Hallo Tweakers,
Ik zou graag om jullie inzichten willen vragen over het kopen van een laptopje.
Hij hoeft niet heel krachtig te zijn, voor het zware werk heb ik een desktop.
Wat ik er mee wil doen is:
- Muziekprogramma's Reason en FL studio draaien. Ik heb ruim 6 jaar ervaring met deze programma's en voor zover ik weet zijn dat niet hele veeleisende programma's. Minimum specs van de websites van Reason en FL zeggen: 2ghz pentium.
- Gewoon goed een HD film kijken.
- Internetten, mailen, skype e.d.
- Basic video editting (HD) in Adobe Premiere, maar dit is geen must. Het zou mooi meegenomen zijn.
- Ik game zelden, geeft geen doorslag in keuze.
Max. budget is:
€ 500,-
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, hij is wel bedoeld voor on the road. Dus hoe langer de accu en hoe lichter, hoe beter.
Merkvoorkeuren:
Asus, maar alleen maar gebaseerd op een artikeltje wat ik een paar dagen terug las, waarin stond dat Asus en Lenovo wel in de top staan wat betreft kwaliteit en betrouwbaarheid.
Op deze 3 laptops ben ik zelf uitgekomen, met bij elk de specs / features / gebreken die ik belangrijk vind en waar de laptops van elkaar in verschillen
pricewatch: Asus F501A-XX118V
+ looks
+ i3 2370M 2,4 GHZ
- geen dvd drive, maar weegt niet heel zwaar mee.
- geen bluetooth, liever wel maar weegt ook niet ontzettend mee
- matige resolutie webcam 0,3 MP
- geheugen uitbreidbaar tot max. 4 GB
pricewatch: Acer Aspire V5-571G-32364G32MAKK
- i3 2367M 1,4 GHZ
- niet echt overtuigd van het merk Acer, maar is eigenlijk vrijwel nergens op gebaseerd
+ looks
+ videokaart: GeForce GT620
+ dvd drive, maar weegt niet heel zwaar mee.
+ betere resolutie webcam 1,3 MP
+ geheugen uitbreidbaar tot max. 8 GB
pricewatch: Asus X54 Series X54HR-SX287V-NL
- looks, vrij lomp
- geen bluetooth
+ videokaart: Radeon HD7470M
+ dvd drive
Dus tot nu toe gaat het tussen deze drie. En vind het heel moeilijk om te kiezen. Ik dacht eerst zeker te weten dat ik de bovenste Asus wilde hebben. Maar toen zag ik die aantal gebreken en ben ik gaan twijfelen. Die Acer vond ik qua features prima, alleen die langzamere i3 maak ik me zorgen over.
Vragen die ik zelf niet kan beantwoorden:
- Hoeveel verschillen die i3 processoren van elkaar?
- Gaat een videokaart het verschil maken (even met die enkele HD edit taakjes in het achterhoofd)?
- Valt over batterijduur iets te zeggen?
- Zie ik misschien nog andere laptops over het hoofd rond deze prijs?
Advies is meer dan welkom en alvast dank!
Sandwichspread
Ik zou graag om jullie inzichten willen vragen over het kopen van een laptopje.
Hij hoeft niet heel krachtig te zijn, voor het zware werk heb ik een desktop.
Wat ik er mee wil doen is:
- Muziekprogramma's Reason en FL studio draaien. Ik heb ruim 6 jaar ervaring met deze programma's en voor zover ik weet zijn dat niet hele veeleisende programma's. Minimum specs van de websites van Reason en FL zeggen: 2ghz pentium.
- Gewoon goed een HD film kijken.
- Internetten, mailen, skype e.d.
- Basic video editting (HD) in Adobe Premiere, maar dit is geen must. Het zou mooi meegenomen zijn.
- Ik game zelden, geeft geen doorslag in keuze.
Max. budget is:
€ 500,-
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, hij is wel bedoeld voor on the road. Dus hoe langer de accu en hoe lichter, hoe beter.
Merkvoorkeuren:
Asus, maar alleen maar gebaseerd op een artikeltje wat ik een paar dagen terug las, waarin stond dat Asus en Lenovo wel in de top staan wat betreft kwaliteit en betrouwbaarheid.
Op deze 3 laptops ben ik zelf uitgekomen, met bij elk de specs / features / gebreken die ik belangrijk vind en waar de laptops van elkaar in verschillen
pricewatch: Asus F501A-XX118V
+ looks
+ i3 2370M 2,4 GHZ
- geen dvd drive, maar weegt niet heel zwaar mee.
- geen bluetooth, liever wel maar weegt ook niet ontzettend mee
- matige resolutie webcam 0,3 MP
- geheugen uitbreidbaar tot max. 4 GB
pricewatch: Acer Aspire V5-571G-32364G32MAKK
- i3 2367M 1,4 GHZ
- niet echt overtuigd van het merk Acer, maar is eigenlijk vrijwel nergens op gebaseerd
+ looks
+ videokaart: GeForce GT620
+ dvd drive, maar weegt niet heel zwaar mee.
+ betere resolutie webcam 1,3 MP
+ geheugen uitbreidbaar tot max. 8 GB
pricewatch: Asus X54 Series X54HR-SX287V-NL
- looks, vrij lomp
- geen bluetooth
+ videokaart: Radeon HD7470M
+ dvd drive
Dus tot nu toe gaat het tussen deze drie. En vind het heel moeilijk om te kiezen. Ik dacht eerst zeker te weten dat ik de bovenste Asus wilde hebben. Maar toen zag ik die aantal gebreken en ben ik gaan twijfelen. Die Acer vond ik qua features prima, alleen die langzamere i3 maak ik me zorgen over.
Vragen die ik zelf niet kan beantwoorden:
- Hoeveel verschillen die i3 processoren van elkaar?
- Gaat een videokaart het verschil maken (even met die enkele HD edit taakjes in het achterhoofd)?
- Valt over batterijduur iets te zeggen?
- Zie ik misschien nog andere laptops over het hoofd rond deze prijs?
Advies is meer dan welkom en alvast dank!
Sandwichspread