Bitrate digitale radio Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-05 15:38
Weet iemand wat voor bitrate er wordt gebruikt voor de digitale radio van ziggo? Zet net de Veronica top 1000 aan en het is echt niet om aan te horen (niveau 128 kbps mp3). Twijfel alleen of er ergens bij mij iets niet goed zit (waardeloze DAC in die samsung settupbox) of dat er echt een dergelijk lage bitrate wordt gebruikt.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Als je 128kbps krijgt is de stream hoogste waarschijnlijk ook 128kbps. Test met een originele audio CD via het zelfde systeem of het aan je opstelling ligt of niet. Dat kunnen wij niet ruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Anoniem: 91626 schreef op zondag 09 december 2012 @ 11:34:
Als je 128kbps krijgt is de stream hoogste waarschijnlijk ook 128kbps. Test met een originele audio CD via het zelfde systeem of het aan je opstelling ligt of niet. Dat kunnen wij niet ruiken :)
Apparatuur is goed. Heb alleen recentelijk mijn analoge tuner afgekoppeld, omdat mijn digitv kastje ook radio signalen kan afgeven. Het klinkt alleen compleet waardeloos. Vraag me dus af of het komt door het gebruik van een te lage bitrate door Ziggo, of dat mijn Samsung setupbox gewoon een slecht geluid levert.

NB: andere stations klinken vergelijkbaar matig uit dit kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou toch snel je analoge tuner weer terug zetten. Het radio signaal op het digitale van Ziggo is gewoon diep triest te noemen.

Wat je uit de ether trekt, of gewoon analoog van de kabel is vele male beter is mijn ervaring.

Ik heb een opname gemaakt van digitale radio, en achteraf gezien had ik toch beter gewoon de analoge tuner moeten gebruiken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 18:47
Ziggo is aan het rotzooien met de digitale kanalen het geluid wisselt ook steeds qua nivo (hard/zacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Blijkbaar ligt het dus niet aan mij of mijn setupbox. Maar eens een klacht richting Ziggo sturen (al verwacht ik niet dat dit enige zin heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anders hang je even een digitale kabel ipv de analoge op je decoder. Ik heb een goede Denon installatie en echt nooit problemen met digitale radio gehad, noch via de Samsung noch via de Humax decoder.
Maar dat de D/A converter in die decoder niet van hoge kwaliteit is, dat geloof ik best ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:29
Een nieuwsgroep post van 2010, echter weet ik niet hoeveel de kwaliteit in de afgelopen 3 jaar verbeterd is.
https://groups.google.com.../V3of300GkcA/Hpa1PgxmlfUJ

Kan wel met zekerheid zeggen dat de DAC in de decoders niet van dusdanige kwaliteit zullen zijn, mensen die hier waarde aan hechten en betere hifi spullen hebben zullen toch wel een externe DAC hebben of de betere gebruiken in de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 16:48
Ik zou niet per se als eerste gaan twijfelen aan de dac en zelfs niet aan de bitrate. Want zelfs een ongunstige combinatie moet volgens mij nog wel de technische aspecten van analoge FM-ontvangst kunnen benaderen.

Wat m.i. echter veel meer meespeelt, is de 'stream' die Ziggo als bron gebruikt. Als die gewoon crappy is, dan helpt het ook niet meer als ze die dan bij wijze van spreken in 24/192 aanbieden. [edit: dat wordt ook nog eens duidelijk in de nieuwsgroep thread die mijn voorganger aanhaalde - had ik eerst moeten lezen)

Hoewel ik al een tijdlang geen digitale radio via Ziggo heb geluisterd, valt me wel op de streams die verschillende radiostations op andere manieren aanbieden echt enorm verschillend zijn qua 'aan te horen', zelfs bij dezelfde bitrate. Ik noem een 3FM of Sky die veel beter klinken dan de Q-Music of 538 streams. Ik luister dan zelf via een Squeezebox, maar het principe blijft gelden.

Ik zou er in ieder geval niet toe over gaan om een dure/andere dac tussen de digi-ontvanger en je versterker te hangen.
Heeft je receiver geen eigen dac, trouwens? Mijn Humax hangt met toslink/optisch aan de receiver voor als het moet, met geluid.

[ Voor 5% gewijzigd door swiv98 op 10-12-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Helaas geen versterker met een digitale ingang. Losse dac heb ik toevallig net in bestelling, zal een dezer dagen wel op deurmat liggen.

Bitrate vanuit die post op zich acceptabel, in ieder geval niet laag genoeg om een dergelijk erbarmelijke kwaliteit te verklaren. Zal dus inderdaad ergens anders in de toelevering wel misgaan.

Wacht wel even op mijn DAC, voordat ik een definitieve beslissing neem. Maar lijkt erop dat ik toch mijn analoge tuner weer ga opzoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door cornelisprul op 10-12-2012 21:02 ]

Pagina: 1