Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-07 10:08
Wij hebben van een oude man met witte baard een prachtige Galaxy Note 10.1 tablet cadeau gekregen.

Ik ben daar nu een beetje mee aan het spelen en zoek me het schompes naar iets wat voldoet aan mijn wens:
In de meterkast staat een Synology met weet-ik-niet-hoeveel muziek en filmpjes etc. Tot 5 december speelden we die af vanaf de HTPC die met HDMI aan de Pioneer versterker gekoppeld was.

Die versterker kan echter ook internetstreams afspelen. Nu dacht ik: is het niet cool om met de Galaxy de muziek van de Synology naar de Pioneer te streamen. Helaas: die versterker ondersteunt geen DLNA, anders was dit "probleem" natuurlijk allang opgelost.

In de webserver van de Pioneer kan je 30 internetstations instellen. Nu wil ik dus op de Galaxy kunnen afstemmen. Voorwaarde is dus dat de Galaxy ALTIJD dezelde url houdt, maar dat de inhoud van die url door de gebruiker kan worden aangepast. Immers, je wilt wel eens een ander muziekje horen.

De Pioneer en de Galaxy zitten in hetzelfde netwerk. Dan wordt dit het plaatje:
Synology -> Galaxy Note -> Pioneer versterker.

Heel eerlijk: eigenlijk wil ik dat de versterker zijn stream rechtstreeks van de Syno haalt en dat je dan op de tablet bepaalt wat de inhoud van die stream is. Maar dat zal wel lastig zijn....

Audiostation op de Syno is een coole app, maar speelt de muziek alleen op de tablet. Het zou ideaal zijn als audiostation een soort van broadcast doet met een bepaald adres, waarop je de versterker kunt afstemmen. Ik heb helaas te weinig kennis van streams/udp/whatever om daar iets zinnigs mee in elkaar te experimenteren.

Wie helpt me om buiten het doosje te denken?

[ Voor 8% gewijzigd door hansdegit op 08-12-2012 19:37 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:18
Ik weet zo 1-2-3 geen applicatie waarmee je internetstreams kan serveren vanaf je mobiel/tablet. Er zal ook wel een reden voor zijn omdat er tenslotte betere alternatieven voor handen zijn; DLNA en bluetooth. Mij lijkt bluetooth een prima optie aangezien er een adapter voor je versterker beschikbaar is. Maar helaas is deze adapter slecht te verkrijgen en ook nog eens erg aan de prijs. Dan lijkt mij dit een beter alternatief: pricewatch: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices. Kabeltje naar je receiver trekken, je tablet pairen met de Logitech Wireless Speaker adapter en al je audio (ongeacht welke applicatie je gebruikt op je tablet) krijg je te horen op je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:23
Een andere oplossing os eem upnp&DLNA netwerk speler aanschaffen: ik heb de Philips NP2500 en die bedien ik met de android tablet. De muziek van mijn syno nas wordt via de philips netwerkspeler naar mijn NAD stereo versterker gestuurd, werkelijk ideaal!

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Hmmm. Aardige opties. Alleen: de bedoeling is natuurlijk om mijn huidige HTPC uit te laten voor een muzieksessie. Om nu een extra device aan te schaffen om het doel te behalen voelt een beetje als het paard achter de wagen spannen.

We zoeken verder.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Het verhaal gaat in de richting van icecast oid. Nu nog een knappe webinterface eromheen die op android draait en ik ben spekkoper.

dwz: icecast draait op de synology, maakt dus een stream beschikbaar waarop de Pioneer kan "afstemmen".

[ Voor 28% gewijzigd door hansdegit op 10-12-2012 13:07 ]