Toon posts:

Micro-stuttering 6970 Crossfire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ervaar micro-stuttering bij mijn 6970 XF setup, is er iets aan te doen? Heeft sli ook dit probleem? En is het een optie om bv een enkele kaart aanteschaffen bv de GTX680 of 7970? Ik word iig ziek van die micro-stuttering!

i7 2600k
8gb
6970 2gb Crossfire

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
Heb je al eens programma's zoals virusscanners tijdelijk uitgeschakeld om te kijken of daar die micro stutter vandaan komt?
Mijn ervaring is, dat dat soort software nog al een begint op moment dat jij het niet wilt.
Tijdelijk uitschakelen zou dan kunnen laten zien dat dit wel of niet zo is.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Daar heb ik eens iets over gelezen, kijk hier eens:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=356202

Ook hoe je ULPS uit moet zetten:
http://www.overclock.net/t/667144/crossfire-disabling-ulps

Probeer maar eens, je weet maar nooit :)

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

vanaf Nvidia 600 serie zou je het niet meer moeten hebben, AMD zuigt met crossfire

[ Voor 5% gewijzigd door A87 op 08-12-2012 16:01 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

beste scaling op 1, 2, 3 en 4 schermen. Maar ja ... AMD zuigt met crossfire.

Fanboy gehalte is weer hoog.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

A87 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:01:
vanaf Nvidia 600 serie zou je het niet meer moeten hebben, AMD zuigt met crossfire
Lekker nuttige opmerking, not! |:(

@TS
Microstuttering zou minder kunnen zijn in Windows 8 door de verbeterde schedular voor de CPU, dus je zou dat een keer kunnen proberen (en nee ik ben geen fan van windows 8 :P).
Je hebt ook minder last van microstuttering als je een stabiele framerate hebt, dus je zou kunnen proberen settings lager te zetten.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
Volgens Tomhardware werkt de volgende tool

Dynamically-Limited V-Sync for AMD Graphics Cards

Purportedly, the freeware tool RadeonPro can help to get rid of micro-stuttering.

The RadeonPro software is more complicated to use than Nvidia's hardware-based solution because you have to manually create a new profile for each and every game. But the results speak for themselves. This is nothing short of a revelation for the folks who pin the scalability of their gaming machines on multi-GPU configurations, but hate the idea of micro-stuttering. John Mautari, the utility's developer, deserves big thanks from the crew at AMD, to be certain.

[ Voor 9% gewijzigd door Zanac-ex op 08-12-2012 21:17 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Volgens mij vanwege Wiki:
Wikipedia: Micro stuttering

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:05:
AMD zuigt met crossfire.

Fanboy gehalte is weer hoog.
Haha, really?

@TS

Ik heb er ook wel eens last van gehad, system herinstall heeft toen geholpen (OS installeren met maar 1 kaart erin, alle drivers installeren, dan pas 2de kaart erin steken).

Ook kan je in MSI afterburner de polling rate van de fan omhoog zetten (naar bvb iets van 10000ms) heeft bij mij ook eens geholpen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

ikheetkoen schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:32:
[...]

Haha, really?

@TS

Ik heb er ook wel eens last van gehad, system herinstall heeft toen geholpen (OS installeren met maar 1 kaart erin, alle drivers installeren, dan pas 2de kaart erin steken).

Ook kan je in MSI afterburner de polling rate van de fan omhoog zetten (naar bvb iets van 10000ms) heeft bij mij ook eens geholpen.
Polling rate van de fan verhogen betekent dat hij minder vaak kijkt hoe snel de fan loopt en deze aanpast aan de hand van de temperatuur. Lijkt mij niet super handig om deze dus zo te vertragen :P.

@TS
Wat Zanac-ex over radeon pro zou ik inderdaad gaan proberen dit zou het wel eens kunnen verhelpen.
Pagina: 1