Videokaart; 2xHDMI voor 3Dtv en oudere receiver met LPCM

Pagina: 1
Acties:

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Ik wil graag een videokaart kopen met 2 hdmi uitgangen waarvan ik er 1 naar de tv kan laten lopen en de andere naar mijn receiver. Dit om 3d te kunnen kijken terwijl mijn receiver de audio ontvangt.

Ik heb gevonden dat ik met een ATI HD6450 de nieuwe HD audioformaten kan laten omzetten naar LPCM. Dus daarmee zou ik de recente media kunnen afspelen op audio gebied.

Maar ik zou ook graag gebruik maken van de 3D functie op mijn tv (Panasonic 42ST50 plasma) Maar mijn receiver (Panasonic SA-XR700) kan niet overweg met 3D.

Ik zou dan mogelijk met een 2e hdmi uitgang direct mijn tv kunnen aansturen?

Is hetgeen ik hierboven beschrijf mogelijk? En welke videokaarten zouden aan deze eigenschappen voldoen? Ik heb in de pricewatch gzocht maar helaas kan ik daar niet filteren op kaarten met 2x een hdmi uitgang...

Wie kan/wil me verder helpen?

mvg, Jeroen

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
Nee, voor zover ik weet is dit niet (goed) mogelijk. Wat wél kan is HDMI naar je TV, en dan SPDIF (coax of optisch) audio naar je receiver, mits deze dat ondersteund.

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Xudonax schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:52:
Nee, voor zover ik weet is dit niet (goed) mogelijk. Wat wél kan is HDMI naar je TV, en dan SPDIF (coax of optisch) audio naar je receiver, mits deze dat ondersteund.
Dat was in eerste instantie ook mijn plan. Maar zover ik weet kun je niet meer kanaals LPCM audio over spdif versturen. Ik zou dan ofwel geen geluid ofwel standaard DTS geluid krijgen wanneer ik een film met DTS-MA heb?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Verwijderd

Wat je ook zou kunnen doen om je doel te bereiken, is het volgende. Je koopt een DVI > HDMI convertertje en sluit daarop een HDMIkabel aan die naar de tv gaat. Je HDMI uitgang op je videokaart kan je dan gebruiken om je receiver op aan te sluiten, zo heb je volgens mij hetgeen je wilt.
Deze constructie heb ik even tijdelijk gedraaid en het werkte prima, nu heb ik er een Asus Xonar D2 bij gezet voor het geluid.