tv-out gaat ruisen als er ergens beweging komt

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24
Ik heb een abit kt7a met een asus 6600 deluxe. Als ik de tvout heb ingeschakeld (composite) en ik niks doe dus gewoon het bureablad laat zien als achtergrond, dan ziet het er superstrak uit. Op het moment dat ik mij muis ga bewegen of een film ga afspelen dan komen er allemaal lijnen door het beeld op de tv (niet op monitor). Een soort van ruis dus. Ik heb alle denkbare drivers er al opgezet, maar elke driver vertoont hetzelfde probleem. Mijn videokaart shared geen irq met een andere kaart. Voor de rest doet het systeem prima. Ik draai trouwens winme.

Weet iemand een oplossing???

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

Je moet waarschijnlijk even instellen dat je PAL gebruikt ipv NTSC. Dat kun je ergens bij beeldschermeigenschappen instellen, ik weet zo niet uit me hoofd waar precies.
Daar zou het aan kunnen liggen, als dat het niet is dan weet ik het ook niet.
ik weet wel dat de detonator 6.49 wel goed omgaat met de tv-out.

• VivaAtloni
ok, ben al een stuk verder. Ik gebruik tvcc en had hem al op pal staan.
Ik heb de resolutie nu van 800x600 naar 640x480 gezet en nu is de ruis weg (dus strak beeldje). Maar als ik nu tv en monitor tegelijk wil zien (mbv tvcc) slaat mijn monitor uit (omdat ie naar 25 hz gaat). Hoe kan ik dit nog veranderen?

En waarom heb ik bij 800x600 zoveel ruis?

Verwijderd

nou, hij gaat niet naar 25hz hoor :)
hij gaat naar 50hz, en jouw monitor kan dat waarschijnlijk niet aan, en geeft een out of range melding. ik ben de gelukkige eigenaar van een Hyundai deluxscan 5870 en die kan nog 50hz weergeven bij 800x600. Veel nieuwere monitoren niet. Tip: zet em op NTSC (als je tv dat aankan), want dat is 60hz, dat kan je monitor sowieso. Als je dan klaar bent met instellen zet je hem weer op PAL (50hz). Dan kun je wel op je tv kijken. Moet je wel een tv hebben die pal EN NTSC kan, maar volgens mij kunnen de moderne tv's dat wel, aangezien die in meerdere landen worden verkocht

• VivaAtloni
ntsc kan mijn tv niet aan (althans dan wordt het beeld zwart wit. Als ik 800x600 doe dan schakelt de monitor wel goed over naar 50hz. Allen 640x480 niet.