Toon posts:

De uitdaging voor aansluiten HTPC - Plasma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers, ik ben het mezelf niet makkelijk aan het maken geloof ik maar heb toch echt ff wat hulp nodig.

Ik heb:
- een nieuw gebouwde HTPC (in elkaar gezet) met een ASUS F2A85-M moederbord. AMD A8 cpu met onboard GPU.
- Een Pioneer VSX-201AV receiver met HDMI ingangen en uitgangen
- Een Panasonic TH-37PA50 Plasma (wat ouder model) zonder HDMI ingang

enkele apparaten zijn via de versterker aangesloten op de TV dmv Component ingang op versterker en uitgang naar TV.

De HTPC is nu aangeloten op een monitor via VGA werkt, ook via HDMI om e.e.a. in te richten. Nu wil ik graag de HTPC aan gaan sluiten op mijn Plasma via en als het kan de Receiver...
De Receiver lijkt enkel bvan HDMI in Naar HDMI ui te kunnen en niet van HDMI in naar Component uit maar ik weet dat niet zeker.

Tja, ik weet ff niet hoe ik verder moet. Kan iemand mij hiermee misschien verder helpen?

Bij voorbaat dank!

OzOn

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 19:17
Volgens mij zijn er converters die van HDMI naar Component kunnen gaan.

Even Googlen en je komt er vanzelf

[ Voor 40% gewijzigd door Athome op 09-12-2012 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die snap ok, maar is dat de beste oplossing, hdmi naar component?, en dan direct naar tv?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:58

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Bedoel je een HDMI - Component-kabel of eerst de converter die met een Component-kabel aan je TV-verbindt? Een HDMI - Component-kabel werkt niet omdat HDMI een digitaal signaal is en Component een analoog signaal. Je zult om die reden dus eerst een kastje (converter) moeten gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat doen dan de kabels die verkrijgbaar zijn van hdmi naar component. Buiten dat ben ik benieuwd wat het met de kwaliteit doet.
Voor zover ik nu begrijp moet ik dus op zoek naar een echte converter, hdmi naar component.
Geluid dan vervolgens via optische out vanaf moederbord naar receiver?

Zou zoiets als dit dan de beste oplossing zijn?

www.allekabels.nl/hdmi-om...r-component-omvormer.html

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 22:51 . Reden: Edit ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed, die omvormer zoals boven beschreven heb ik inmiddels binnen. Aansluiten uitgang PC -> hdmi -> omvormer -> component naar tv. Resultaat... Geen beeld.
Wellicht doe ik iets verkeerd qua instellingen om het juiste signaal uit te sturen maar weetniet. Meer waar ik hetmoet zoeken.
Ik heb de omvormer even getest met een mediaspeler en dat werkt op de tv. Ik mis dus iets in de instellingen.
Heeft iemand nog een goed idee?

Verwijderd

Topicstarter
SOLVED!

Hoewel ik dit topic nagenoeg in m'n eentje heb moeten vullen wil ik toch de oplossing delen.
Splashtop op de PC gezet en opgestart. Via de ipad kon ik aan de slag met de video instellingen. Uiteindelijk wat aanpassingen aan het display (display out) waar ik onderandere 720p 60 hrz PAL, kon selecteren en daar was t beeld. Er moet nog e.e.a. Ge-tweaked worden maar we zijn binnen en ik heb nu beeld.

Beeld is niet eens slecht en de films via xbmc zien er strak uit. Van hieruit verder, nu aan de slag om e.e.a. Verder te optimaliseren. De converter doet zijn werk en het hdcp verhaal is gen enkel issue, zoals verwacht.

Wat wel tegenvalt is dat het gelijkertijd aansturen van hdmi en vga blijkbaar niet zomaar werkt. Gaan we nog verder uitzoeken.

Dank allen voor de input...

Pat.
Pagina: 1