VLC DTS audio-desynchronisatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Topicstarter
Als ik met VLC films (720p/1080p MKV bestanden) met DTS afspeel heb ik nog wel eens last van audio-desynchronisatie. Ik heb dan in VLC als audio apparaat > A/52 over S/PDIF geselecteerd. Bij het opstarten van een film is de audio altijd in sync. Als ik vervolgens ergens in de tijdlijn klik (om door te spoelen of een bepaald deel op te zoeken) dan is er 50% kans dat de audio gesynced blijft en 50% kans dat ie er net een seconde naast zit. Is 't geluid niet in sync en klik ik vervolgens een seconde verder, dan heb ik de kans dat ie dan wel in sync is of weer niet. Ik heb 't probleem al een flinke tijd maar begin er moe van te worden, zeker als 't een stille scene is gevolgd door een actie scene waar je er ineens achter komt dat 't geluid niet klopt... :F

Zijn er andere tweakers met dit probleem? Bovendien blijft 't geluid altijd 1 a 2 seconden uit als ik naar DTS schakel of doorspoel, in hoeverre is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Heb je wel de laatste versie van VLC? Audio driver? Chipset driver? Reset / verwijder ook alle instellingen van het programma een keer. Genoeg system resources beschikbaar & temps niet te hoog? Heb je het probleem ook met originele dvd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Topicstarter
Laatste versie (heb in de loop der tijd meerdere versies geprobeerd), laatste driver, VLC al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, vorige install van Windows had 't ook, genoeg resources & lage temps. Heb 't probleem alleen met DTS, normaal geluid werkt altijd perfect.

Zou zoiets ook aan de receiver/decoder van m'n Z-5500 kunnen liggen?