Ik zou niet per se als eerste gaan twijfelen aan de dac en zelfs niet aan de bitrate. Want zelfs een ongunstige combinatie moet volgens mij nog wel de technische aspecten van analoge FM-ontvangst kunnen benaderen.
Wat m.i. echter veel meer meespeelt, is de 'stream' die Ziggo als bron gebruikt. Als die gewoon crappy is, dan helpt het ook niet meer als ze die dan bij wijze van spreken in 24/192 aanbieden. [edit: dat wordt ook nog eens duidelijk in de nieuwsgroep thread die mijn voorganger aanhaalde - had ik eerst moeten lezen)
Hoewel ik al een tijdlang geen digitale radio via Ziggo heb geluisterd, valt me wel op de streams die verschillende radiostations op andere manieren aanbieden echt enorm verschillend zijn qua 'aan te horen', zelfs bij dezelfde bitrate. Ik noem een 3FM of Sky die veel beter klinken dan de Q-Music of 538 streams. Ik luister dan zelf via een Squeezebox, maar het principe blijft gelden.
Ik zou er in ieder geval niet toe over gaan om een dure/andere dac tussen de digi-ontvanger en je versterker te hangen.
Heeft je receiver geen eigen dac, trouwens? Mijn Humax hangt met toslink/optisch aan de receiver voor als het moet, met geluid.
[
Voor 5% gewijzigd door
swiv98 op 10-12-2012 15:59
]