Netwerk niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02 12:43
Ik heb mijn computer via een LAN kabel meteen in de router ingeplugd, en de instellingen gewoon op standaard staan zoals windows het voor mij geconfigureerd heeft tijdens de installatie. Nu hebben wij een netwerkje in ons huis, dmv een switch met wifi waarop alle andere computers zijn aangesloten, inclusief een printer. Ik ben niet in staat ook maar een glimp van dat netwerk op te vangen, ook al is de switch verbonden met de router. Heeft iemand suggesties? Moet ik in de router poorten openen? Ik ben een leek op dit gebied, al weet ik wel het een en ander.

Als verdere informatie nodig is, vraag daar dan naar, ik kan deze informatie vrijwel zeker verstrekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:32
Tekeningetje hoe het nu allemaal is aangesloten? Merk/type van al die apparaten? Wat op welke poort gestoken? Waarom prik je jezelf op de router ipv op de switch? Een switch met wifi ingebouwd ben ik nog niet dikwijls tegengekomen hoor. Een router met switch en wifi ingebouwd zie je dan weer overal.
Aangezien we niet helderziend zijn, kunnen we dus niet weten welke apparaten je zoal hebt, hoe deze verbonden zijn en hoe ze geconfigureerd zijn.

Heeft je computer een IP adres gekregen? Of werk je met vast ingestelde IP adressen?
Heb je wel internet op die computer? Maar zie je gewoon de andere computers in het netwerk niet? = foutomschrijving is dus ook niet helemaal duidelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Dikke Foaf op 08-12-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

merk en type van de betrokken apparaten en hoe zijn ze precies aangesloten?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.