• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:29
IK had een nieuwe monitor vandaag gekocht en toen heb ik in de AMD overdrive verkeerde instellingen, volgensmij om te overclokken helemaal omhoog gezet. Nu krijg ik het niet meer terug gezet en komt hij met een raar scherm met allemaal strepen en later valt mijn monitor uit. HELP!!!

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Hallo, al geprobeerd in de veilige modus op te starten? (F8 voor starten windows)

Als dat lukt kan je misschien de instellingen terugzetten.
Als je de instellingen niet kan terugzetten kan je proberen de drivers te verwijderen te herstarten en dan de drivers opnieuw te instaleren.

Succes

• destroye
MIsschien een domme vraag maar hoe verwijder ik drivers. Ben niet zo technisch

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het is dat je het zelf zegt, ja dit is te makkelijk te vinden in google. Eerste hit.
http://www.brightsideofnews.com/news/2012/4/4/guide-how-to-completely-uninstall-amd-graphics-drivers.aspx

Die guide overdrijft wel overigens, je hebt alleen stap 1 - 3 nodig. Maar het kan geen kwaad om hierna die mappen nog te verwijderen of driver sweeper te draaien.
Voor overclocken raad ik je third party software aan zoals MSI Afterburner.

Zoek dus voortaan eerst dingen op voor je zo'n vraag stelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 08-12-2012 20:10 ]

• hoekies
Ik vind het niet overdreven.
De reden dat ik stap 2 doe is dat de PC dan de standaard drivers van windows installeerd.
Als je alleen stap 1 en 3 doet heb je kans dat bepaalde "oude delen" van de driver blijven staan (zoals de settings) en de problemen niet verholpen worden.

De link die je gezet hebt is niet volledig, je verwijderd geen register entries e.d., onderstaande link wel.
http://www.overclock.net/...rivers-for-graphics-cards

Na bovenstaande opmerking "MIsschien een domme vraag maar hoe verwijder ik drivers. Ben niet zo technisch" is dit misschien te moeilijk.
Is het misschien een idee om driver sweeper te gebruiken?
meuk: Driver Sweeper 3.2.0

Dit verwijderd alles automatisch.

• destroye
Tuurlijk snap ik maar ik ben een beetje ongerust omdat ik lees dat je videokaart er kapot van kan gaan enzo. Ik had namelijk onder het tabje performance dingen met mhz die helemaal laag stonden hoog gezet. En nu is het zo dat als ik telkens op dat tabje performance klikt dan flikt mijn hele pc hem.

EDIT: En nu neem ik dan aan dat alle instellingen weer weg zijn en naar fabrieksinstellingen gaan? Door gewoon naar de amd website te gana en daar opnieuw te installeren.

[ Voor 22% gewijzigd door destroye op 08-12-2012 21:22 ]

• hoekies
Ja als het goed is wel, maar ik zou ook driver sweeper gebruiken na het deinstalleren, om zeker te zijn dat de instellingen niet blijven hangen.

De kaart gaat niet zo snel stuk hoor, ik zeg niet dat het niet kan, maar overklokkers gaan tot het punt dat hij die strepen geeft of vastloopt om te zien hoe ver de kaart kan gaan.
Het is wel zo hoe vaker je de kaart strest hoe groter de kans dat hij stuk gaat.

• destroye
Maar nadat de drivers en de driver sweeper en alles mappen eraf zijn en daarna weer installeerd dan zullen alle standaard instellingen weer terug zijn.

En het was trouwens dat hij alleen die strepen enzo gaf nadat ik die instellingen weer wilden veranderen dus nadat ik op de performance/prestatietab drukten.

• destroye
Nog iemand die mij kan helpen met het installeren van de drivers? Want ik heb ook al die AMD en ati mappen verwijderd.

• hoekies
De drivers zal je opnieuw moeten downloaden als je ze niet in een aparte map hebt gedownload.

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Ik zo voor de zekerheid nieuwe drivers downloaden, misschien was de oude download corrupt.
Pagina: 1