PC blijft hangen, processor/mobo/koeling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaxxo1990
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-04 09:59
Beste tweakers,

Sinds een maand of 4 heb ik een nieuw systeem in elkaar gezet, het loopt erg goed alleen de laatste paar weken valt mij iets vreemds op. Op willekeurige momenten loopt de pc 5-6 seconden vast en gaat vervolgens weer verder. In eerste instantie dacht ik dat het een softwarematig probleem was van chrome / guild wars 2 (meest gebruikte programma's op mijn pc) maar het gebeurt ook bij andere games en browsers.

Daarnaast is het mij opgevallen dat de temperatuur van mijn mobo altijd bijna 10 graden koeler is dan mijn cpu, ook wanneer de pc net aanstaat. (de cpu komt alsnog neit boven de 45 graden uit)

Nu vraag ik mij af of dit alles zou kunnen komen door het niet correct aanbrengen van de cpu-koeler, ik kan mij namelijk herinneren dat ik niet 1 druppel koelpasta heb gebruikt in het midden, maar flink tekeer ben gegaan met de hoeveelheid koelpasta. Dit is eigenlijk de enige oplossing die ik zelf op het moment zie. Zou dit zo kunnen zijn? Of zijn er andere mogelijkheden waar het aan kan liggen?

Het systeem bestaat uit:
ASrock 970 extreme 3
AMD phenom II x4 965
Club3d 7850 1gb
4gb corsair cl7 geheugen
500gb samsung hdd

Alvast bedankt, Zaxxo

P.S. weet niet zeker of dit het juiste subforum is?

Asus GL502VML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

mobo temp = meestal MCH = chipset temp en dus anders dan de CPU temp. Had je het probleem vanaf dag 1 al? Weet je zeker dat je de chipset driver software hebt geïnstalleerd? Test ook is in de veilige modus en kijk of tijdens het probleem de temperaturen niet te hoog zijn. Teveel pasta is opzich niet slecht tenzij je de halve tube gebruikt hebt.