Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Radiogestuurd en bluetooth uitwisselbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer uit te vinden of radiogestuurde toetsenborden ook aangesloten kunnen worden via Bluetooth. Via internet kan ik hier geen duidelijk antwoord op vinden. Ik wil dus een radiogestuurd toetsenbord verbinden met mijn laptop via Bluetooth. Is dit mogelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Kikker.

Is er helemaal niemand die hier iets vanaf weet?

Verwijderd

Nee.

Om even uit te wijden: bluetoothprotocol is heel anders dan radiografisch. Radiografisch verbind alleen met het bijbehorende ontvangertje, bluetoothapparaten met bluetoothontvangers/apparaten.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:25:
Nee.

Om even uit te wijden: bluetoothprotocol is heel anders dan radiografisch. Radiografisch verbind alleen met het bijbehorende ontvangertje, bluetoothapparaten met bluetoothontvangers/apparaten.
Dat bluetooth apparaten normaal gesproken met bluetooth ontvangers verbinden en dat hetzelfde geldt voor radiografisch lijkt me evident. Maar bluetooth is een radio verbinding in dezelfde Gigahertz band (2,4) als waarin toetsenborden verbinden. Ik dacht dat de hardware matige techniek gelijk zou zijn en dat het daarmee ook geschikt zou kunnen zijn voor bluetooth?

Een ietwat andere vraag, waarom hebben ze eigenlijk radiografische toetsenborden ontwikkeld? Zitten hier bepaalde voordelen aan ten op zichte van bluetooth?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:43:
[...]

Dat bluetooth apparaten normaal gesproken met bluetooth ontvangers verbinden en dat hetzelfde geldt voor radiografisch lijkt me evident. Maar bluetooth is een radio verbinding in dezelfde Gigahertz band (2,4) als waarin toetsenborden verbinden. Ik dacht dat de hardware matige techniek gelijk zou zijn en dat het daarmee ook geschikt zou kunnen zijn voor bluetooth?

Een ietwat andere vraag, waarom hebben ze eigenlijk radiografische toetsenborden ontwikkeld? Zitten hier bepaalde voordelen aan ten op zichte van bluetooth?
Een stuk goedkoper en simpeler, radiografische meuk is dan ook een stuk ouder.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Goedkoper inderdaad, ouder niet persee, word nog steeds gemaakt.

Radiografische band van je magnetron is in theorie ook gelijk aan je Wifi-router en Bluetooth. Betekend niet dat je ermee kan verbinden.

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 10:47
sd rhttp://en.wikipedia.org/wiki/Software-defined_radio kan het misschien mee zo'n tv stick aangepast om alle banden te ontvange.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

BlueTooth is duur, en het slurpt energie. Immers, je zal moeten pairen. Die techniek kost ook stroom, iets wat je met een simpele ontvanger voor 1 apparaat gewoon niet hebt.

Maar als jij denkt dat als iets op 1 frequentie zit, het met elkaar zou kunnen communiceren, heb je het fout. Ze zullen elkaar wel ontvangen, maar ze spannen het signaal gewoon niet. Er zit niks bruikbaars in.

Die 2,4GHz wordt nogal voor wat dingen gebruikt. Draadloos netwerk ook. Maar je kan je router ook niet als webcam pairen met je pc, immers doet dat ding geen bluetooth. Je bluetooth ontvanger zal ook niet een draadloze apater op je wifi-router kunnen aansluiten.

Beznine, diesel, kerosine, thinner, alcohol, het is allemaal een soort brandstof, maar als jij benzine in je diesel kwaktmotor kwakt, gaat dat niet werken.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Okee mensen, dat lijkt me wel voldoende beantwoord. Bedankt voor de info!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:46:
Goedkoper inderdaad, ouder niet persee, word nog steeds gemaakt.
Omdat iets nog steeds gemaakt word kan het nog steeds wel verouderd zijn ;) ...

Benzinemotoren zijn ook verouderd qua design, echter worden ze nog steeds gemaakt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1