Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

De ultieme draagbare laptop voor onder de 1000 euro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn oude is te zwaar (3kg) en ik heb geen zin deze de hele tijd mee te sjouwen. Nu ultrabooks al langere tijd uitzijn leek het me tijd voor een nieuwe, en vooral lichtere, laptop. Mijn budget is 1000 euro.

Het probleem met ultrabooks is echter duidelijk, de meeste hebben geen dedicated grafische kaart. Ik heb al een week lang lopen zoeken via Pricewatch en winkels en het enige waar ik op uitgekomen ben is de Sony Vaio SVS1312K3EW. Voor wat je krijgt lijkt de prijs bijna onmogelijk, maar nu hoor ik dat er nogal wat problemen kunnen onstaan waaronder overhitting (geen idee of de magnesiumbehuizing hiertegen helpt), lage batterijduur, slecht beeldpaneel etc. Moet ik hierop letten wanneer er geen beter alternatief blijkt te zijn? Sony blijkt ook niet al te populair te zijn op Tweakers als het om laptops gaat.

Mijn vraag is simpel, is dit de beste laptop die ik kan kopen op dit moment gezien de eisen (licht in gewicht maar toch grafisch sterk). Of kan ik beter wachten tot er iets anders uitkomt?

Verwijderd

Sony is best populair, maar het probleem is de helpdesk. Die schijnt zeer ondermaats te zijn. Een betere laptop die toch toch kracht heeft, een mooi 1080p ips paneel, geen problemen met oververhitting en een goede batterij is de sony vaio s 15. Het beste aan deze laptop is echter het gewicht: het is een betaalbare 15" die maar 1,9kg weegt. pricewatch: Sony SVS1512V1ES is dan denk ik de beste optie, want als je het bij een gewone webshop koopt is de garantie hun probleem en hoef je niet de klantenservice van sony mee te maken.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:13:
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn oude is te zwaar (3kg) en ik heb geen zin deze de hele tijd mee te sjouwen. Nu ultrabooks al langere tijd uitzijn leek het me tijd voor een nieuwe, en vooral lichtere, laptop. Mijn budget is 1000 euro.

Het probleem met ultrabooks is echter duidelijk, de meeste hebben geen dedicated grafische kaart. Ik heb al een week lang lopen zoeken via Pricewatch en winkels en het enige waar ik op uitgekomen ben is de Sony Vaio SVS1312K3EW. Voor wat je krijgt lijkt de prijs bijna onmogelijk, maar nu hoor ik dat er nogal wat problemen kunnen onstaan waaronder overhitting (geen idee of de magnesiumbehuizing hiertegen helpt), lage batterijduur, slecht beeldpaneel etc. Moet ik hierop letten wanneer er geen beter alternatief blijkt te zijn? Sony blijkt ook niet al te populair te zijn op Tweakers als het om laptops gaat.

Mijn vraag is simpel, is dit de beste laptop die ik kan kopen op dit moment gezien de eisen (licht in gewicht maar toch grafisch sterk). Of kan ik beter wachten tot er iets anders uitkomt?
In tegendeel juist. De Vaio S en Z series zijn behoorlijk populair (en de Z behoorlijk luxe/niche en geliefd) op tweakers.

De Vaio S13 series hebben juist een erg sterke koeling die overklokken heel populair heeft gemaakt bij deze series. Daarnaast heeft deze laptop juist wel een sterke accuduur in verhouding tot veel andere 13 inch laptops. De grote domper van deze laptop is juist de scherm die gebruikt word. De kijkhoeken zijn bagger, kleuren matig op zijn best te noemen. Het is maar dat een 1600x900 scherm beschikbaar is wat een hoop goed maakt. Veel kritiek is er niet te noemen voor de S series van Sony. En als je echt een goed scherm wilt hebben dat is de S15 de baas. Deze heeft een IPS Full hD scherm. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Niks meer aan toe te voegen, je enige goede optie is de Sony S15. Er is ook een overclock beschikbaar waardoor de gpu (640M LE) op het niveau komt van een 650M. Maar die is alleen nog beschikbaar voor het Windows 7 model. Aan die voor Windows 8 wordt gewerkt.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
Die S15 is idd stukken beter! Maar ook nog eens goed om te horen dat batterij geen probleem meer is (nog geen 2 jaar terug mocht je blij zijn als je er 2 uur uithaalde, net genoeg voor een college). Het enige bij de S13 is dus het scherm wat de S15 weer helemaal in orde maakt in een even zwaar pakket

Denk dat ik niet lang meer hoef te denken. Full HD IPS wint! Ontzettend bedankt boys