Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Ik heb een Intel DH77DF mini ITX moederbordje voor mijn fileserver. Dit bord heeft maar één PCIe slot, namelijk een PCIe 3.0 16x. aangezien dit een fileserver word voor meerdere apparaten wil ik graag een externe netwerkkaart én een PCIe RAID controller aansluiten. Mijn kast bied ruimte voor 2 PCIe sloten naast elkaar, wat origineel bedoeld is om te zorgen dat er een dualslot GPU in kan.

Ik heb al op Google en eBay lopen zoeken naar een dergelijke adapter, maar ik vind enkel PCIe 16x "verlengkabels" en PCIe 1x naar 16x adapters (en een berg andere prut), maar niets met een PLX bridge chip die dit mogelijk maakt. Is er iemand die hier weet waar ze dergelijke adapters verkopen?

De kaarten die erin gaan zijn:Beide kaarten kunnen in een half-height/low profile slot, dus als de adapter die optie zou bieden zou dat héél erg mooi zijn.

Iemand die weet waar ik een dergelijke adapter kan vinden, of die zelf zoiets in elkaar kan zetten voor me (tegen betaling ofc)?

[ Voor 0% gewijzigd door Xudonax op 08-12-2012 22:10 . Reden: Kapotte URL tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je de techniek van PCIe wel goed bestudeerd om zeker te weten dat wat je wilt, überhaupt mogelijk is? Ik denk namelijk dat het niet kan. Je zit namelijk met de aansluiting en hoe deze werkt. Dat je x16, x8, x4 en x1 sloten hebt geeft alleen maar de bandbreedte aan die zo'n slot aan kan. Niet hoeveel kaarten er mee aangestuurd kan worden.

Deze link geeft je een goed beeld hoe PCIe in elkaar zit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Ik weet dat PLX bridge chips maakt welke ervoor zorgt dat je van bijv. een 4x slot naar (AFAIK) 2x voor USB3 en 2x voor SATA3 gaat, zoals bijvoorbeeld op de Asus U3S6. En ik weet zeker dat de LSI SAS 9202-16e een PLX chip gebruikt om van één PCIe 16x naar 2 PCIe 8x te gaan, waarbij aan iedere 8x een SAS2008 chip hangt. Het moet dus wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smidtak
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-08 17:31
Dit bordje heb ik ook net besteld voor mijn itx server. In deze server wil ik een aantal zaken virtueel laten draaien, zoals de router. Om dit te kunnen doen ben ik minimaal 2 lan poorten nodig, ééntje zit onboard en de andere kan via de pci-e 16x poort.

Jammer genoeg is deze poort al van een raid controller voorzien. Nu ben ik op zoek gegaan of er ook lan kaarten zijn om in de mini pci-e poort te stoppen. Nu bied Jetway een enkele en een dubbele gbit lan kaart aan met een Intel chip die in het mini pci-e poortje gestopt kan worden. Deze is te bestellen bij hardwarewebwinkel.nl (voorheen MNM computers).

Hierdoor is mijn probleem opgelost en ook die van jou, denk ik? :)