Ik heb op dit moment een internet WD 640GB (SATA) met een leessnelheid van 81.0MB/s en een externe WD 1TB (USB) met een leessnelheid van 33.1MB/s. Ik ben van plan een SSD en NAS te halen en dan heb ik de externe opslag niet meer nodig. 't Idee was om mn 4 jaar oude 640GB eruit te halen en te vervangen door een SSD (OS, programma's, games) en m'n externe 1TB (opslag). Ik vroeg me af of de 1TB sneller zal zijn als ik em inbouw vanwege de aansluiting of dat externe schijven zelf sowieso al langzamer zijn omdat ze toch met USB gebruikt worden?
M'n huidige schijf is niet vooruit te branden. Games laden, programma's opstarten etc. duurt erg lang, zelfs langer dan andere PCs met HDDs terwijl de rest van m'n hardware snel genoeg is (i5 2500K, 8GB, HD6950). Zelfs al installeer ik Windows met regelmaat opnieuw. Bovendien heb ik 't idee dat ie fouten maakt en ben nu dan ook aan 't scannen met HD Tune. In hoeverre slijt zo'n schijf? Kan dat ding er binnen 4 jaar merkbaar op achteruit gaan?

M'n huidige schijf is niet vooruit te branden. Games laden, programma's opstarten etc. duurt erg lang, zelfs langer dan andere PCs met HDDs terwijl de rest van m'n hardware snel genoeg is (i5 2500K, 8GB, HD6950). Zelfs al installeer ik Windows met regelmaat opnieuw. Bovendien heb ik 't idee dat ie fouten maakt en ben nu dan ook aan 't scannen met HD Tune. In hoeverre slijt zo'n schijf? Kan dat ding er binnen 4 jaar merkbaar op achteruit gaan?