Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe koptelefoon (oude verloren)

Pagina: 1
Acties:

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:11
Nadat ik in de trein mijn tas met o.a. koptelefoon verloren ben.
Zoek ik dus een nieuwe. Ik ga zelf binnenkort ook luisteren in de MM, maar toch hoop ik op wat tips.
Ik had nu de sennheiser HD205 II, deze vond ik te strak op mijn oren.
Ook vond ik de bass te laag (hoeft niet overdreven, maar iets meer bass zou fijn zijn).
Dus kan iemand een nieuwe koptelefoon aanraden van max €60,- ?

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 11:22
Heb je zelf al wat gevonden aan koptelefoons? Ik gebruik zelf een Sony MDR-zx600 (naar mijn weten kost deze ± 60 euro). Ik gebruik hem voor het luisteren van muziek en voor het voorbeluisteren van de audio van mijn filmcamera. Zit wel een lekker geluidje in.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• Linkje3
Is dit wat?
Zag ik in de aanbieding bij de MM.
pricewatch: Philips SHP8000/10 (Zilver, Zwart)

Edit:
Heb deze vandaag uitgeprobeert, maar er zit te veel bass in (zelfs smartlappen klonken dreunend in de oren).
Dus ik ga toch nog verder kijken. De MM in Heerlen had niet zo veel keuze in koptelefoons, vooral in het segment onder de €100.

[ Voor 39% gewijzigd door Linkje3 op 12-12-2012 16:50 ]

Verwijderd

Vraag is waarschijnljk vooral: Wat voor soort geluid vind je mooi? Wat vond je van de andere hoofdtelefoons die je bij de MM in Heerlen hebt kunnen luisten?
Je hebt de 205 II gehad, die heeft iets te veel bass, maar heb je verder voorkeuren? Middentonen, treble, etc.
Stel: zet wat jij aangeeft in de PW, dan zijn er al 300+ resultaten :)

Simplistisch gezegd: een Sennheiser heeft vaak een enigzins 'warm' geluid, AKG is juist weer een stuk 'helderder' (soms ervaren als hard of scherp), Sony en Philips hebben een enigzins wisselend geluidsbeeld. Met bij Sony vaak iets meer de nadruk op bass en het 'helder' weergeven (waardoor het af en toe iets 'geforceerd' kan overkomen) bij Philips wisselt e.e.a. sterk per model-lijn/serie.

• Linkje3
Ik bedoelde eigenlijk dat de HD 205 (2) die ik had te weinig bass had.
Maar bij de Philips in de MM kreeg ik bijna hoofdpijn van de bass (ook sterk aanwezig bij liedjes waar normaal nauwelijks bass in zit). Ik had ook een bose geluisterd, die vond ik erg mooi klinken (vooral helder geluid), maar die vond ik weer te duur (€150,).