GT650M drivers willen niet installeren (Lenovo Y500)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-03 11:38
Net de Y500 binnen gekregen welke uitgerust is met een GT650m. Far Cry 3 geïnstalleerd, alles op low settings en ik krijg 10 fps. In GPU-Z wordt de 650m herkend maar kennelijk wordt hij niet gebruikt. Nieuwe drivers installeren gaat niet en oude drivers installeren gaat ook niet. Momenteel zijn de drivers verwijdert en kan ik dus geen nieuwe installeren. Ik krijg de volgende foutmelding:

NVIDIA-installatieprogramma kan niet doorgaan

Vereiste bestanden ontbreken

Ik heb al met de .inf bestanden zitten spelen maar dat heeft geen effect gehad. Ik draai momenteel nog W8 maar ook dat zal er volgens mij niet lang meer op staan. De 650m is ondertussen toch al een tijdje uit en ik denk wel dat er verwacht mag worden dat er deftige drivers uit zijn maar op google vind ik veel threads van mensen met gelijkaardige problemen maar telkens zonder een oplossing. Ook Beta drivers werken niet.

Zijn er nog mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Weet je zeker dat je de drivers goed hebt uitgepakt? Ontbrekende bestanden horen in he driver pakket te staan anders zegt ie dat hij niet compatible is? Instaleer ook de chipset driver is opnieuw en start de instalatie vanuit het uitgepakte driver pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Nu geeft hij die error, dat is na het verwijderen van de OEM driver. Daarvoor gaf hij aan geen compatibele hardware te vinden terwijl in GPU-Z wel gewoon de 650m herkend werd. Ook dat is nu niet meer het geval. Alle bestanden zijn zeker en vast aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Kijk eens of je op http://www.laptopvideo2go.com/ de driver kan vinden met een aangepaste INF. Dan zou het moeten lukken.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Driver even van de lenovo site downloaden, misschien dat die wel goed installeerd.

Je hebt ook kans dat je even .net 3.5 moet installeren, misschien heeft de driver dat nodig om de installatie te doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Ernemmer op 09-12-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Ook de driver van de Lenevo site kan ik niet installeren. Ik heb ook al verschillende versies gedownload. Zelfs de beta drivers werken niet. Heb ook bij elke driver gebruik gemaakt van de aangepaste INF file. Zal zodra eens kijken op laptopvideo2go! Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Systeemherstel naar eerder moment al geprobeerd? Dat werkt vaak ook wel.

En anders de optie in windows 8 om hem terug te zetten in fabrieksinstellingen.

[ Voor 36% gewijzigd door Ernemmer op 09-12-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
De NVIDIA driver (310.70) met bijhorend .inf bestand van laptopvideo2go werken wel. Voor diegene met het zelfde probleem, de driver en .inf bestand zijn hier te vinden:

Voor Windows 8

http://www.laptopvideo2go...win8x64/310.70/disclaimer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 09:35
Heel toevallig het variable temp pad veranderd? Uit ervaring weet ik dat nVidia drivers dat niet leuk vinden..

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7741811/Temp%20Variables.PNG

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
De videokaart werkte niet bij ontvangst van de laptop. Ik heb die variabelen moeten kopiëren om het .inf bestand aan te passen maar dat heeft uiteindelijk niets uitgehaald. De fout ligt dus niet bij het al dan niet aanpassen van die variabelen. Gewoon NVIDIA die kennelijk ook niet zo goed is met drivers. Ironisch aangezien ik al 5 jaar AMD kaarten gebruik en ik altijd opnieuw moet lezen hoe slecht hun drivers soms zijn (wat ik bevestig) maar de eerste keer met een NVIDIA kaart heb ik dan zo iets voor :)

Waarschijnlijk heb ik de eerste keer zelf het .inf bestand niet goed aangepast. Die van de site uit mijn vorige post werken echter wel.
Pagina: 1