Vraag over aansluiten beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:29
Ik heb nadat mijn monitor gisteren defect is gegaan een nieuw monitor gekocht namelijk een: Samsung 24B350H. Nu ziet er op de monitor een VGA en een hdmi aansluiting. IK heb op mijn computer een HD5450 videokaart zitten. Is het nu beter om de monitor aan te sluiten met de VGA of met de HDMI kabel.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Mooi moment om te vergelijken dus! Kun je eerst VGA aansluiten en vervolgens HDMI om het verschil te kunnen zien! ;)
Het voornaamste verschil is (natuurlijk) dat VGA een analoog signaal uitstuurt en HDMI dat digitaal doet, wat als het goed is een strakker beeld moet opleveren.

• destroye
OK bedankt. Ik dacht misschien om dat ik op dit moment een niet zo'n beste videokaart heb. Ik misschien beter op VGa kan aansluiten maar normaal zou dit dus niks moeten uitmaken?

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Nee hoor, gewoon aansluiten via HDMI ;)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 12:51

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Hdmi geeft inderdaad het beste beeld, maar gezien het een Ati kaart betreft dien je de overscan op 0 te zetten via de Catalyst software, anders krijg je zwarte balken om je beeld en is het beeld niet optimaal via hdmi.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• destroye
cjdijk schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:02:
Hdmi geeft inderdaad het beste beeld, maar gezien het een Ati kaart betreft dien je de overscan op 0 te zetten via de Catalyst software, anders krijg je zwarte balken om je beeld en is het beeld niet optimaal via hdmi.
jasiccama schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:52:
Nee hoor, gewoon aansluiten via HDMI ;)
Ook gewoon voor het gamen? Ik gebruik deze HD5450 kaart nog 2 maanden en ga daarna over naar een betere voor gaming
Pagina: 1