Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Dag tweaker,

Momenteel ben ik in het bezit van een xperia play, alleen bevalt het me niet echt dat deze geen (officiële) update kreeg naar android 4.0. Daarbij zit het intern geheugen constant vol en is hij een beetje aan de dikke kant. Nu zag ik dus een review van de nexus 4 hier verschijnen (reviews: Nexus 4 van Google en LG: voor een dubbeltje op de eerste rang) met een zeer goede beoordeling. Dit leek me wel een mooie vervanger, alleen toen zag ik dat de nexus 7 met 32GB geheugen een stukje minder kost (nexus 4 16GB 400 euro, nexus 7 32GB 250 euro) en vroeg mij af of ik nou voor de nexus 4 zou moeten gaan, of gewoon mijn xperia play blijven gebruiken alleen dan icm een nexus 7?

Mijn gebruik:

-Games
-Game developping
-Facebook
-Tweakers
-YouTube
-Films kijken
-Foto's kijken
-Weer kijken
-Aantekeningen maken (kleintjes)
-Muziek luisteren
-Mailen
-Whatsapp

Daarbij is er nog de iPad mini, alleen die leek mij op het eerste gezicht geen kandidaat, of vinden jullie van wel?

Budget is trouwens niet echt het probleem, alleen twee van deze apparaten zit er niet in ;) .

Wat zouden jullie doen?

RoofTurkey

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 19:00

ralfbosz

xm create bosz -c

De Nexus 7 heeft geen 3G/bel functie, dus daarom is die een stuk goedkoper.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
ralfbosz schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:18:
De Nexus 7 heeft geen 3G/bel functie, dus daarom is die een stuk goedkoper.
Maar daarvoor zou ik dan nog steeds mijn xperia play blijven gebruiken, dus dat is op zich niet het einde van de wereld :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Na het lezen van wat reviews denk ik dat de nexus 7 toch de beste keuze is, vooral ook vanwege de betere accuduur (wat ook logisch is) en het grotere geheugen icm een betere prijs :) . Daarbij is de nexus 7 nu al zonder probleem in nederland verkrijgbaar itt de 4.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-07 17:18
Aan de andere kant, de nexus 4 is een totaal oplossing, itt de nexus 7, als je voor deze kiest zal je dus met 2 devices rondlopen terwijl het juist zo makkelijk is om alles op je telefoon te doen.
aantekeningen maken zou ik zelf niet op mijn telefoon doen, ivm de wat kleine toetsen, en hiervoor zou de 7 dan weer meer geschikt zijn

de vraag is dus:

Wil je het gemak van alles altijd bij je hebben, of wil je je mogelijkheden uitbreiden met een tablet?

ik zie dat je een game ontwerp opleiding doet, dus je hebt je laptop altijd bij je? als dit zo is dan zou ik niet voor de tablet gaan. want dat is toch deels vervanging van je laptop. Een goede snelle telefoon ernaast zou ik dan liever hebben. Maar als je nou je laptop af en toe thuis kan laten omdat je een tablet hebt, is het misschien wel een optie

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
kaasplank1 schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:25:
Aan de andere kant, de nexus 4 is een totaal oplossing, itt de nexus 7, als je voor deze kiest zal je dus met 2 devices rondlopen terwijl het juist zo makkelijk is om alles op je telefoon te doen.
aantekeningen maken zou ik zelf niet op mijn telefoon doen, ivm de wat kleine toetsen, en hiervoor zou de 7 dan weer meer geschikt zijn

de vraag is dus:

Wil je het gemak van alles altijd bij je hebben, of wil je je mogelijkheden uitbreiden met een tablet?

ik zie dat je een game ontwerp opleiding doet, dus je hebt je laptop altijd bij je? als dit zo is dan zou ik niet voor de tablet gaan. want dat is toch deels vervanging van je laptop. Een goede snelle telefoon ernaast zou ik dan liever hebben. Maar als je nou je laptop af en toe thuis kan laten omdat je een tablet hebt, is het misschien wel een optie
Keuze's, keuze's... Denk dat ik eventjes tot 2013 wacht en dan kijk of de nexus 4 beter beschikbaar is, zo niet dan wordt het zonder probleem de 7. Anders dan ga ik echt eens flink kritisch kijken naar hoe goed mijn huidige phone nog voldoet en op basis daarvan wel/niet kiezen voor de 4, anders is de 7 een no-brainer lijkt me zo :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-07 17:18
precies!
veel succes met je keuze, ik zou zelf toch het liefst de 4 hebben, ik vind het een heel mooi toestel, en ik vind de 7 niet zo heel mooi maar ook heel veel bang for bucks(4 ook, ook al zou je m voor 400 kopen). dus een slechte keuze kan je niet maken, denk ik.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
kaasplank1 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:05:
precies!
veel succes met je keuze, ik zou zelf toch het liefst de 4 hebben, ik vind het een heel mooi toestel, en ik vind de 7 niet zo heel mooi maar ook heel veel bang for bucks(4 ook, ook al zou je m voor 400 kopen). dus een slechte keuze kan je niet maken, denk ik.
I like those odds 8) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Kom er net achter dat bepaalde sites nog bijna 50 euro over hebben voor mijn oude xperia play. Dit betekent dat het prijsverschil dus eigenlijk 'maar' 100 euro is ipv 150 euro voor de 16GB nexus 4 vs 32GB nexus 7 :+

Grillmeister

Anoniem: 399679

oops

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 399679 op 13-12-2012 19:11 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Keuze is de nexus 4 geworden, geïmporteerd via Duitsland :P . 16GB versie voor 395 eurie lijkt me een hele mooie deal. Daarbij kan ik mijn huidige mobiel met zekerheid voor 50 euro verkopen en misschien via V&A oid voor meer :*) . Nou maar hopen dat hij bij de mediamarkt gauw op voorraad komt...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-07 12:27

sphere

Debian abuser

Ik weet niet hoe het is met andere tablets, maar ik vond de Nexus 7 behoorlijk zwaar. Verder is hij prachtig, mooie behuizing enz.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Pagina: 1