Er zijn ook andere mail-aanbieders.
Inderdaad, ik ga wel even met mijn vader om de tafel!
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 353137 schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:08:
[...]

Damn dat kost gewoon 50 euro per maand dan..
Zal mijn vader blij mee zijn :p
Per jaar toch? Al is dat schijtstickertje niet echt handig geplakt :+ En dan komen er, lijkt mij, ook nog de kosten voor een certificaat bij.

Maar waarvoor wil je een SSL beveiliging? Voor email of voor de webserver? Want normaal gesproken heb je voor elk subdomein (of dat nu email is of web of wat anders) een eigen certificaat, gekoppeld aan een eigen IP. Je kunt ook wildcard certificaten kopen maar die zijn nog een stukje duurder.

Daarnaast denk ik dat je vader gebruikt maakt van de mailserver van de hoster? Dan heeft daarvoor een certificaat al geen zin natuurlijk. Voor webmail kan het dan wel als die zelf gehost wordt. Indien dat ook niet zo is, dan zou ik eens bij de hoster gaan vragen hoe en wat het te regelen is.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Pagina: 1