Ziggo:zonnet mail wél op laptop/desktop, níet op iphone/ipad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 08:29
Ik ben van Tele2 'internet en bellen' over op Ziggo alles inéén. Graag blijf ik mijn oeroude Zonnet emailadres gebruiken: ik weet het , het is allang tijd om iets anders te zoeken, maar er loop zó ontzettend veel via dit adres... Mail ontvangen gaat op alle apparaten prima, maar versturen is een probleem op mijn Iphone en Ipad; en dat wil ik ook graag. Vandaar deze vraag.

Op mijn laptop en desktop werkt alles prima (ontvangen en versturen). Het enige wat ik op mijn desktop en laptop heb gedaan is de smtp server veranderd van smtp.zonnet.nl naar smtp.ziggo.nl. En dat werkt prima, als vanouds.

Echter op mijn iphone en ipad lukt dat niet. Natuurlijk kan ik daarop wel andere smtp servers gebruiken (hotmail /gmail ofzo) maar, als ik de Ziggo smtp gebruik, krijg ik de foutmelding dat het zonnet adres niet door de server wordt geaccepteerd.

Poorten e.d. komen overeen. Alles (laptop iphone en ipad ) zijn via wifi verbonden.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn iphone en ipad kan configureren zodanig dat ik weer vanaf mijn zonnet adres kan emailen? Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:19
Waarschijnlijk staat de serverpoort niet goed. Als je op de iPad de account geconfigureerd hebt ga dan naar:
Instellingen - mail contacten agenda's - tap op zonnet account - tap op de smtp server smtp.ziggo.nl - tap op smtp.ziggo.nl (aan) - serverpoort wijzigen naar 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 08:29
Oeps, ik dacht dat ik dat gecheckt had (zie post) maar hij blijkt inderdaad op iets anders te staan. Schaamrood!

Dank !