Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491590

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar weken bevriest mijn pc steeds nadat ik enkele minuten een spel aan het spelen ben (bv. Hitman Absolution of COD BO2). Er verschijnt dan een blauw scherm, steeds met een andere foutcode. Ik heb deze codes al vaak opgezocht, maar wordt daar niet wijzer van. Vaak kan ik de PC niet gelijk opnieuw opstarten nadat hij bevroren is, ik hoor dan geen piepje, alleen een fan die aangaat. Als ik 5m wacht start hij wel gewoon weer op..

De temperaturen van de CPU/GPU en moederbord lijken onder stress gewoon goed te zijn. Ook heb ik mijn geheugen getest, door er steeds maar 1 in te doen, maar ook dan loopt m'n pc vast tijdens games.

Het lijkt me ook niet aan de harde schijf te liggen, want als ik de windows CD erin doe om opnieuw te formateren, loopt ie ook soms vast. En ook dus omdat hij soms geeneens een piepje geeft.

Ook ligt het niet aan m'n windows, want ik heb m'n pc al 2 keer opnieuw geformateerd en windows opnieuw geïnstalleerd.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Specs:
4 gb RAM
quadcore 3.0 ghz
9800GTX 512 MB GPU
Windows 7 Ultimate 64 bit
P5Q pro moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Misschien dat je iets hebt aan wat Terw-Dan hier heeft gepost. Op zich ook geen oninteressant topic verder, want het gaat om hetzelfde moederbord en eveneens 'rare' (als in niet1-2-3 te verklaren) problemen.

succes er mee! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bluepenguin op 09-12-2012 17:52 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thx, maar het heeft niet geholpen. Ik heb zoals daar beschreven m'n moederbord gereset, maar heb nog steeds dezelfde problemen.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:08

Thomg

Aww yiss

Het lijkt me ook niet aan de harde schijf te liggen, want als ik de windows CD erin doe om opnieuw te formateren, loopt ie ook soms vast. En ook dus omdat hij soms geeneens een piepje geeft.
Is dat niet juist een reden waarom het kapot kan zijn? Misschien is de gpu overleden? Heb je al opgezocht of de RAM op de support list staat van de mobo?

Als je hem niet meteen kan opstarten duid dat vaak op een overbelaste voeding. Voedingen worden ook oud en kunnen minder hebben. Post even wat meer details. Dat 4 GB RAM is hetzelfde als geen informatie, net zoals de rest.

[ Voor 23% gewijzigd door Thomg op 09-12-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassjur
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 11:03
Is het toevallig een Q6600 overgeclocked?
Als dit zo is moet je 'm terugclocken naar de standaard. Het werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Anoniem: 491590 schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:27:
Hallo,

Ook heb ik mijn geheugen getest, door er steeds maar 1 in te doen, maar ook dan loopt m'n pc vast tijdens games.
Ook alle reepjes met memtest getest? Een aantal passes welteverstaan.
En dat gaat er geen belletje rinkelen als de pc vastloopt tijdens het formateren?
Ik zou die schijf toch even gaan testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 263284 schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:58:
[...]

Ook alle reepjes met memtest getest? Een aantal passes welteverstaan.

[...]

En dat gaat er geen belletje rinkelen als de pc vastloopt tijdens het formateren?
Ik zou die schijf toch even gaan testen!
Ik bedoelde eigenlijk dat hij tijdens het laden van de Windows DVD enkele keren vastliep.

En ik heb m'n PC niet overgeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-07 16:04
wat voor voeding heb je en hou oud?
ik merk nogal vaak dat kwalitatief mindere voedingen (ook soms bij de betere merken) na verloop van tijd tekort schieten, tijdens gamen verbruikt je pc veel meer, dus zou het kunnen dat de voeding gewoon niet meer mee kan
tijdens het booten van dvd is wel een moeilijke, maar heb ik ook al gezien bij een kapot latje ram en een kapot moederbord (bolle condensators)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Ga eens aan de slag met dit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En verder:
Je post niet of je iets gedaan hebt met de tips of geeft geen antwoord op vragen.
Heb je inmiddels memtest al gedraaid?
Inmiddels weten wij nog steeds niet welke voeding je gebruikt en wat de specificaties van het systeem zijn.
Specs:
4 gb RAM
quadcore 3.0 ghz
9800GTX 512 MB GPU
Windows 7 Ultimate 64 bit
P5Q pro moederbord
Dus:
Welk ram? Fabrikant, type, specificaties.
Welke quadcore CPU?
Legale windows versie?
Welke voeding?

Kortom, wij willen je graag helpen maar zijn niet helderziend.....
Pagina: 1