[Ubuntu 12.04] Na upgrade oude MySQL Server actief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Ik heb zojuist mijn Ubuntu 10.04 VPS van 12.04 voorzien. Update verliep soepeltjes en alles werkt.
1 ding vind ik echter vreemd. Na inloggen op phpMyAdmin kreeg ik de melding:
Your PHP MySQL library version 5.5.28 differs from your MySQL server version 5.1.66. This may cause unpredictable behavior.
Toen ik ging kijken wat ik geinstalleerd had met dpkg -l |grep mysql zag ik het volgende:
Your PHP MySQL library version 5.5.28 differs from your MySQL server version 5.1.66. This may cause unpredictable behavior.
ii mysql-server 5.5.28-0ubuntu0.12.04.2 MySQL database server (metapackage depending on the latest version)
rc mysql-server-5.1 5.1.66-0ubuntu0.10.04.1 MySQL database server binaries
ii mysql-server-5.5 5.5.28-0ubuntu0.12.04.2 MySQL database server binaries and system database setup
ii mysql-server-core-5.5 5.5.28-0ubuntu0.12.04.2 MySQL database server binaries
Blijkbaar houd Ubuntu mijn oude MySQL server vast en gebruikt hij die ook.
Iemand enig idee hoe ik dit kan repareren?

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Komt door package naam verschil. Je had mysql-server, welke afhankelijk was van mysql-server-5.1. De nieuwe mysql-server heeft mysql-server-5.5 als dependency. Het enige wat over is gebleven, zijn config files. Je kan 'm dus rustig purgen via apt-purge mysql-server-5.1. Check nog even waar je DB's staan, zodat je daar eerst een backup van maakt in geval er iets niet helemaal goed gaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Bedankt! Het is verholpen.
Hero Of Time schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:01:
Komt door package naam verschil. Je had mysql-server, welke afhankelijk was van mysql-server-5.1. De nieuwe mysql-server heeft mysql-server-5.5 als dependency. Het enige wat over is gebleven, zijn config files. Je kan 'm dus rustig purgen via apt-purge mysql-server-5.1. Check nog even waar je DB's staan, zodat je daar eerst een backup van maakt in geval er iets niet helemaal goed gaat.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile